Olen työtön ja muutan toiselle paikkakunnalle työn perässä. Miten maksan ensimmäisen vuokran?

Vierailija

Minulla ei ole ammattia, ja olen alle 25-vuotias, joten elän toimeentulotuella. Sain työpaikan toisesta kaupungista, mutta se edellyttäisi muuttoa. Millä maksan ensimmäisen kuun vuokran?

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Haet sossusta täydentävää toimeentulotukea.

"Täydentävään toimeentulotukeen sisältyvät erityismenot, joita ovat

lasten päivähoitomenot
ylimääräiset asumismenot (esimerkiksi muuttokustannukset)
erityisistä tarpeista tai olosuhteista aiheutuvat menot (esimerkiksi pitkäaikaisesta toimeentulotuen saamisesta ja pitkäaikaisesta tai vaikeasta sairaudesta  aiheutuvat menot sekä lasten harrastusmenot)"

http://stm.fi/toimeentulotuki

Vierailija

Älä maksa. Sovit vuokranantajan tms. tahon kanssa että maksat viiveellä. Jos ei porvarille sovi sellainen niin turha sitten senkään vinkua mistään työttömistä.

Vierailija

Hae nyt ainakin työkkärin muuttoavustusta. Se tosin ei tule heti. 

Kaikki ei muuten vaadi vuokratakuuta. Poikani kohdalla riitti, että minä takasin vuokranmaksun. Täällä päin käytetään henkilötakausta aika paljon. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Älä maksa. Sovit vuokranantajan tms. tahon kanssa että maksat viiveellä. Jos ei porvarille sovi sellainen niin turha sitten senkään vinkua mistään työttömistä.
Olipahan aivopierua kerrakseen.

Vierailija

Vuokratakuun maksan, kun saan nykyiseen asuntooni maksetun vuokratakuun takaisin. Pitääkö sitä täydentävää asumistukea hakea nykyiseltä vai tulevalta asuinkaupungiltani?

Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minulla ei ole ammattia, ja olen alle 25-vuotias, joten elän toimeentulotuella. Sain työpaikan toisesta kaupungista, mutta se edellyttäisi muuttoa. Millä maksan ensimmäisen kuun vuokran?

Ei riitä kun pitää maksaa muuttoauton vuokrakin ja bensat, sekä takuuvuokra kuukaudelta tai kahdelta. Varaudu sellaiseen 2000 menoerään. Ai niin nämä asiat aina unohtuvat faktoista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vuokratakuun maksan, kun saan nykyiseen asuntooni maksetun vuokratakuun takaisin. Pitääkö sitä täydentävää asumistukea hakea nykyiseltä vai tulevalta asuinkaupungiltani?

Ap

Vuokratakuun joudut maksamaan etukäteen, että saat edes asunnon avaimet. Eli vuokrat ja vuokratakuut, vakuutukset, sähköt pitäisi olla hoidossa esim. 29 pvä. 30 pvä muutat ja joskus 5-6 pvä saat sitten vuokratakuun palautuksen.

Näin noin niinkuin tosielämässä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuokratakuun joudut maksamaan etukäteen, että saat edes asunnon avaimet. Eli vuokrat ja vuokratakuut, vakuutukset, sähköt pitäisi olla hoidossa esim. 29 pvä. 30 pvä muutat ja joskus 5-6 pvä saat sitten vuokratakuun palautuksen.

Mun tosielämässä ensimmäinen sähkölasku tulee 2-3 kk päästä muutosta. Vakuutuksissakin on maksuaikaa ja nuorilla on todella pieni ensivakuutus. T. se, jonka poika ei maksanut vuokratakuuta ollenkaan. 

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun tosielämässä ensimmäinen sähkölasku tulee 2-3 kk päästä muutosta. Vakuutuksissakin on maksuaikaa ja nuorilla on todella pieni ensivakuutus. T. se, jonka poika ei maksanut vuokratakuuta ollenkaan. 

Vuokratakuu esim. 2kk vuokralta 1200 euroa, muuttoauto 200 euroa, bensat 100-200, vuokra 600 euroa. Vielä jos on muuttoapua ja kehtaisi vaikka tarjota pizzat ja kaljat, niin 100 euroa. 

Paljonko rahaa on mennyt?

Vierailija

Ap, sossu maksaisi muuten takuuvuokrasi (tai tekisi maksusitoumuksen siitä). Itse muutin Hämeenlinnasta Tampereelle ja uuden asunnon (Tampereella) takuuvuokran hoisi vielä Hämeenlinna.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän kyllä, että ne pitää maksaa etukäteen. Siksi kysynkin täältä että millä vuokran maksan. Nykyinen vuokranantaja on tuttu ja on luvannut palauttaa takuuvuokran ajoissa. Itse muuttamisesta ei koidu kuluja sillä isäni on luvannut muuttaa tavarani. Ainoa ongelmani edelleenkin on se, että millä maksan ensimmäisen kuun vuokran. Jos muutossa olisi muitakin ongelmia niin kai ne olisin aloitusviestissä maininnut.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat