En osta kenellekään lahjoja. Muita, jotka ovat päättäneet samoin?

Vierailija

Olemme menossa joulun ja välipäivien aikaan moikkaamaan mieheni vanhempia ja omia vanhempiani. Itse on jo vuosia sitten lakannut ostamasta muille ihmisille joululahjoja, mutta mieheni mielestä meidän pitää viedä lahjat, koska "sinullekin on siellä paketti". Minusta mies voisi ostaa omille vanhemmilleen lahjan, jos sellaisen haluaa antaa, ja jättää minun vanhempieni lahjan minun asiakseni.

Sinänsä mies on kyllä oikeassa siinä, että ainakin hänen äitinsä saattaa närkästyä siitä, ettei lahjaa ole, mutta hän nyt närkästyy joka tapauksessa, joten en vaivaa asialla mieltäni.

Onko täällä muita, jotka eivät anna lahjoja jouluna?

Kommentit (4)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi et vaan voi ostaa sitä lahjaa??
Olen tosi huono lahjananantaja, enkä ymmärrä, miksi pitää väkisin keksiä jotakin krääsää vietäväksi, vaikka ihmiset osaavat ihan hyvin ostaa itsekin sen, mitä tarvitsevat. Lahjojen ostaminen ei vain ole minulle sen stressin, turhautumisen ja vääjäämättömien pettymysten arvoista. -ap

Vierailija

Olen jo vuosia puhunut sukulaisilleni ja ystävilleni, että josko jätettäisiin ne lahjat pois ja keskityttäisiin vain nauttimaan joulusta ilman ylimääräistä lahjanmiettimis ja -ostamisstressiä, turhaa rahanmenoa ja epämieluisten lahjojen vaihtamisen vaivaa. Perheen kanssa tästä on päästy jo yhteisymmärrykseen, vanhempani ovat samanlaisia kuin minä eivätkä halua turhaa roinaa. Mieheni kanssa olemme lapsettomia ja toisillemme lahjojen ostamisen sijasta laitamme rahaa Mannerheimin lastensuojeluliiton joulukeräykseen. Joskus ostamme itsellemme jotain yhteistä, esimerkiksi jonkun pelin jota voimme pelata joulunpyhinä. Mieheni on tyytyväinen, sillä hänelle on aina ollut silkkaa tuskaa yrittää keksiä minulle lahjoja. Omille vanhemmilleen hän ostaa itse lahjat.

Muutaman kaverin kanssa vaihdetaan vielä lahjat, mutta ne ovat pienentyneet ja halventuneet viime vuosina. Eiköhän niistä pian päästä eroon kokonaan.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat