Miten olette päässeet eläkkeelle?

Vierailija

Olen mielenterveysongelmista kärsivä ja työelämässä. Itsetuntoni on huono ja en pärjää työelämässä. Diagnoosit on mutta töihin aina laitetaan sairaslomiakin on kertynyt paljon. Mitä kannattaa tehdä?

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

noin kaksi vuotta sairaslomalla yhteen menoon niin tulee eläke. Ennen kuin ryhdyt tätä täyttämään neuvon kuitenkin tarkistamaan, että paljonko sun sairaseläke olisi. Se voi olla niin pieni, että kannattaisi mieluummin olla töissä. Ja sairaseläkkeen päälle ei saa ansaita (koska ansaitseminenhan osoittaisi, että et olekaan työkyvytön).

Vierailija

Mene töihin ja työnnä käsi tai jalka johonkin koneeseen. Joka duunipaikalta löytyy satavarmasti laite jolla saat käden tai jalan poikki. Loppuiän työkyvyttömyys täydellä vakuutuskorvauksella takaa hyvät tulot loppuiäksi ja varmaan saat vielä oikeudessa hyvät korvauksenkin. Tietty menee se käsi tai jalka mutta kaikella on hintansa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
noin kaksi vuotta sairaslomalla yhteen menoon niin tulee eläke. Ennen kuin ryhdyt tätä täyttämään neuvon kuitenkin tarkistamaan, että paljonko sun sairaseläke olisi. Se voi olla niin pieni, että kannattaisi mieluummin olla töissä. Ja sairaseläkkeen päälle ei saa ansaita (koska ansaitseminenhan osoittaisi, että et olekaan työkyvytön).

Kyllä työkyvyttömyyseläkkeelläkin saa ansaita. Puolikkaalla saa tehdä 40-60 %:n työaikaa ja kokoaikaisella max 40 %. Tuon lisäksi vielä jokaiselle lasketaan erikseen maksimiansaintaraja. Eläkkeen voi laittaa lepäämään jopa kahdeksi vuodeksi, jos työkyky paranee.

Ap:n kannattaa ottaa eläke puheeksi hoitavan lääkärin kanssa. Itse sain osatyökyvyttömyyseläkkeen todella helposti, mutta minulla on fyysinen sairaus, joka ei parane.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mene töihin ja työnnä käsi tai jalka johonkin koneeseen. Joka duunipaikalta löytyy satavarmasti laite jolla saat käden tai jalan poikki. Loppuiän työkyvyttömyys täydellä vakuutuskorvauksella takaa hyvät tulot loppuiäksi ja varmaan saat vielä oikeudessa hyvät korvauksenkin. Tietty menee se käsi tai jalka mutta kaikella on hintansa.

Ei paha hinta vapaudesta.

Vierailija

En taida uskaltaa jalkaa tai kättä teloa. Pelkään myös kipua. Harmittaa tämä sairastuminen. Tai voisinhan olla samassa pisteessä ilman sairastumistakin. Olen vain huono ja tiedän sen.

Ap

Vierailija

No mikäs helvetin sairaus tällä ap:llä nyt sitten on? Vaikea ottaa kantaa, kun ei yhtään tiedä. Taidat olla näitä kestosaikuttajia, joilla on sähköallergiaa ja monenlaista selkävaivaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mikäs helvetin sairaus tällä ap:llä nyt sitten on? Vaikea ottaa kantaa, kun ei yhtään tiedä. Taidat olla näitä kestosaikuttajia, joilla on sähköallergiaa ja monenlaista selkävaivaa.

Osaat kirjoittaa, mutta et lukea?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mulla on tämmönen sukulaismies. Veti tahallaan rälläkällä ranteeseen ja kehua retostaa ympäriinsä miten kusetti työnantajaansa ja vakuutusyhtiöitä ja saa monta tonnia kuussa. Tekis kyllä mieli käräyttää...

Vierailija

Ennen eläkettä pitää olla kuntoustustuella. Jos olet nuori ihminen, niin voivat lisäksi vaatia ammatillista kunoutusta eli katsotaan esim voisitko kouluttautua johonkin muihin työtehtäviin tai pärjäisitkö vanhoissa hommissasi kuntoutuksenavulla. Jos saat työeläkettä yksityiseltä, niin se kuntouttaa jos et niin sittense on kela. En tiedä sairauttasi, monenlaista lausuntoja kannattaa kyllä hakea, jos eläkepaperit pistää vetämään. Nykyisin on ilmeisesti kiristäneet tätä eläkkeelle pääsyä. Tsemppiä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Et tiedä mistään mitään. Et ole halukas tietämään mistään mitään.

Mutta diagnoosin osaat heittää tosta vaan lonkalta.

Taidat olla lääkäri?

Vierailija

Itse olin ennen vuoden sairaslomaa mm. suljetulla osastolla kahdesti hoidossa. Sitten sairasloman jälkeen kuntoutustuelle, jolla olen edelleen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ennen eläkettä pitää olla kuntoustustuella. Jos olet nuori ihminen, niin voivat lisäksi vaatia ammatillista kunoutusta eli katsotaan esim voisitko kouluttautua johonkin muihin työtehtäviin tai pärjäisitkö vanhoissa hommissasi kuntoutuksenavulla. Jos saat työeläkettä yksityiseltä, niin se kuntouttaa jos et niin sittense on kela. En tiedä sairauttasi, monenlaista lausuntoja kannattaa kyllä hakea, jos eläkepaperit pistää vetämään. Nykyisin on ilmeisesti kiristäneet tätä eläkkeelle pääsyä. Tsemppiä.

Ei pidä olla välttämättä kuntoutustuella. Minä pääsin neurologisista syistä suoraan työkyvyttömyyseläkkeelle, vaikka olenkin nuori. Jos en olisi päässyt, olisin tappanut itseni. Niin vaikea tilanne jo oli, koska työn tekeminen ja opiskelu on minulle täysi mahdottomuus. Luojan kiitos, että pääsin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
minä ennemmin veronmaksajana maksaisin sinun terapiasi kuin eläkkeesi.

Itseltäni evättiin kuntouttava opiskelu. Nyt sitten maksatte elämäni loppuun asti työttömyyskorvauksia ja toimeentulotukia, kun ei anneta opiskella ammattia.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat