Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Poikaystäväni kehuu jatkuvasti ulkonäköäni

Turhautunut

Hei ihmiset. Monesta murheeni voi vaikuttaa todella vähäpätöiseltä ja tyhmältä, mutta minua tämä todellakin häiritsee. Olen ollut muutaman vuoden yhdessä poikaystäväni kanssa. Ihan suhteen alusta lähtien hän on ottanut tavakseen kehua ulkonäköäni ihan vuoden jokaisena päivänä, mikä on alkanut jo suorastaan raivostuttamaan minua. Hän ehtii yhden päivänkin aikana kehumaan minua ties kuinka monta kertaa, välillä tuntuu, ettei hänellä ole minulle edes muuta sanottavaa kuin vaikka että minulla on ihanan väriset hiukset tai silmäni ovat todella kauniit tai kroppani on täydellinen. Olen yrittänyt sanoa hänelle, että minun kohdallani mitä kehuihin tulee niin less is more. Kehut ovat minusta ok, kunhan en niitä jatkuvasti kuule. Poikaystäväni ei ymmärrä, että hänen kehunsa menettävät merkityksensä, kun hän jatkuvasti niitä minulle toitottaa. Toki minua myös ärsyttää se, ettei hän tunnu löytävän minusta muuta kehuttavaa kuin ulkonäköni. Olen yrittänyt vihjata hänelle, että koittaisi keksiä jotain muuta..erilaiset kehut olisivat jo edes vaihtelua. Vaikka kyseessä ovatkin kehut, jotka yleensä mielletään positiiviseksi asiaksi, niin kyllä oli asia mikä tahansa ja jos sitä samaa virttä joutuu jatkuvasti kuulemaan niin kyllä siihen kyllästyy. Onko kenelläkään muulla kokemuksia samasta? Miten usein teitä kehutaan parisuhteessa?

Kommentit (13)

Vierailija

Vaikuttaa todella ulkonäkökeskeiseltä mieheltä jos parin vuoden jälkeenkään ei tajua kehua muita, paljon tärkeämpiä asioita kuin ulkonäköä...

Vierailija

Olisipa minullakin tuollainen mies. Minä olen ollut mieheni kanssa 10v eikä hän ole kertaakaan kehunut ulkonäköäni.

Vierailija

Olet varmaan hyvännäköinen ja timmikroppainen. Miehille ne ovat tärkeimmät asiat sinussa. Ongelmia alkaa tulla vasta sitten, kun ikää tulee.

Vierailija

Pizza, mäkkäri, limsa ja kalja auttaa ap.
Loppuu kehut kyllä.
Laita ap kuva oletko niin kaunis, mielellään tissikuva.
T.m

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan hyvännäköinen ja timmikroppainen. Miehille ne ovat tärkeimmät asiat sinussa. Ongelmia alkaa tulla vasta sitten, kun ikää tulee.

Naiivi.

Kehut kuten kritiikki kertovat aina sen antajasta enemmän kuin vastaanottajasta. 

Turhautunut

Siinä se juuri onkin. Minussa todellakin olisi muutakin kehuttavaa kuin ulkonäkö..Olen älykäs (opiskelen yliopistossa), teen todella hyvää ruokaa (monet aina kehuvat) jne. Siksi tuntuu todella turhauttavalta, että ulkonäkö on se, mihin tässä on juututtu..

Naispari

Minö seurustelen kauniin naisen kanssa ja en voi olla kehumatta häntä. Tiedostan kuitenkin tämän ja kehun häntä myös muista asioista kuin vain ulkonäöstä kuten älykkyydestä, analyyttisyydestä, kypsyydestä, hauskuudesta jne. Hän on vain minun mielestäni kokonaisuudessaan minulle "täydellinen" (pilkunnussijoille: kukaan ei ole täydellinen, mutta tyttöystävässäni ei ole mielestäni siis minkäänlaista vikaa tai asiaa, joka vaivaisi minua, siksi "täydellinen").

Tyttöstävälläni on tosin ollut hieman huono itsetunto, joten hän on pitänyt aidoista kehuistani ja kokenut niiden vahvistavan hänen minäkuvaansa ja itsetuntoaan, joten niistä ei ole myöskään koitunut ap:n tyyppisesti haittaa. Ehkä ap:ta auttaisi, jos poikaystävä monipuolistaisi kehuja koskemaan sinua kokonaisuutena eikä vain ulkoisia tekijöitä? Tosin ymmärrän myös poikaystävääsi, sillähän varmasti vain vilpittömästi kehuu sinua, kuten minäkin kertoessani tyttöystävälleni rakastavani hänen silmiään, rintojaan tai kroppaansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siinä se juuri onkin. Minussa todellakin olisi muutakin kehuttavaa kuin ulkonäkö..Olen älykäs (opiskelen yliopistossa), teen todella hyvää ruokaa (monet aina kehuvat) jne. Siksi tuntuu todella turhauttavalta, että ulkonäkö on se, mihin tässä on juututtu..

Kehuja keksii niistä asioista mitä arvostaa. Vihjailun sijaan kertoisin miehelle ajatuksistani ihan reilusti ja suoraan. Välttämättä ei vain auta, jos kauneus on se pääasiallinen kohde mistä miehesi erityisesti pitää.

Minäkin olen saanut miehiltä aina kehuja ainoastaan ulkonäöstäni, kyllästymiseen asti :( Vaikka minusta muut ominaisuuteni kuten luonteeni olisivat parempia kehumiskohteita...

Vierailija

No mua voisi kehua vähän useamminkin :D Mutta toisaalta mies kehuu mua vähän monipuolisemmin, ei pelkästään ulkonäköä. Kehut meillä on aika arkisia "hyvännäköset farkut, onko uudet?" "olit tehny tosi hyvää ruokaa" "olipa kiva tulla kotiin kun oli niin siistiä" yms. Eli mä en saa mitään "Vau olet ihana kaunotar, ihana vartalo" jne kommentteja kovinkaan usein, mut totta on että kun niitä saa niin ne tuntuu erityisen hyvältä.

Rupes kyllä mietityttämään etten kehu omaa miestäni liikaa, mä heitän monta kertaa viikossa jotain komistus-kommetteja :D Mutta mies on ehkä epävarmempi ulkonäöstään kuin mä eli hän niitä enempi "tarvitsee", tai näin ajattelen :) Ootko itse epävarman oloinen tai mollaatko paljon itseäsi miehen kuullen? Voi johtua siitäkin noi kommentit :)

Vierailija

Tämä on kuin minun näppäimiltä, sillä erolla, että miehen kanssa ollaan oltu jo 15v yhdessä. En ihan oikeasti haluaisi kuulla enää yhtäkään kehua ulkonäöstäni. Se ahdistaa ja tulee olo, ettei henkeä saa, kun toinen koko ajan kehuu ja kehuu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tämä on kuin minun näppäimiltä, sillä erolla, että miehen kanssa ollaan oltu jo 15v yhdessä. En ihan oikeasti haluaisi kuulla enää yhtäkään kehua ulkonäöstäni. Se ahdistaa ja tulee olo, ettei henkeä saa, kun toinen koko ajan kehuu ja kehuu.

Voi miten kiva kuulla, että en ole tällaisen ongelman kanssa ainoa ja osataan ymmärtää, miltä minusta voi tuntua! Siis tietenkään en ole iloinen siitä, että kärsit itse samasta ongelmasta. Tällainen juttelu vaan asiasta ihmisten kanssa, jotka ymmärtävät, tuntuu todella antoisalta. Ja olen jo nyt kiitollinen kaikkien vastauksista, olen saanut uusia näkökulmia asioihin ja hyviä ehdotuksia siitä, miten voisin seuraavan kerran asiaa lähestyä poikaystäväni kanssa jutellessa  :) -Ap

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat