Mitä mieltä tästä seksistisestä mainoksesta? (KUVA)
Paikallislehdestä napattu kuva, pisti kyllä silmään :D
Olisiko teille mieluinen joululahja?
Kommentit (49)
No ei ois. Mulla oli koulussakin teknisiä töitä eikä tekstiilihommia.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä juttu, että Joensuussa on vielä perinteisiä kivijalkakauppoja.
Ja että perinteiset sukupuoliroolit jyllää...
AP
Onhan tuo tosi seksistinen. Minulle olisi kyllä mieluisa lahja kun ompelen, mutta varmasti tykkäisivät myös ompelevat miehet.
Loukkaantumisen kulttuuri elää ja voi hyvin.
Viimeistään nyt tiedän etten kuulu mielensäpahoittajien-klaaniin.... :)
En jaksaisi vaivata itseäni loukkaantumalla tuosta.
Varmaan tuntuu kivalta ompelua harrastavista miehistä
Minusta se on tärkeää, että meitä mielensäpahoittajia löytyy, muutenhan mikään ei koskaan muuttuisi. :) kuten esim. tasa-arvoinen avioliittolaki ei toteutuisi. Okei, tosi huono vertaus, mutta toivottavasti ymmärsitte pointin. :D
Ap
Saumuri olisi iham mieluinen mutta mieluiten se valitsisin ja ostaisin kuitenkin itse.
Voi pyhä jysäys teidän kanssanne!
Onhan tuo nyt tosi typerää, varsinkin kun nykypäivänä nuoria naisia ei monestikaan kiinnosta mikään ompelu sen enempää kuin nuoria miehiäkään. Tulee mieleen että mainoksen on suunnitellut joku Seija 60-vee jonka mielestä perinteiset sukupuoliroolit ovat vain hyvästä ja että naisen parhaat ominaisuudet soveltuvat ompelemiseen, kokkaamiseen, lasten kasvattamiseen ja siivoamiseen.
Minua vituttaa se , että rintsikoita mainostetaan vain naisille.
Voi kun minä tästä nt niin mieleni pahoitin...
Vierailija kirjoitti:
Voi kun minä tästä nt niin mieleni pahoitin...
Minua kyllä kiinnostaa, että minkä ikäisiä te tällaisten kommenttien laukojat oikein olette? Oma äiti, joka on jo päälle 50-vuotias, sanoi nimittäin, että miten kukaan jaksaa vouhkata tuollaisesta. Onko tämä sitten enemmän meidän "valveutuneiden nuorten" juttu?
Ap
Jos jaksaa loukkaantua tuollaisesta, voi onnitella itseään. Joillakin ihmisillä on pikkuisen eri kokoluokan murheet. Jotenkin sitä mieluummin kanavoi empatiansa ja ymmärtämisensä jälkimmäisille.
Ei voi muuta kun toivoa että pikkuasioista vänisijöille kosahtaa joku ihan oikea ongelma vyyhti setvittäväksi, niin pysyisivtä vähän aikaa hiljaa.
Ehkäpä kauppias Joe tuntee asiakaskuntansa ja kohdistaa mainoksensa heille?
Vierailija kirjoitti:
Jos jaksaa loukkaantua tuollaisesta, voi onnitella itseään. Joillakin ihmisillä on pikkuisen eri kokoluokan murheet. Jotenkin sitä mieluummin kanavoi empatiansa ja ymmärtämisensä jälkimmäisille.
Ei voi muuta kun toivoa että pikkuasioista vänisijöille kosahtaa joku ihan oikea ongelma vyyhti setvittäväksi, niin pysyisivtä vähän aikaa hiljaa.
Varmaan samaa sanottiin silloin, kun naisten äänioikeutta yritettiin saada läpi. :D "annetaan miesten hoitaa nuo hommat, hyvinhän se on tähänkin asti sujunut!"
Tämä ongelma voi vaikuttaa ehkä mitättömältä, mutta se on kuitenkin jäänteitä niiltä ajoilta kun nainen oli vain lastentekokone ja kodinhoitaja.
Hitaasti ja varmastihan tässä mennään eteenpäin ja sukupolvet sekä niiden ajatusmaailman vaihtuvat, mutta miksi ei nopeuttaisi prosessia ja herättäisi ajatuksia myös "vanhanaikaisten" mielissä.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ehkäpä kauppias Joe tuntee asiakaskuntansa ja kohdistaa mainoksensa heille?
Entä jos siellä käy pelkkiä miehiä ostoksilla ja väittävät ostavansa vaimolleen, tyttärelleen, tms. kun eivät kehtaa myöntää ompelevansa. :D ja naisethan eivät voi itse ostaa, koska heillä ei ole rahaa, koska ovat vain kotona hoivaamassa ja mies on perheen pää, joka tuo leivän pöytään...
Kiitos vinkistä. Tyttö toivookin joululahjaksi saumuria. Ompelukoneen sille jo ostin ja vaimolla on molemmat.
Hyvä juttu, että Joensuussa on vielä perinteisiä kivijalkakauppoja.