Sofien valinta - mitä tekisit?

Vierailija

Ajatellaan, että sinulla olisi kaksi lasta, joista toinen pitäisi lähettää kuolemaan. Vaikuttaisiko päätökseesi se, jos

a. toinen lapsi olisi adoptoitu ja toinen biologinen

b. toinen lapsi olisi kehitysvammainen ja toinen tavis

Miten valitsisit noissa tilanteissa?

Kommentit (13)

Vierailija

en kykene vastaamaan. Luulen, että päättäisinpä tilanteessa mitä tahansa, tekisi se minut valitsemaan määrännyt aivan oman päänsä mukaisesti. Ei olisi minun vastuullani.

Vierailija

Voisin vastata nyt järjellä ajatellen, että luultavasti kehitysvammainen ja adoptoitu menisivät. Oikeastihan kukaan etukäteen ei voi tietää, mitä siinä tilanteessa ajattelisi tai tuntisi  tai tekisi. Ihan teoreettista pyörittelyä, varsinkin kun mulla ei ole lapsia, ei terveitä ei vammaisia, ei edes adoptoitua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Biologinen ja kehitysvammainen kuolisivat. Valinta ei kyllä olisi miellyttävä :(

Et pahemmin luota omiin geeneihisi?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lähettäisin molemmat. Olisi helpompi elää itseni kanssa. Kamala skenaario.

Tapattaisit siis kaksi ihmistä yhden sijasta, jotta sinun olisi helpompi elää itsesi kanssa? Kuinka selittäisit tämän sille ylimääräiselle tapettavalle?

Vierailija

Ensimmäinen riippuu siitä, minkä ikäisiä lapset ovat ja milloin adoptiolapsi on adoptoitu. Esim. 6-vuotias 2kk sitten adoptoitu saisi mennä mieluummin kuin oma biologinen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat