Koiraihmiset kertokaa nyt tietämättömälle dalmatian koirien ulkoiluttamisesta

Vierailija

Naapuriini muutti nainen, jolla on kolme dalmatialaista koiraa. Koirien ulkoilutushetket ovat todella lyhyitä. Kerran joku 15 - 20 minuuttia kävelytystä ja illalla koirat päästetään muutamaksi minuutiksi rivaripihalle asioilleen ja siinä kaikki. Minusta noin isojen koirien pitäisi päästä kunnollisille lenkeille päivittäin. Vai mitä sanotte te, jotka tiedätte asiasta enemmän.

Koirat myös haukkuvat ja ulisevat yksin ollessaan niin, että naapurit pitkän matkan päässä häiriintyvät. Tämä alue on ok- ja rivaritaloaluetta.  Koirien mekkala kantaa monen talon päähän. Meitä asia harmittaa erityisesti siksi, että koirat ovat meidän makkarimme seinän takana ja välillä herätään aamuyöllä, kun koirien omistaja on jättänyt koirat yksin kotiin yöksi. Kun lehdenkantaja on liikkeellä havahtuvat koirat ja meteli alkaa. Kauanko meidän pitää sietää tätä, ennen kuin otamme yhteyttä isännöitsijään. Olen jo sanonut asiasta tälle naiselle, mutta hätä ei asia tunnu kiinnostavan lainkaan.

Koirissa ei ole mitään vikaa, vaan välinpitämättömässä emännässä.

Kommentit (3)

Vierailija

Tietääkseni koira kuin koira tarvii pitkän lenkin aamuin illoin ja yhden lyhyen päivällä.

Oletko varma, ettei naapuri ulkoiluta koiriaan sellaiseen aikaan, ettet vaan ole huomannut? (ite esim. lähen aamuisin lenkille jo viideltä, jolloin monet vielä nukkuu kai)

Eihän nuo kyllä kauhean onnellisilta koirilta kuulosta. Tai ainakaan koulutetuilta.

Oliko jokin eläinsuojeluilmoitus olemassa vai muistanko väärin?

Vierailija

Olen ap. Sen lenkille lähdönkin kuulee. Meteli on hirmuinen. Sääliksi käyvät nuo koirat. Olen jo harkinnut eläinsuojeluilmoituksen tekemistä. Olen jutellut parin koiraihmisen kanssa, jotka asuvat näillä kulmilla ja he ovat kertoneet havaintoinaan sen, ettei nainen oikein hallitse isoja koiria. Koirat säälittävät muitakin kuin minua ja miestäni. Pidämme eläimistä ja huono kohtelu ei vain mahdu kaaliin. Nyt ollaan seurattu kaksi kuukautta tuota menoa ja pian teen valituksen isännöitsijälle ja ilmoitan eläinsuojeluun.

Vierailija

Naapurihan ei tod. näk. tiedä, että koirat möykkäävät hänen poissa ollessaan? Ystävällinen kokeilu ois ehkä laittaa lappu postilaatikkoon, jossa kerrotaan asiasta. Tiedän tapauksen, jossa (omakotitaloalueella) naapuri soitti poliisille häiritsevistä koirista. Oli aika pysäyttävää omistajalle kuulemma, kun poliisit soitti (vai tuliko ne käymään, en muista enää). Sen jälkeen alkoivat käyttää haukkupantaa koirilla ja sillä selvä.

Itse ainakin haluan tietää, jos koirani häiritsee toisia ja olen sen kyllä naapureillekin sanonut ja pyytänyt, että tulisivat kertomaan, jos koira häiritsee...

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat