Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Asiat, jotka pilaisivat joulusi? Siis oikeasti.

Vierailija
23.11.2015 |

Kirjoita asiota, jotka voisivat pilata joulusi kokonaan. Ei pientä harmitusta, vaan todellakin kokonaan.

Oma listani:

1. Joku kuolisi

2. Kaikki lasten lahjat varastettaisiin

3. Talo syttyisi palamaan, omaisuutemme palaisi ja joutuisimme jonnekin hätämajoitukseen

4. Joku läheinen olisi humalassa

5. Mieheni ilmoittaisi, että haluaisi eron

6. Joku lapsistani olisi sitä mieltä, ettei tunnu joululta

7. Joku sukulaisista pukeutuisi arkivaatteisiin, verkkareihin tms., ei söisi jouluruokia ja lämmittäisi vaikka Saarioisten pizzaa mikrossa - siis joku pitäisi joulua arkisena päivänä

8. Joku riitelisi niin, että kaikilla oli vaivaantunut olo

9. Vaatteeni menisi jostain syystä sotkuun ja joutuisin lainaamaan 2 numeroa pienemmältä kälyltäni vaatteita

10. Jotain äärettömän arvokasta ja korvaamatonta menisi rikki 

Muuta en oikein keksi.  

Kommentit (44)

Vierailija
41/44 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kun pakotetaan viettämään joulua just niin kuin mamma tahtoo, ettei mamman joulumieli mene pilalle. 

Molempien lasten on osallistuttava jouluun koska eihän mammalle tule joulumieltä jos itsekäs ja häijy tytär viettää joulua oman miehensä kanssa. 

Jouluna pitää puhua Taivaan Isästä. Mamma tivaa että onhan minulla vielä uskonyhteys tallessa. En voi sanoa että ei, koska se pilaisi mamman joulun. 

Ruokaa ei saa tuoda mukaan koska tyttären tuomat ei mahdu joulupöytään. Voin lämmittää omia ruokiani mikrossa, mutta kuten ap, mamma ei tästä tykkää. Joulupöytä koostuu suurimmaksi osaksi ruoista mitä en voi syödä.Viime vuonna sain syötyä uunijuureksia ja ruisleipää ilman levitettä. Mamma paheksuu kun jouluna kuuluisi syödä.

Miksi kuitenkin päätät viettää joulua tällä tavalla? -17

Koska syyllistäminen alkaa jo marraskuussa. "Sinä et tietty halua tulla meille joulua viettämään. Olen kyllä ostanut sinulle ja X:lle aika kalliita lahjoja, mutta pistän ne vaikka postissa tulemaan" on suora lainaus viime vuodelta. Samoin se syyllistäminen siitä että koko perheen joulu on pilalla kun minä "osoitan mieltäni" enkä tule.

Minä olen kasvanut manipuloitavana, syyllistettävänä ja uhkailtavana koko elämäni. Se on helppoa ulkopuoliselle sanoa että älä vain mene, mutta se tarkoittaisi minun tapauksessani välien menemistä koko perheeseen ja osaan sukulaisista. Kun olen tuottanut pettymyksiä äidilleni, minua on lakattu kutsumasta suvun yhteisiin juttuihin. Ainakin kerran äiti on valehdellut kutsujalle että olen sanonut etten halua tulla, vaikka tosiasiassa siis en ollut saanut koko kutsua.

Sisaruksenikaan ei uskaltanut tuohon aikaan soitella minulle. 

Sinulla on kuitenkin vapaus valita, uskalsit sinä tuota vapautta käyttää tai et.

Olen pahoillani kokemuksistasi. Kenenkään ei pitäisi joutua sietämään tuollaista. -17

Vierailija
42/44 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulta on mennyt lapsena vain yksi joulu pilalle. Jostain kumman syystä äitini sai jouluaattona idean mennä laulamaan joululauluja kodittomille. En ymmärrä sitä vieläkään, sillä meillä on aina vietetty sellaisia ydinsukujuhlia, tiukilla perinteillä ja joka vuosi minuutilleen samalla kaavalla. Tuolloin sitten äiti sai koko suvun lähtemään autoilla yhteen keskukseen, jossa oli kodittomien joulu. 

Olin ehkä 7-vuotias. Pelkäsin niitä kodittomia, koska olin kasvanut ylisuojellussa pumpuliperheessä. Kuvittelin, että ne kaikki olivat likaisia huumeidenkäyttäjiä, murhaajia ja inhottavia ihmisiä. Ihmettelin, miksi heille piti mennä toivottamaan hyvää joulua.

Laulettiin jotain puoli tuntia (tuntui koko päivältä) lauluja ja lähdettiin kotiin jatkamaan normaalia jouluaattoa. Tuo tapaus hämmensi niin paljon, että se pilasi jouluni. Olin odottanut joulua hirveän pitkään ja tiesin, mitä minkäkin jälkeen tapahtuu. Ja kun täydelliseen päivään tuli särö, koko päivä meni pieleen.

"Pelkäsin" monta vuotta, että me mennään uudestaan laulamaan kodittomille joululauluja aattona ja piilotin kaikki ulkokenkäni varastoon jouluaattona. Jos olisi tullut käsky lähteä, en olisi voinut ilman kenkiäni.

Nyt aikuisena olen ehkä hieman viisastunut ja ymmärrän, että tuo yksikin kerta oli varmasti kodittomille kiva juttu. Olisi ehkä voinut jäädä jokavuotiseksi perinteeksi.

Tuli mieleen syntinen ajatus. Ehkäpä äitisi pilasi niiden kodittomienkin joulun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/44 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muutama vuosi sitten sukujoulu oli tarkoitus pitää meillä. 22.12 illalla aloin oksentamaan raivokkaasti. Osa ruokien valmisteluista (ja viimeinen kaupassa käynti!) oli tekemättä.

Ei auttanut muu kuin soitella sukulaisille ja nakittaa heidän hommiin. Olen yh eli ei miestä. Pohdin siskoni kanssa että ei ole mitään järkeä kenenkään ottaa nyt minun lapsiani "kaaranteeniin" luotani etteivät he mahdollisesti tartuta muitakin.

23.12 aloin olemaan ok, lapsilla ei ollut vatsatautia ja pystyimme olemaan meillä joulun suvun voimin! Pelkäsin että joulu on pilalla.

Toinen kerta oli tulipalo. Ruokapöydässä oli puinen kynttilän pidike ja kynttilä pääsi palamaan liian loppuun jolloin teline ja vieressä oleva joulukukka syttyivät, palo eteni pöytäliinasta verhoihin. Tämä tapahtui alle minuutissa. Onneksi kynttilä ei ollut vartioimatta ja saatiin sammutettua heittämällä mm. rosollit ja juotavat palon päälle. Ei mennyt joulu pilalle vaikka tästä opittiin.

Mulle ei tulisi mieleenkään pyytää ketään meille viettämään joulua, jos olisin aatonaaton aatoniltana ALKANUT OKSENTAA RAIVOKKAASTI! Voi hyvä luoja, olisin tietenkin perunut koko joulunvieton. Kuinka suuri osa sukulaisistanne oksensi joululomalla?

Yksikään ei oksennellut joululomalla. Yhdelläkään ei tullut ripulia tai vatsanväänteitä. Tottakai soitin joka ikisen kutsutun läpi ja suunnittelin että jos vatsatautini jatkuu/lapsille tulee se niin muut viettävät joulun muualla. 22.12 leivoin lasten kanssa joulukakun. Se lensi roskikseen tartunta vaaran vuoksi. En koskenut mihinkään tarjottaviin, koko perhe pesi käsiään ja desinfioin jo vähän ylihysteerisenä vessaa jne.

Kaikki kutsutut olivat siis tietoisia että on juuri ollut vatsatautia mutta tulivat silti.

Vierailija
44/44 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

1. Jonkun kuolema

2. Ero tai suuri riita kumppanin kanssa

3. Tulipalo tai koti tuhoutuisi muuten

Sitten vähän pienempiä jotka harmittaisivat mutta eivät välttämättä pilaisi jouluani täysin

1. Pikkusisko 10v (meidän suvun vauva) olisi onneton

2. Joku sukulainen kännissä

3. Joku haukkuisi lahjan jonka olen antanut

4. Riidat perheen välillä mistä tahansa aiheesta

5. Ruuat loppuvat kesken, palavat/muuten pilaantuvat, jotain on unohdettu ostaa tai ylipäänsä merkittävät puutteet jouluateriassa

6. Minua ei olisi huomioitu missään asiassa: ruokamieltymyksiäni, lahjoja ei tulisi jne :D

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kolme