Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KULTAINEN 60-luku.Uusi pino 11.2 alkaen

11.02.2006 |

Hei vaan tytöt,

Pino oli vajonnut tuhansien kilometrien päähän ja missään ei ole taas ketään..

Mitä kuuluu ihmisille?

Huhuu:Kirahvi,Pääsky,Hilima62,Triina,Kasperiina,Belinda (joko?) ja kaikki muutkin mammat!

Sissi huomena 12 viikkoa vanha ja ihana kun mikä.

Voi ihanuus sitä jokeltelua jonka neiti aamusta aloittaa..

Nyt on vähän unirytmi muuttunut ja pari viime päivää meinaa valvoskella herättyään tuonne puol yhteentoista! Olen ihmeissäni ja yritän nukuttaa itkevää tyttöä.Eilen illallakin valvoi 3 h!, mutta pääasia, että yöunet on pitkät ja ne yhdet pitkä päiväunet.

Mä huhuilin tuolla kokemuksia merinovillaisesta makuupussista, kukaan ei sanonut mitään ja ostin sellaisen - nyt jänskättää kun laitan tytön ekoille unille uusiin kuomurattaisiin ja uuteen makuupussiin. Ei varmaan tartte -5 asteen lämpötilaan laittaa paljoa päälle

Palailkaa foorumeille kun kerkeette.

Terv. Helinä (eilen 37 v..((()

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

herkkä liipasinsormi tänään.

Hyvää kuuluu, yhdellä yösyötöllä nukuttu yö ja yli 2h aamupäikkärit jo takana :)

Valio on iloisesti jutteleva, tosi aurinkoinen vauveli. Yleensä aika perustyytyväinen, mutta samanlainen ' nipo' kun tuo keskimmäinen, että nukkumaan pitää päästä omiin vaunuihin tai omaan sänkyyn. Äidin sylikin kelpaa, mutta esim. turvakaukalo ei....muula ei niin väliä, ruuallakaan, kunhan nukkua saa :) Nyt on kovasti in omat varpaat ja niiden syöminen, sormet on kai kaluttu loppuun. Kummallisesti tuo käsi ilman vaippaa ollessa osuu myös tuonne konehuoneeseen, se on meitä naurattanut, siskoja varsinkin...

Mistä ostit, Helinä tuon unipussin? Meillä on käytössä merinovillainen kapalo, mutta jahka valjaisiin on laittauduttava, täytyy kehittää joku uusi systeemi. Valio yritti punnertaa jo lelukopan laitaa ylös, joten valjaat on kohta vaunuissa/rattaissa tarpeen.

Nyt täältä kuuluu rutinaa vaipasta, joten jos en halua housujani pyykkiin, on parasta toimia...

Terveisin Pääsky ja Valio

Vierailija
2/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

onneks olkoon helinä! perässä tuut...

terveiset taas maailmalta!

meillä kohta jo viikko mennyt vesirokkoa pidellen. liekö afrikkalainen virus voimakkaampi kuin suomalainen vai mikä, mutta neiti 7kk on ollut tooooooosi kipeä. muilla lapsilla meni vesirokko aikoinaan aika jouhevasti ohi. eivätkä hekään ikäloppuja olleet (2 ja puoli, puolitoista, tasan 1 ja 10kk), kun sairastivat.

nyt tietysti mietin, että saako vielä jonkin kamalan jälkitaudinkin...ei pitäisi miettiä. osaisipa elää hetken kerrallaan, niin kuin nämä ihmiset täällä.

muuten kaikki mallillaan...paitsi että vauvakuume ei hellitä, vaikka yövalvominenkin ottaa jo näin vanhalla iällä voimille...sekoamassa vissiin...

terveiset teille kaikille!

elinä1:

Hei vaan tytöt,

Pino oli vajonnut tuhansien kilometrien päähän ja missään ei ole taas ketään..

Mitä kuuluu ihmisille?

Huhuu:Kirahvi,Pääsky,Hilima62,Triina,Kasperiina,Belinda (joko?) ja kaikki muutkin mammat!

Sissi huomena 12 viikkoa vanha ja ihana kun mikä.

Voi ihanuus sitä jokeltelua jonka neiti aamusta aloittaa..

Nyt on vähän unirytmi muuttunut ja pari viime päivää meinaa valvoskella herättyään tuonne puol yhteentoista! Olen ihmeissäni ja yritän nukuttaa itkevää tyttöä.Eilen illallakin valvoi 3 h!, mutta pääasia, että yöunet on pitkät ja ne yhdet pitkä päiväunet.

Mä huhuilin tuolla kokemuksia merinovillaisesta makuupussista, kukaan ei sanonut mitään ja ostin sellaisen - nyt jänskättää kun laitan tytön ekoille unille uusiin kuomurattaisiin ja uuteen makuupussiin. Ei varmaan tartte -5 asteen lämpötilaan laittaa paljoa päälle

Palailkaa foorumeille kun kerkeette.

Terv. Helinä (eilen 37 v..((()

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyneet onnittelut, Helinälle! :) Minä sitten saavutan tuon lukeman kesän loppuhupenuksekssi. Toivottavasti naamakin on palautunut sen ikäisen ihmnisen naamaksi siihen mennessä. Nyt ulkonäkö on lähempänä 63- kuin 36-vuotiasta...

Ihanaa, kun on lämpimämpää ja saa Solin pihalle nukkumaan. Toisaalta, nuo pakkaset loksauttivat taas unirytmiä entistäkin paremmaksi eli nyt on jo monena iltana nukahdettu kymmeneltä.. Voi kun tämä rytmi kestäisi... Meidän nipo taas ei omaan sänkyynsä nukahda vahingossakaan. Äidin tissi perhepedissä tai rattaat kelpaavat, niin ja turvakaukalo auton liikkuessa. :P

Minulta meni tuo merinovillainen makuupussi ohi kyllä autuaasti. Tosin hajamielisyyttä on muutenkin ollut havaittavissa. Kuulostaa tosi lämpimältä ja ihanalta... :)

Solilla oli vissiin jonkinlainen tiheän imun kausi tuossa. Söi päivisin tunnin välein, mikä tarkoitti, että minulle saattoi jäädä oikein varttikin väliä tankata itse. :P No, onneksi nukkui kuitenkin yöt ja kausi taisi mennä jo ohi... Näkyi kyllä vaippapyykissä. Parhaana päivänä meni 16 litslätsmärkää vaippaa pesuun. Eli syötin ja vaihdoin vaippaa... ;)

Noin muuten neiti on hyväntuulinen, nauraa räkättää jatkuvasti, nukahtelee illalla tissittelyn jälkeen ja herää pari kertaa yöllä syömään. Pävät onkin pääosin hereillä ja haluaa sitten kyllä touhuta ja seurustella... 4 kk ja 3 vkon virstanpylvään kunniaksi pyörähti ekan kerran selältä vatsalleen ja nyt kieriminen on kivaa. :) Hoitopöydällä saa olla tosi tarkkana. Niin ja oman peilikuvan kansa on mukava seurustella ja se on kivaa seuraa, kun hymyilee oikein takaisinkin. :)

Signare, toivottavasti tauti menee ihan sinällään ohi... Vesirokko on inhottava tauti... Ja vauvakuumeen oireita täälläkin on pukannut. Järki kyllä sanoo, että ehkä en ihan heti. Lienee parempi odottaa imetyksen loppuun asti ennekuin moista edes harkitseeja sittenkin katsoa, että painoa tulee vähintään 5 kiloa lisää... Siis se on minun " normaalipainoni" silloin... Sitten voisin kestää alkuraskauden oksentelut joutumatta sairaalaan.

Mutta pitää vissiin ystävänpäiväkortteja katsella... Mukavaa viikonlopun jatkoa!

-kirahvi ja Soli n 4,5 kk-

Vierailija
4/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä ole aikoihin tullut seurattua kultaisten tapahtumia mutta nyt aattelin pikasesti piipahtaa kun pikkuemäntä seuraa Torinon turinoita isänsä kanssa. Tuli kuulemma mahtitortut justiinsa- josko iskä vaihtais...ja minä jäisin naputtelemaan.

Meillä tuli sitten torstaina pikkuemännälle 7vko ikää, hui kuinka se aika oikein vilistää. Tällä viikolla oltiin neuvolassa ja neitokainen painaa jo vaatimattomat 6,5kg ja pituutta on sirossa varressa 59cm. Niin että tissuteltu on, perusteellisesti.

Oon täällä tasasesti soimannut itseäni laiskaksi ja mistään mitään piittaamattomaksi äidiksi kun en ole saanut aloitettua sitä harsovaippailua. Kadehdin sinua Kirahvi ja on kai teitä muitakin tällä listalla. Oon nähnyt jo mielessäni kaikki maailman tuhot joihin nuo vaippamäärät vielä johtaa ja kaiken kukkuraksi vielä tyttö syyttää kuitenkin viimeistään murrosiässä maailman tuhoamisesta.. :(

Niinpä pyhästi päätin että ensi viikolla aloitan kokeilut. Onhan teissä sellaisia joiden vauvat tekee kakat (sellaiset räjähtävät niskaa kohden kohoavat) vähintään neljästi päivässä ja silti voi pärjätä harsojen kanssa vai suositteleeko joku muunlaista kestovaippailua?

Vai on Kirahvillakin vauvakuume! No, itse asiassa... ei sitä ihan hirveästi täälläkään voi peitellä että kyllä ainakin yhtä vielä pitäisi yrittää saada aikaan. Meillä kun onneksi on vielä niitä alkioita siellä pakkasessa. Sanoivat klinikalla kun soitin ja ilmoitin tytön syntymästä että teillähän on täällä sitten tämä jalkapallojoukkueellinen odottamassa...No siihen ei kyllä ikä riitä, valitettavasti ;)

Kastajaisia vietetään laskiaissunnuntaina ja päätettiin ulkoistaa ne seurakunnan tiloihin niin eipä tarvi kotona stressata siivouksista. Nimi on vielä vaihtuvaista sorttia mutta eiköhän se ala vakiintuun tässä parin viikon sisään.

Koetan taas valpastua seuraamaan touhujanne, ehtiihän sitä aina jossain välissä lukasemaan jos ei kirjoittamaan ehtiskään...

Mukavaa viikonloppua kultaisille ja niiden hippusille!!

terkuin,

Ninni ja pikkuemäntä

Vierailija
5/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiva kuulla kuulumisia ja että teillä kaikki on kunnossa... Ja neiti on kyllä kieltämättä kasvanut tosi hyvin, menee kohta Solista ohitse. ;)

Sen verran voisin vinkata, että meillä ainakin maitokakat pysyvät harsoissa jo varsin hyvin ja silloin, jos eivät pysy, menevät sotkuvaatteet huuhtelun jälkeen pesuun. ;) Ja meillä aina välillä kyllä räjäytellään aika liukoista tavaraa...

Voihan kestoilla ihan osittainkin. Eli kokeilla tyyliin pari harsoa (tai muotoonommeltua, tai taskuvaippaa tms) päivässä. Puhdistuvat sujuvasti vauvan muiden vaatteidn seassa pesukoneessa ;) Varoituksen sanana kyllä voin kertoa, että noihin jää koukkuun pahasti. Minun piti ihan harsoilla ja hahtuvahousuilla pärjäillä, mutta kuinkas sitten kävikään. Nyt ompelen itsekin innoissani pikkuisia vaippoja. :) Mutta suosittelen, tuskin moni, joka ei ole kokeillut, uskoo, että vaipanvaihto voi olla mukavaa... Eikä peseminen ainakaan minun mielestäni ole erityisen raskasta tai aikaavievää. Pitää ne kertiksetkin kaupasta tuoda ja roskiksessa pois viedä.

Olen näköjään heti valmiina agitoimaan kestoilun puolesta, kun sopiva uhri ilmaantuu. :)

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Vierailija
6/24 |
11.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjotin äsken melkosen litanian, mihin lie menny...

Pikasesti vaan laitan nyt viimesimmät kuulumiset; 3kk:n neuvolassa hurjat mitat; 7,930kg ja 31cm (isosisko saman ikäsenä 7,990kg ja 65cm, painoi kyllä reilun kilon enempi syntyessään) Seuraavana yönä neiti oliki sitte niin " isoo tyttöö" ; nukku 10,5h yhtäsoittoo eikä viime yökää huono ollu; 8h veti putkeen unta!! Aivan ihanaa sen kovan valvomisen jälkeen!!

Mutta nyt menee tämä akka makuuasentoon..

Vierailija
7/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

..sitten lienee paras pysyä kaukana!

Ei vaan, mukavaa kuulla kuulumisia :) Ihanaa kun Hilimallakin nukutaan noin hienosti ja kasvetaankin aika tavalla. Kyllä tuo uni on tosiaan aika tärkeää... mulla on ollut ongelmana pari yötä se, että kun syötän siinä 4 maissa, en nukahda uudelleen millään ennenkuin aamunkoitteessa ja sen arvaa kuinka sitten väsyttää, kun otus herää klo 7.

Nyt mies huuteli syömään, pakko mennä!

Paranemisia vesirokkoon, ajattelen sitä jo kauhulla....olikos siihen jo rokote!

Ja onnea kestoiluun Ninnille, voit ihan hyvin laittaa vaikka yhden harson/päivä. Alku se on sekin...

Pääsky

Vierailija
8/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko laittaa viestiä ja kadehtia sitä miten isoja vauvoja teillä on!!

Hilima ja Ninni ja muistaakseni Triinallakin oli.

Meidän neiti on jättäytynyt kirkkaasti jälkeen.Viimeksi oli 3 vkossa paino noussut vain 100g/vko. Nyt menen huomena taas käymään, 1 1/2 vkoa on ed. käynnistä haluan tietää nouseeko se.

Oman vaaán mukaan olisi nyt noussut, mutteihan tuohon ole luottamista. Mä skitsoilen ton painon kanssa, kun ed. lapsella se oli kokoajan alarajalla ja tällä neidillä kuitenkin kokoajan ylärajalla tuo paino, mutta saishan se nousta.

Vaikka Sisseli on ollut helppo ja ihana lapsi niin minulla ei ole hitustakaan vauvakuumetta. Kyllä minun osaltani tämä maapallo on kansoitettu :-)

Hyvää viikonalkua kaikille

Helinä ja Sissi 12 vkoa

Vierailija
9/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä alkaa vesirokko helpottaa! Ihanaa. Eihän se tietenkään ohi ole, mutta neiti on tänään ollut vallan oma itsensä!

Isoja vauvoja teillä! Meidän tytsä oli pe 7kk ja viikko ja painoa oli 7700g ja pituutta 65.5 cm. Ei siis mikään jättiläinen. Harmi, kun muiden lasten neuvolakortit ovat Suomessa tallessa ja en nyt voi vertailla...mutta on tämä kuopus kyllä ehdottomasti meidän pienin...

Kirahvin kanssa osallistun kestovaippailuagitointiin! Kannattaa ainakin kokeilla. Meillä täällä vaipat maksavat paljon enemmän kuin Suomessa, joten sekin on jo yksi syy kestoilla. Itse kyllä laiskuuksissani käytän kertakäyttövaippaa yöllä, kun en jaksa ruveta vaippaa vaihtamaan ja meillä ollaan oltu aikamoisia pissaajia.

Mukavaa viikon alkua ja ystävänpäivää, jos en satu koneelle ennen sitä.

Vierailija
10/24 |
12.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myöhästyneet onnittelut Helinälle! Mukavaa kuulla kuulumisia, kiva kun Ninnikin oli kirjoittanut kuulumisia!

Olemme kokeilleet jättää D-tipat pois ja nyt näyttäisi siltä, että huudot ovat vähentyneet jonkin verran. Tänään esimerkiksi on ollut " vain" iltahuutoja. Koska esikoinen huutaa tai itkee hysteerisesti samaan aikaan, niin tämä riittää mielestäni aivan hyvin. Mieheni vannoo, ettei ikinä tule lisää lapsia perheeseen...Itselläni on nyt tosi haikea olo, kun ekat vauvan vaatteet ovat jo liian pienet...Voi kun meillä olisi käyttöä niille joskus vielä! Jotenkin tuolla vauvakuumeella ei ole mitään tekemistä järjen kanssa! Joten ymmärrän hyvin Signaren tunteet..ja Kirahvin...ja ehkä vielä jonkun muun?

Haikein mielin, kasperina

Vierailija
11/24 |
13.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjoittelen tässä välillä kun laittelen noita isompia kouluun. Tai yhden vein jo tuohon seitsämän autoon ja kohta tarvis ruveta herättelemään kahdeksan autoon menijät.

Meillä poika tulee tällä viikolla kolme kuukautta ja ensimmäiset vaatteet alkaa jäämään pieneksi.H&N ostettu 62cm talvipuku mahtuu nippa nappa, mutta jos nukkuu kotiin tullessa turvaistuimessa ja yrittää ruveta riisumaan niin että ei heräis niin ei onnistu. Nyt olen sitten välillä laittanut äitiyspakkauksen puvun ja se rupee oleen jo aika siedettävän kokoinen. Tosin jos on muutama aste pihalla pakkasta niin meidän herralle ei hirveesti voi laittaa vaatteita äityispakkaukksen pussin kanssa kuomurattaisin(+suojapeite). Meillä oli toiseksi vanhin lapsista samanlainen, toisilla on kaiken maailman peitot ja villa puvut ollu päällä. Mutta tällä ei tarvi olla kuin pitkähihainen body+potkarit, puolisukat+tumput, puuvilla kypärämyssy ja sitten toppapuku ja sen jälkeen pussiin ja jos on lähellä nollaan niin äitiyspakkauksen välipuku. No tarvii taas lopetella ja ruveta herätteleen noita koululaisia.

Vierailija
12/24 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta uni maittaa pikkuemännälle niin livahdin koneelle toivotteleen teille ystävänpäivää! Teilllä kaikilla on siellä tietysti sydämen muotoiset leivokset edessänne höyryävien kahvikupposten kera...??

Täällä ei ole niitä leivoksia mutta täytynee sellainen kyllä tänään varmaan tempaista kun mennään poikkeamaan ystävälle kylään.

Tänään mulla on myös jälkitarkastus sairaalassa, saas nähdä millaisen tuomion sieltä saa.

Kerroinkohan viimeksi että meidän tytöltä löytyi se diabetes geeni siitä napaverinäytteestä. Ensi viikolla täytyy mennä sairaalaan kuuleen asiasta lisää. Onko teidän vauvoille kenellekään käynyt samoin?

Kiitos kannustuksista kestoilun suhteen. Josko jo huomenna aloittaisi kokeilut uudemman kerran :) Kerron sitten miten asiassa on edetty.

Jaaha- kai tässä täytyy alkaa täytteleen hoitolaukkua valmiiksi kaupunkireissua silmällä pitäen.

Terveisiä kaikille!

Ninni ja pikkuemäntä

Vierailija
13/24 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Signare, ymmärrän tuskasi neuvolakorttien suhteen, vertailu on ihan must toimenpide :).

Jääkaapissa odottaa pikkuleipätaikina, aion viedä lämpimäisiä ihan kohta yhdelle ystävälle, joka katkaisi akillesjäänteensä viime viikolla ja istuu tylsistyneenä kotona jalka kipsissä. Sain juuri pikkumiehen vaunuihin nukkumaan, tai no, sitä pitää lähinnä yrittää pitää hereillä, kun heräsi taas heti kuuden jälkeen...*haukotus*.

Mutta mukavaa että Kasperinallekin alkaa löytyä hyviä hetkiä, kyllä se siitä :) kevättä kohti mennään ja eiköhän esikoinenkin ala kohta tottua ajatukseen teidän perheestä vauvan kanssa.

Mukavaa ystävänpäivää kaikille kultaisille!

Pääsky

Vierailija
14/24 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

toivottelen minäkin tässä pikaisesti hyvää ystävänpäivää kaikille kultaisille!

Eilen käytiin sielä neuvolassa ja painoa oli 6,3 kg ja pituus 60,5.

Ihan hyvältä se vaikutti. Vaikka harrastinkin tehosyöttöä niin kyllä se alle 200g/vko vauhti on kuitenkin. Mutta itse olen ollut samanikäisenä samankokoinen ja kuitenkin tälläinen iso nainen minustakin tuli ;-)

Onko muille muuten tullut sitä hinkuyskärokotukseen osallistumis kutsua? Me mennän siihen Sissin kanssa ensi viikolla. Ei pitäisi tulla mitään ylimääräisiä oireita siitä.

Nyt lähden neidin kanssa lenkille ja tuo hurtta pitänee ottaa mukaan kanssa.

Helinä ja sissi ja hurtta

Vierailija
15/24 |
14.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. toivottelen minä myös.. :)

Oli mukava lukea pinoa, kun oikeastaan kaikilla tuntui olevan hyviä uutisia. :) Eikä tämä siis tarkoita, ettei niitä ikävämpiä saisi kirjoittaa...

Kiva kuulla, että Kasperinan vauvalla alkaa itketys helpottaa... Eiköhän se iltahuutokin sitten siitä vähitellen helpota. Voimia!

Ja Helinä: Meile sanottiin sairaalassa, kun Solia lihotimme, että 150g viikossa on ihan ok... Eli teillähän tulee painoa enemmän kuin tuo. :) Ihan hyvän kokoinen Sissi on... Meillä on vikon päästä 5 kk neuvola! Niin se aika menee.. Olen ihan järkyttynyt! Saas nähdä, minkä verran Soli on kasvanut. Tuntuu ja silmään näyttää siltä, että ihan hirmuisesti... Niin ja vaatteita jäi pino ihan ykskaks pieneksi...

Olisikin leivoksia ja herkkuja vaan ei... Kuivia keksejä on kaapissa... Pitää vissin käydä katsomasse herkkujen kuvia ja haaveilla niistä edes virtuaalisesti. Tosin olen sen verran onnistunut viime aikoina mättämään, että olen tainnut saada painoni nousuun! Mies kyllä nauraa minulle ja väittää, että ei voi olla koko ajan nälkä... Mutta kun on. Ja on syytäkin lihoa joten surutta mässään kaikea mitä voin ja niin paljon kuin alas menee. Pakko tässä on voimia jostain saada...

Mutta mukavaa ystävänpäivän jatkoa!

-kirahvi ja Soli-

Vierailija
16/24 |
16.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tai jos oli uusi niin ei osunut silmiin. Meill pikkumies on sairastanut viime viikosta saakka niin, etten ole nettiin ehtinyt ollenkaan. On korva-ja keuhkoputkentulehdus ja antibioottikuuri. Josta johtuen vatsavaivat, eli ihanat yot on muisto vain. Ja muksut on nakojaan solkannut koneella jotain, kun on ookkoset havinneet johonkin. En tajua miten ne aina onnisutuu muuttamaan asetuksia.

Olimme neuvolassa maanantaina ja kasvu oli ihan mukavaa, 7,5kg ja 63cm. Mutta tama rakatauti on verottanut ruokahalua, eli ei taida nyt paino nousta. Imetykset on silkkaa painajaista, silla menee pitka aika ennenkuin onnistuu avaamaan nenansa niin etta imu lahtee kayntiin ja siina sitten tehdaan vaikka mita hiki paassa, etta ressukka onnistuisi imemaan. Lisaksi haluaa imutella parin tunnin valein, kun ei onnistu syomaan kunnon annoksia, tuntuu etta tisseihin jaa aina puolet maidosta normaaliin verrattuna. Joten lievasti sanottuna olen tosi vasynyt.

Ja hiintoloma alkaa huomenna, olemme lahdossa pohjoiseen lomalle. Eipa hirveasti innosta, mutta kaikki muut (terveet) lapset odottaa sita kun kuuuta nousevaa. Kaippa se on ihan sama missa juniori sairastaa.

Toivottavasti muilla menee paremmin! Mina painun nukkumaan kun sain lapset kouluun ja tarhaan ja juniorikin kuukahti aamuhuudon jalkeen.

t. Triina ja pikkumies 3kk

Vierailija
17/24 |
17.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä pitkästä aikaa tuolta odotuspuolelta. Onkohan tää teidän uusin pino? Huono oon edelleen käyttämään hakua.

Tulin kyselemään teiltä nettikonkareilta, että antakaa mulle pari hyvää vinkkiä/linkkiä nettikauppoihin, joista saa kokemuksenne mukaan paitsi söpöjä myös hyvälaatuisia vauvanvaatteita. En haluais hommata mitään turhaa enää, kun noita eriasteisia kuluneita vaatekappaleita on isot kasat. Mutta pari ihanaa uutta on varmaan pakko saada, ja äitiysavustuskin rapsahti eilen tilille. :D

Täällä vaan mahaa kasvatellaan ja kävellään kuin vanha mummo. Vaikka nelkytvuotispäivään on vielä puoli vuotta. ;-)

terveisiä teille kaikille ja ihania vauvapäiviä toivottaa

Jymy rv tänään 30+0!!!

Vierailija
18/24 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heissan Jymy! Taitaa tää uusin olla, me ollaan aika laiskoja tai sitten kiireisiä?Meillä on ainakin tissitelty noin 1½ tunnon välein viime yö, joten äiti ei taida olla parhaimmillaan..huomasin eilen toisen ylähampaan puhjenneen, joten se taitaa herättää tuskaisin parahduksin :(

http://www.selja.fi/ Tuolla myydään ainakin noita Kinderit-vaatteita, joita olen ostanut, H&M:lläkin on aika kivoja, vaikkei kai niin laadukkaita, mutta aika pienen hetken nuo mahtuu. Meillä jäi juuri pieneksi tuollainen Kinderit-nallepotkari, ostin sen lokakuun alussa, joten niissä on ainakin mitoitus aika kohdallaan meille kun noin pitkään meni päälle :) ja vielä kestovaipat jalassa.

nyt vaativa ärjyntä lattialta kutsuu, taas :)

Mukavaa loppuodotusta Jymy ja viikonloppua kaikille:)

Pääsky ja V, 9 päivää vaille puoli vuotta!

Vierailija
19/24 |
18.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli oikein somia nuo Kinderit-vaatteet. Vielä kun tietäs onko tää (taas) poika vai (yllätys)tyttö! Ultrat ei oo onnistuneet paljastamaan salaisuutta, joten noin 10 viikkoa tai mun kropalla vähän vähemmän tarvii vielä jaksaa jännittää. ;-)

Käyn varmaan HM:llä joka tapauksessa. Sieltä ostin kolmosellekin kivoja 50cm bodyja pari kappaletta; niissä on reippaita laivoja ynnä muita poikamaisina pidettyjä kuvioita, mutta kyllähän tyttövauvankin voi koristella laivoin, eikö?

Meidän kuopus 1v4kk muuttaa tänään isin ja äidin huoneesta isojen poikien huoneeseen - hyvissä ajoin vauvan alta pois, raukka rukka. Saas nähdä miten onnistuu, kun edelleen on joka yö otettu viereen ennemmin tai myöhemmin. Meidän herra on saanut hampaansa aika iäkkäänä (ensimmäinen vasta 8kk!) joten niitä unenhäiritsijöitä riittää vieläkin ikeniä kutittamassa. Samoin hän harjoittelee edelleen kävelyä ja puhetta myös öisin, joten mustelmilla tässä ollaan...

Hyviä vointeja teille kaikille, perästä vauvapuolelle tullaan, toivottavasti huhtikuun puolella! :)

t. Jymy rv 30+1

Vierailija
20/24 |
19.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siirrynpä tällepuolelle: Meille syntyi 14.2 maailman ihanin poika. Painoa herralla oli 3890 g, pituutta 52 cm. Nyt ollaan onnellisesti eilisestä asti harjoiteltu kotielämää. Ihanaa.

Kirahvi ja muut kestoilijat: Kuinka monta kertaa olette pessyt ruskovillan villahousut ennen käyttöönottoa? Mulla ois tuolla uusia ostettuna, kun ei käytettynä löytynyt, enkä oo vielä kerennyt tekemään niille mitään (ostin ne vasta 13.2). Eli vinkkejä, niin pääsis aloittamaan kestoilun, harsoja on vino pino pestyinä, pitäis vaan saada innostusta opetella viikkaamaan ne. Ehkä huomenna.

niisku ja pirpana 5 vrk