Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

???? Onko lapsella oikeus ateismivapaaseen lapsuuteen? ????

Ydinperhe

Mitä mieltä olette siitä pitääkö nykylapselle väen väkisin aivopestä ateismia? Onko lapsella oikeus ateismivapaaseen lapsuuteen?

Itse veikkaan, että tämä jopa trendikkäänä pidetty ateismivillitys kuolee parissa vuodessa ja kohta kukaan ei edes kehtaa tunnustaa moista.

Sivut

Kommentit (30)

Vierailija

Aika huono mutta lähden mukaan...
Mitäs jos jätettäis aatteiden tuputus kokonaan pois ja annetaan henkilön itse päättää aikuisena.

Vierailija

Aivopiero porvoosta. Jeesus oli se joka kuoli ensimmäisenä.

Ateismi on lähtötilanne, jossa ei ole mitän mausteita, kuin tyhjä astia.

Lapsella nimen omaan pitäisi olla oikeus vakaumuksettomaan lapsuuteen, aivan kuten puhtaaseen hengityilmmaan ilman mitään uskontopartikkeleja.

Vierailija

Tänäänkin on hyvä päivä erotata kirkosta ja irtisanoutua tuollaisesta hihhuloinnista.

http://eroakirkosta.fi/

PS. älä jätä viimeiseen iltaan, voi olla vaikka sähköt poikki ja sitten menee  turha vero taas seuraavastakin vuodesta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ateismi on jumalan kieltämistä, vakaumus jonka mukaan jumalaa ei ole. Ei siis todellakaan mikään tyhjä astia.

Vierailija

Kuulumme kirkkoon, ja koska lapsemme ovat "vain" kotihoidossa, käymme pari kertaa viikossa seurakunnan avoimissa kerhoissa. Kirkkoon kuuluminen ei  mitenkään näy arjessamme muuten, ainoastaan kerhoissa on ruokarukous ja joskus jokin lapsen korviin sopiva tarina, jossa nyt saatetaan mainita nimi Jeesus. Ihan satuna he niitä kuuntelevat, ei automaattisena totuutena. En tuota nyt niin haitallisena lapillemme näe, ja minusta eri uskonnoista kuuluukin tietää jotain piirteitä ja tarinoita, ihan yleissivistyksen nimissä jo.

Uskonto on henkilökohtainen asia, ja myös meidän lapsemme itse aikanaan päättävät, mitä uskovat vai uskovatko mihinkään.

Joten ateismivapaata...miksi ihmeessä? Joka tapauksessa uskontoa ei suomessa opeteta pakolla ja jokainen muodostaa kantansa omasta valinnastaan. Minusta lasta, kun aikuistakaan ei saa aivopestä mihinkään suuntaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuulumme kirkkoon, ja koska lapsemme ovat "vain" kotihoidossa, käymme pari kertaa viikossa seurakunnan avoimissa kerhoissa. Kirkkoon kuuluminen ei  mitenkään näy arjessamme muuten, ainoastaan kerhoissa on ruokarukous ja joskus jokin lapsen korviin sopiva tarina, jossa nyt saatetaan mainita nimi Jeesus.

Mun veli ihmetteli 70-luvulla miksi siellä srk:n kerhossa pitää kiittää Jeesusta itse viedyistä eväistä :)

ateisimin nimeen ja vereen

Jep, minäkin olen sitä mieltä, että Jumala hylkäämisestä aiheutunut henkinen tyhjiö voidaan täyttää pahoinvoinnilla ja miedoilla huumeilla. Lasten on nykyaikaisempaa varttua eroperheen pelinappulana kuin oikeassa ydinperheessä. Joulunakin (me ateistit kuitenkaan emme luovu Jeesuksen syntymäjuhlasta) on syytä muistaa ostaa pojalle Barbie-nukke ja tytölle radio-ohjattava auto, jotta lapset voivat sitten aikuisena päättää yrittävätkö parantua heteroiksi vai jatkavatko homoina.

Vierailija

Joulusota? Olemme "rauhaa"(oikeasti sotaisia) teeskenteleviä joten mielestämme muut eivät saa viettää joulua koska se on vain meidän yksinoikeus ja me kerromme miten sitä kuuluu viettää.... Huoh mitä sivistymättömiä itsekeskeisiä juntteja.

Vierailija

Miksi lapset ei saisi kuuma että ihmiset uskovat ja ajattelevat eritavalla. Itse ajattelen että lapset on paremmin "suojassa" tuputtamiselta myös isompina kun he jo lapsina (ikätason mukaisesti) kuulevat että joku saa lohdun/turvan käymällä vaikka kirkossa, toinen ehkä luonosta, kolmas jostakin muusta.

Vierailija

Ei voi olla. Synnymme kaikki ateisteiksi. Yksikään vauva ei usko mihinkään jumaluuteen ennen kuin joku sellaista hänelle rupeaa opettamaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Höpö höpö. Ateismi on jumalan kieltämistä, vakaumus jonka mukaan jumalaa ei ole. Ei siis todellakaan mikään tyhjä astia.

Ettet sekoita skepsismiin? nehän ei usko jumalattomuuteenkaan. Väänkäävät vaan hulluna kaikesta vastaan.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Jumalan kieltäminen lähtee olettamuksesta, että Jumala on olemassa. Eli ilmeisesti Jumalallinen ymmärtää ateismin Jumalalähtöisesti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ettet sekoita skepsismiin? nehän ei usko jumalattomuuteenkaan. Väänkäävät vaan hulluna kaikesta vastaan.

Skeptikkohan on epäilevä. Eli hänellä ei ole vahvaa uskoa kumpaankaan suuntaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei voi olla. Synnymme kaikki ateisteiksi. Yksikään vauva ei usko mihinkään jumaluuteen ennen kuin joku sellaista hänelle rupeaa opettamaan.

Ja itse asiassa tämä on helppo todistaa historian valossa: minkäänlaisia kristinuskon symboleita ei löytynyt Amerikan mantereilta, kun eurooppalaiset sinne saapuivat 1500-luvulla.

muslimit tulevat

Ateistit tekevät Euroopassa tilaa islaminuskolle. Ok, ehkä tuo on joku luonnonlaki tai evuluutiojuttu, mutta mä en kyllä haluaisi joutua sopeutumaan ääri-islamistien rauhanvihaiseen terrorismiin.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat