Miksi ihminen tuomitaan aina ulkonäön perusteella?

Vierailija

Kertokaa.

Kommentit (10)

Naispelko23
Seuraa 
Liittynyt22.11.2015

Olen ihmetellyt ihan samaa. Kai se sitten on van niin helppoa ja mukavaa kun voi ulkonäön perusteella karsia ne ihmiset joista ei pidä ja joihin ei edes tahdo tutustua.

Terveisin Naispelko22

SE ON LOPPU NYT

Vierailija

Koska ulkonäkö viestittää jotain ihmisestä persoonana. Olisi idioottimaista väittää että se miten laitan ( tai en laita ) tukkaani, miten pukeudun tai meikkaan ei kertoisi ulkonäöstäni mitään. Minusta on iha ok tehdä johtopäätöksiä ihmisen ulkoisen habituksen perusteella.

Toisaalta yritän kyllä välttää tuomitsemasta ketään mielessäni ikuisiksi ajoiksi tiettyyn lokeroon hänen ulkoisen olemuksensa vuoksi. Pyrin siihen, että tutustuessani ko.henkilöön annan hänelle todellisen mahdollisuuden luoda ensivaikutelma yksilöllisenä persoonana. Aina se ei onnistu, koska ennakkoluulot istuvat minussakin kovassa, vaikken haluaisi ajatella niin. Mutta pyrin ennakkoluulottomuuteen.

Vierailija

Joskus se on myös hauskaa. Olen aika epäsovinnaisen näköinenja  joillekin tuntuu olevan yllättävää, kun tällainen puhuukin järkeviä ja osaa käytöstavat. Naurattaa tanttojen asenne.

Vierailija

En tiiä. Liikaa painoarvoa annetaan median luomille kuville, ulkonäkö plus luonteenpiirre yhdistelmistä. Useimmiten ne kivannäköset on melkosia assholeja ja vice versa.

Vierailija

En usko, että tuomitaan. Tai ei ainakaan siinä kuplassa, jossa minä henkilökohtaisessa ja työelämässä elän. Joo, teemme johtopäätöksiä siitä, minkä näköisiä ihmiset ovat (mustaan pitsiin pukeutunut noituuden historiaa käsittelevällä kurssilla on kiinnostunut pakanauskonnoista, tyyppi jonka rystysiin on tatuoitu nelikirjaiminen "vitu" on viettänyt aikaa vankilassa eikä todenäköisesti minkkään talousrikoksen takia, silmiin asti tatuoidulla stereidikaverilla on muita vihanhallintaongelmia, jakkupukuun pukeutunut tyyppi historian konferenssissa on varmaan oikeuhistorioitsija, jne. Jonkun vaatteista ja asusteista näkee, että se harrastaa kåditöitä.) mutta nämä eivät ole tuomioita. Kontribuutio asiaan merkitsee aina enemmän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joskus se on myös hauskaa. Olen aika epäsovinnaisen näköinenja  joillekin tuntuu olevan yllättävää, kun tällainen puhuukin järkeviä ja osaa käytöstavat. Naurattaa tanttojen asenne.

Etkö muka hae tuota reaktiota??  Kyllä sinäkin hätkähdät jos suloisen näköinen mummo kutsuisi sinua lehmäksi.  

Vierailija

Mä en edes ymmärrä miten jotkut pystyy arvostelemaan muita ulkonäön perusteella, koska kaikissa on yleisesti tunnettuja ulkonäkövirheitä. Jos on kerta niin täydellisen näköinen niin miksi ei samantien tekisi rahaa sillä? Suomessa muutenkin varmaan 50% ihmisistä on pelkästään ylipainoisia niin onhan se muiden arvostelu tosi omituista. Liittyy varmaan heikkoon itsetuntoon.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat