Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä tästä seksistisestä mainoksesta? (KUVA)

Vierailija
23.11.2015 |

Paikallislehdestä napattu kuva, pisti kyllä silmään :D 

http://aijaa.com/QzLA55

Olisiko teille mieluinen joululahja?

Kommentit (49)

Vierailija
41/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Piti pitkään miettiä, mitä ihmeen seksististä tuossa on. Suurin osa ompelukoneiden käyttäjistä on naisia, se nyt vaan on fakta. Ihan samalla tavalla miehille suunnataan hankittavaksi katiskoja ja kalastusvempeleitä eikä kukaan itke, että seksismiä.

Tiedän kaksi miestä, jotka osaavat käyttää ompelukonetta muuhunkin kuin suoran sauman aikaansaamiseen. Miksi siis suunnata mainosta niille, jotka eivät kuitenkaan konetta osta?

Kyllä, suurin osa ompelukoneiden käyttäjistä on naisia, mutta mitä hyötyä on sulkea tietoisesti ulkopuolelle ne jotka eivät ole? Eiköhän kohderyhmä itse tiedä jos on kiinnostunut tuotteesta, ilman että heidät täytyy mainoksessa erikseen sanallisesti luetella (lähettäen samalla negatiivista viestiä muille potentiaalisille asiakaskohderyhmille).

Minua ei erityisesti ärsytä tällaiset mainokset vaan lähinnä ihmetyttää mainostajien typerä ja jääräpäinen tarve kieltäytyä asiakkaista ja määrätä kuka saa ostaa heidän tuotteitaan.

Toisaalta jos olisin ostamassa ompelukonetta noteeraisin mainoksesta vain tiedon, että ko. liike myy ompelukoneita. Muuten en mainoksen sisältöä tulkkaa enkä arvota. Mutta jos kohtelu liikkeessä on vähättelevää niin pitäkööt tunkkinsa.

Vierailija
42/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyköhän joku vihainen feministi heittämässä polttopullon kyseiseen kauppaan. Raivo ainakin netissä sitä luokkaa, mutta hyvähän sitä on purkaa aina johonkin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sotket. Sinä kirjoitit, että joka asiassa pitäisi olla kaikki huomioituina ja sitä vastustat. Tiukkapipoisuutta on vastustaa huomioimista vain sen takia, että se vaatii itseltä hieman ajattelua ja totutusta näkökulmasta poistumista.

En epäile ollenkaan, ettetkö olisi saavutuksiasi tehnyt kovalla työllä. Niin minäkin, mutta tiedostan myös, että jollekin muulle samat saavutukset olisivat olleet monessa asiassa vielä vaikeampia toteuttaa. Omalla alallani naiset joutuvat tekemään paljon kovemmin töitä saavuttaakseen uskottavuutta, erilaisten vähemmistöjen voi olla vaikea päästä edes uran alkuun. Suomalaisena heteromiehenä olen monessa asiassa etuoikeutettu. Se ei ole minun syyni, mutta voin tiedostaa sen ja edes yrittää ottaa muut huomioon.

Vastustan äärimmäistä poliittista korrektiutta, jota itse edustat. En vastusta toisten huomioon ottamista. En pidä siitä, että joka hemmetin vähäpätöisessäkin asiassa pitäisi pohtia, onko jossain jokin nevöhööd-vähemmistö tai -ryhmittymä, joka voisi asiasta vetää herneen nenäänsä.

Toisin sanoen olen pahasti allergisoitunut mielensäpahoittajille.

Vierailija
44/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyköhän joku vihainen feministi heittämässä polttopullon kyseiseen kauppaan. Raivo ainakin netissä sitä luokkaa, mutta hyvähän sitä on purkaa aina johonkin.

Tai sitten voi vaikka asiallisesti käydä antamassa palautetta. :) en usko, että tuolla mainoksella on tarkoitettu aiheuttaa pahaa mieltä, mutta kyllä se minua kieltämättä ärsytti.

Ap

Vierailija
45/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itsehän sotket. Sinä kirjoitit, että joka asiassa pitäisi olla kaikki huomioituina ja sitä vastustat. Tiukkapipoisuutta on vastustaa huomioimista vain sen takia, että se vaatii itseltä hieman ajattelua ja totutusta näkökulmasta poistumista.

En epäile ollenkaan, ettetkö olisi saavutuksiasi tehnyt kovalla työllä. Niin minäkin, mutta tiedostan myös, että jollekin muulle samat saavutukset olisivat olleet monessa asiassa vielä vaikeampia toteuttaa. Omalla alallani naiset joutuvat tekemään paljon kovemmin töitä saavuttaakseen uskottavuutta, erilaisten vähemmistöjen voi olla vaikea päästä edes uran alkuun. Suomalaisena heteromiehenä olen monessa asiassa etuoikeutettu. Se ei ole minun syyni, mutta voin tiedostaa sen ja edes yrittää ottaa muut huomioon.

Vastustan äärimmäistä poliittista korrektiutta, jota itse edustat. En vastusta toisten huomioon ottamista. En pidä siitä, että joka hemmetin vähäpätöisessäkin asiassa pitäisi pohtia, onko jossain jokin nevöhööd-vähemmistö tai -ryhmittymä, joka voisi asiasta vetää herneen nenäänsä.

Toisin sanoen olen pahasti allergisoitunut mielensäpahoittajille.

Niin, etuoikeutettuja ihmisiä saattaa kyllästyttää koska he eivät jaksa ottaa selvää millaisia vähemmistöjä edes on olemassa saati sitten missä asioissa he toivoisivat tulevansa huomioonotetuiksi. Sitten onkin helppo nimitellä toisia mielensäpahoittajiksi, itse kun harvemmin tarvitsee loukkaantua kun on aina huomioitu automaattisesti.

Poliittinen korrektius ei vaadi suuria uhrauksia ja ainakin itselleni on helppoa pyytää anteeksi ja toimia jatkossa toisin jos ajattelemattomuuttani loukkaan ryhmiä, jotka ovat minulle vieraita. Mieleenkään ei tulisi alkaa kiukutella, kuinka minulla raukalla ei enää ole edes oikeutta olla törppö. Mutta tämä menee jo aika kauas kyseisestä mainoksesta, joten päätän täältä tähän.

Vierailija
46/49 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehkäpä kauppias Joe tuntee asiakaskuntansa ja kohdistaa mainoksensa heille?

Eikö kauppias sitten halua uusia asiakkaita?

Vierailija
47/49 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://www.mtv.fi/uutiset/kotimaa/artikkeli/lelukuvaston-arvosteleminen…;

No huhheijaa, kylläpä menee ihmisillä tunteisiin tämä sukupuoliroolien vastustaminen

Vierailija
48/49 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mieluinen lahja! Vanha ompelukone, kun ei toimi jostakin syystä.

Vierailija
49/49 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieläkö löytyy mietteitä?

Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän neljä