Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kotkassa kahdella eri koulun lapsella keuhkotuberkuloosia.

Vierailija
23.11.2015 |

Tuberkuloosi on huolestuttavasti palaamassa takaisin vitsaukseksi. Mua pelottaa, kun antibiootit alkaa olla entistä vastustuskykyisempiä.

Mitä ajatuksia teissä herättää?

Kommentit (53)

Vierailija
21/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvä mamutapaus, koska kommentointi IS:n sivuilla estetty.

Vierailija
22/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tosiaan. 20 lapsen luokasta tarttuu seitsemään, niin onko se pikkujuttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä koko perhe on keuhkotaudissa ollut jo neljääkuukautta. Minä jo vähän epäilen että olisiko tuberkuloosi. Ei vaan ole varaa hoidattaa tautia nyt tässä vaiheessa. Mies yskii jo verisiä ysköksiä. Hän on käskenyt minua ja lapsia menemään, mutta kun ei oikein ilkeä mennä valittelemaan ja kalliiski tulee.

Vierailija
24/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko joku tiivistää mitä kaikkia tauteja tp-hakijoilla voi olla ja miten niihin rokotetaan Suomessa. Ei rasistihuuteluja kiitos.  Meidän perheessä on kaksi alle 2v lasta ja ollaan aika paljon samoissa tiloissa (esim. julkiset liikennevälineet) näiden kanssa.

Vierailija
25/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidän perheessä koko perhe on keuhkotaudissa ollut jo neljääkuukautta. Minä jo vähän epäilen että olisiko tuberkuloosi. Ei vaan ole varaa hoidattaa tautia nyt tässä vaiheessa. Mies yskii jo verisiä ysköksiä. Hän on käskenyt minua ja lapsia menemään, mutta kun ei oikein ilkeä mennä valittelemaan ja kalliiski tulee.

Meillä myös koko syksy kaikilla karmeaa keuhkotautia. Ei kyllä veriysköksiä mut muuten aivan karmeaa keuhkotautia.

Vierailija
26/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No kalliiksi nyt ei ainakaan tule. Kulkutautilain nojalla hoidon saa ilmaiseksi :). Compliments of the Finnish government.

Vierailija
27/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hirveää hysterisointia. Olen seurustellut tuberkuloosipotilaan kanssa neljä vuotta ja yhteinen lapsikin on. Miehen tubia ei saada hoidettua ja useita hoitoja kokeillaan jatkuvasti. En ole sairastunut. Mies yskii aina pyyhkeeseen. Häneltä tulee veristä yskää. Pahinta on öinen yskä. Yksi vuotias lapsemme on sairastunut tubiin, mutta minä en. 

Tuntuu kamalalta aina öisin herätä kun vauva parka yskii keuhkojaan pihalle.

Yksityiseen ei ole meilläkään varaa.

Vierailija
28/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuberkuloosin hoito kaikkinensa on Suomessa täysin ilmaista.

Vierailija
29/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö itärajalla enää rokoteta? Venäjällä yleinen tauti.

Vierailija
30/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahdessa oli vokissa syyhyä, onneksi eivät ehtineet julkisiin kouluihin ja tauti saatiin kuriin. Pahaa pelkään että epidemoita on odotettavissa.  Pelkästään Päijät-Hämeessa on kohta tuhansia turvapaikanhakijoita.

Vierailija
31/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tampereella elää viemärinäytteiden mukaan aktiivinen taudinkantaja, jo vuosia löytynyt elävää bakteeria mutta tyyppiä ei ole löydetty vaikka suurinpiirtein kaikki spurgutkin on testattu.

Vierailija
32/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli mihin pääsee ilmaiseksi? Tk:ssa maksu eikä voida todeta ilman siellä käyntiä.

Vierailija
33/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hirveää hysterisointia. Olen seurustellut tuberkuloosipotilaan kanssa neljä vuotta ja yhteinen lapsikin on. Miehen tubia ei saada hoidettua ja useita hoitoja kokeillaan jatkuvasti. En ole sairastunut. Mies yskii aina pyyhkeeseen. Häneltä tulee veristä yskää. Pahinta on öinen yskä. Yksi vuotias lapsemme on sairastunut tubiin, mutta minä en. 

Tuntuu kamalalta aina öisin herätä kun vauva parka yskii keuhkojaan pihalle.

Yksityiseen ei ole meilläkään varaa.

Sanot että hirveää hysterisointia ja sitten kerrot kauhutarinan miten hirveää on elää taudin kanssa. Logiikka täysi 10.

Minä en halua sairastuttaa lapsiani, vaikka se miten olisi suvaitsevaisuuden hinta. Siksi haluaisin että tautiuhat otettaisiin vakavasti ja rokoteohjelma laitettaisiin kuntoon jos tautitilanne muuttuu paljon tulijoiden takia.

Vierailija
34/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi omat lapset on rokotettu kun mies on riskimaasta kotoisin. Ei käy kateeksi teitä, joiden lapset on ilman suojaa. Riski tubiin on kasvanut nyt kun tulijoita on niin paljon.

Vierailija
35/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi omat lapset on rokotettu kun mies on riskimaasta kotoisin. Ei käy kateeksi teitä, joiden lapset on ilman suojaa. Riski tubiin on kasvanut nyt kun tulijoita on niin paljon.

Minunkin lapset on rokotettu mutta silti olen huolissani. Nykyiset rokotukset suojaavat heikosti eikä niistä ole kaikkia kantoja vastaan.

Vierailija
36/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Maksaahan se tavallisen lääkärinmaksun tai terveyskeskusmaksun. Ei kaikilla siihen ole varaa. Eikö se ole jotain 20e?

Vierailija
37/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Espoolainen täällä taas. Kaupungissa ja kouluissa on ollut vuosikymmeniä maahanmuuttajia ja pakolaisia. Kaikki tulijat rokotetaan paitsi ne jotka muuttavat ilman pakolaisstatusta. Maassa on eniten venäläisiä maahanmuuttajia, seuraavaksi isoin ryhmä on virolaiset. Veikkaisin itäistä tartuntaa. Täällä tosin ei ole ollut kulkutauteja ikinä. Paitsi steinerkouluissa.

Vierailija
38/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meillä sama mutta ei hoideta. Mies yksinyt jo seitsemää kuukautta putkeen ja meillä aina välillä uusiutuu. Ei mennä lääkäriin kun ujostuttaa. Ovat nykyään sellaisia herrojen paikkoja joissa liikkuu parempi väki. Ja terveyskeskuksiin ei mennä. Niin huonoa palvelua on aikojen saatossa saatu että moni tauti on ihan itsestään mennyt pois vaikka kipeää tekeekin.

Vierailija
39/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuohan vaatii aika pitkän ajan ennen kuin tarttuu. 8 tuntia on pitänyt olla samassa tilassa (hengitysilmassa) taudinkantajan kanssa.

No mutta eihän sillä sitten olekaan mitään väliä. False alarm, ihmiset. Hajaantukaa.

Vierailija
40/53 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tampereella elää viemärinäytteiden mukaan aktiivinen taudinkantaja, jo vuosia löytynyt elävää bakteeria mutta tyyppiä ei ole löydetty vaikka suurinpiirtein kaikki spurgutkin on testattu.

Joo. Täällä Tampereella joku levittää tartuttavaa poliovirusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yksi