Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lasten synttäriteema: 80-LUKU!!! Onko hullua?

Markka-aikana oli rahaa

Siis ajattelin järjestää lapselle oikeat synttärit 80-luvun tyyliin:

- juhla vietetään päivänsankari kotona

- perheen äiti leipoo kakut ja pullat itse, lisäksi on kaksi Pihlaja-karkkia per nuppi

- mehu tehdään tiivisteestä

- lahjan maksimiarvo on 5 markkaa eli 0,83 € (tämä mainitaan kutsussa)

- lapset tulevat itse juhlapaikalle ilman vanhempien kyyditystä (toivomus kutsussa)

- vieraile ei anneta lahjoja.

Onko epätrendikästä pitää näin epäkaupalliset juhlat ilman mitään Hoplop-brändiä ja kalliita vastalahjoja??

Kommentit (12)

Vierailija

Tuo markkojen kääntäminen euroiksi ei enää oikein toimi, kun hinnat on noussut, tuolla rahalla ei saa edes karkkipussia. Ja tuo 2 pihlajakarkkia rajoitus ei kuulosta hyvältä. Kasarivaatteet, musiikkia ja leikkejä niin voi olla tosi kivaakin, eikä mitään karkkirajoituksia.

Vierailija

Ei 80-luvun lapset pihlajakarkkeja syönyt tai ainakaan toivoneet niitä, nehän on enemmän sota-aikoina syntyneiden juttu. 80-luku oli mm. merkkareiden kulta-aikaa.

Vierailija

Ihan hyvä idea. Ehkä lahjan arvon rajoitus kannattaa nostaa 2 euroon?

Kyllä 80-luvullakin oli synttäreillä ongintaa ja vieraat sai esim lakupötkön ja tarran, muovieläimen, tms. Ja jätskiä oli ja sellainen kaalisiili, jossa oli piikkeinä cocktailtikuissa vihanneksia, nakkeja ja lihapullia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei 80-luvun lapset pihlajakarkkeja syönyt tai ainakaan toivoneet niitä, nehän on enemmän sota-aikoina syntyneiden juttu. 80-luku oli mm. merkkareiden kulta-aikaa.

Ja Maija-ja amerikantoffeeta oli. Ja irtokarkkeina kolaneliöitä eri makuisia.

Vierailija

Mun synttäreillä 80-luvulla oli aina joku juttu, kuten poniratsastusta tai taikuri tai pomppulinna! Ja sit vähän isompana disco ja oma dj. Ja tarjottiin pitsaa ja hotdogeja ja täytekakku tuli fasulta.

Sun kasari kuulostaa kyllä lähinnä pula-ajalta :D

Vierailija

Meillä on ollut lapsella synttärit aika samalla kaavalla kuin itsellä lapsena, ja lasten mielestä ne oli oikein kivat. Mä en tosin tullut edes ajatelleeksi, että niissä olisi mitään erityistä, eikä kyllä lapset tai edes niiden vanhemmat. Monet muutkin vastaavat synttärit on lapsi käynyt.

Se taitaa olla ihan meidän vanhempien päässä, että lasten synttärit pitäisi olla jotenkin ihmeellisiä nykyään. Niiden mielestä tuntuu olevan vaan kivaa, kun on vaihtelua: Joskus Hoplop, joskus yksinkertaiset kotisynttärit. Kummatkaan ei ole sen paremmat tai huonommat, molemmissa on kivaa, erilaista vaan.

Vierailija

Epäkaupalliset juhlat olisivat oikein OK.

Mutta sitä vaan, että 80-luvun 5 markkaa on kyllä vähän enemmän kuin nykyiset 0,83 euroa. Esimerkiksi vuodelta 1985 muuntokerroin on noin 0,33. Eli lahjan arvo voisi olla 1,65 euroa. 

Äitee muistaa sitten pukeutua kunnon olkatoppauksiin ja hankkia permanentin!

Vierailija

Musta idea on vähän tylsä. Ei tarvitse järjestää mitään ökysynttäreitä, mutta 80-lukuteema ei vain aukene lapsille, jotka ei ole sitä vielä itse eläneet. Eikä se edes eroa nykypäivästä lopulta niin paljoa, että 80-lukua elämättöminä sitä edes tajuaisivat.

Eli järjestä vaan vaatimattomat synttärit, lapsilla on varmasti kivaa, mutta turha siihen on pikkulapsille yrittää vielä tunkea mitään valistusta millaista 80-luvulla oli.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisäksi voitte katsoa jonkun vhs-leffan:)

Lisäksi tarvitaan isä heilumaan VHS-kameran kanssa joka paikkaana ja pyytämään siirtymään ihmisiä, ettei ne ole tiellä tai selkä kameraan päin, kun avataan lahjoja. Herkkujen jälkeen voidaankin katsoa isän kuvaamia heiluvia videoita edellisiltä synttäreiltä.

Vierailija

Ot, mun lapset ovat jo nuoria aikuisia ja silloin kun järjestin kaverisynttäreitä, niin i-k-i-n-ä en antanut mitään lahjoja vieraiden lähtiessä pois. Olinko sitten natsimutsi, en tiedä. Minkä ihmeen takia niille vieraille tarvitsee joku lahja hommata? Hankitteko te myös aikuisten kesken synttäreitä juhliessanne myös "vastalahjat"?

Vierailija

Teema on mietitty selkeästi enemmän aikuisia kuin lapsia ajatellen. Vaikea kuvitella, että yksikään lapsi saisi tosta mitään hauskaa irti.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat