Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen työtön ja muutan toiselle paikkakunnalle työn perässä. Miten maksan ensimmäisen vuokran?

Vierailija
22.11.2015 |

Minulla ei ole ammattia, ja olen alle 25-vuotias, joten elän toimeentulotuella. Sain työpaikan toisesta kaupungista, mutta se edellyttäisi muuttoa. Millä maksan ensimmäisen kuun vuokran?

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokratakuukin sun pitäs maksaa.

Sun pitäis paremmin treenata näitä provoja varten. 

Vierailija
2/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sossu maksaa, kysy sieltä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haet sossusta täydentävää toimeentulotukea.

"Täydentävään toimeentulotukeen sisältyvät erityismenot, joita ovat

lasten päivähoitomenot

ylimääräiset asumismenot (esimerkiksi muuttokustannukset)

erityisistä tarpeista tai olosuhteista aiheutuvat menot (esimerkiksi pitkäaikaisesta toimeentulotuen saamisesta ja pitkäaikaisesta tai vaikeasta sairaudesta  aiheutuvat menot sekä lasten harrastusmenot)"

http://stm.fi/toimeentulotuki

Vierailija
4/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä maksa. Sovit vuokranantajan tms. tahon kanssa että maksat viiveellä. Jos ei porvarille sovi sellainen niin turha sitten senkään vinkua mistään työttömistä.

Vierailija
5/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae nyt ainakin työkkärin muuttoavustusta. Se tosin ei tule heti. 

Kaikki ei muuten vaadi vuokratakuuta. Poikani kohdalla riitti, että minä takasin vuokranmaksun. Täällä päin käytetään henkilötakausta aika paljon. 

Vierailija
6/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
7/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaa perheeltäsi.

Vierailija
8/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä maksa. Sovit vuokranantajan tms. tahon kanssa että maksat viiveellä. Jos ei porvarille sovi sellainen niin turha sitten senkään vinkua mistään työttömistä.

Olipahan aivopierua kerrakseen.

Vierailija
9/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokratakuun maksan, kun saan nykyiseen asuntooni maksetun vuokratakuun takaisin. Pitääkö sitä täydentävää asumistukea hakea nykyiseltä vai tulevalta asuinkaupungiltani?

Ap

Vierailija
10/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla ei ole ammattia, ja olen alle 25-vuotias, joten elän toimeentulotuella. Sain työpaikan toisesta kaupungista, mutta se edellyttäisi muuttoa. Millä maksan ensimmäisen kuun vuokran?

Ei riitä kun pitää maksaa muuttoauton vuokrakin ja bensat, sekä takuuvuokra kuukaudelta tai kahdelta. Varaudu sellaiseen 2000 menoerään. Ai niin nämä asiat aina unohtuvat faktoista?

Vierailija
11/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokratakuun maksan, kun saan nykyiseen asuntooni maksetun vuokratakuun takaisin. Pitääkö sitä täydentävää asumistukea hakea nykyiseltä vai tulevalta asuinkaupungiltani?

Ap

Vuokratakuun joudut maksamaan etukäteen, että saat edes asunnon avaimet. Eli vuokrat ja vuokratakuut, vakuutukset, sähköt pitäisi olla hoidossa esim. 29 pvä. 30 pvä muutat ja joskus 5-6 pvä saat sitten vuokratakuun palautuksen.

Näin noin niinkuin tosielämässä.

Vierailija
12/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuokratakuun joudut maksamaan etukäteen, että saat edes asunnon avaimet. Eli vuokrat ja vuokratakuut, vakuutukset, sähköt pitäisi olla hoidossa esim. 29 pvä. 30 pvä muutat ja joskus 5-6 pvä saat sitten vuokratakuun palautuksen.

Mun tosielämässä ensimmäinen sähkölasku tulee 2-3 kk päästä muutosta. Vakuutuksissakin on maksuaikaa ja nuorilla on todella pieni ensivakuutus. T. se, jonka poika ei maksanut vuokratakuuta ollenkaan. 

Vierailija
13/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Mun tosielämässä ensimmäinen sähkölasku tulee 2-3 kk päästä muutosta. Vakuutuksissakin on maksuaikaa ja nuorilla on todella pieni ensivakuutus. T. se, jonka poika ei maksanut vuokratakuuta ollenkaan. 

Vuokratakuu esim. 2kk vuokralta 1200 euroa, muuttoauto 200 euroa, bensat 100-200, vuokra 600 euroa. Vielä jos on muuttoapua ja kehtaisi vaikka tarjota pizzat ja kaljat, niin 100 euroa. 

Paljonko rahaa on mennyt?

Vierailija
14/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, sossu maksaisi muuten takuuvuokrasi (tai tekisi maksusitoumuksen siitä). Itse muutin Hämeenlinnasta Tampereelle ja uuden asunnon (Tampereella) takuuvuokran hoisi vielä Hämeenlinna.

Vierailija
15/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Tiedän kyllä, että ne pitää maksaa etukäteen. Siksi kysynkin täältä että millä vuokran maksan. Nykyinen vuokranantaja on tuttu ja on luvannut palauttaa takuuvuokran ajoissa. Itse muuttamisesta ei koidu kuluja sillä isäni on luvannut muuttaa tavarani. Ainoa ongelmani edelleenkin on se, että millä maksan ensimmäisen kuun vuokran. Jos muutossa olisi muitakin ongelmia niin kai ne olisin aloitusviestissä maininnut.

Vierailija
16/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällaiseen keissiin juuri niitä sossun rahoja on hyvä käyttää. Onnellinen ap:n puolesta.

Vierailija
17/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olkoon ap, vastasin jo, mutta unohdin onnitella. Jollekin taitaa olla vaikea ymmärtää, että joku sai töitä ilman koulutusta? 

Jaksaa joku keksimällä keksiä kustannuksia. Meilläkin kaksi poikaa muutti satojen kilometrien päähän saman kesän aikana ja me vanhemmat Kuljetimme tavarat, mutta takuuvuokraan ja moneen muuttoon meilläkään ei kahdelle olisi rahaa riittänyt. Toisella onneksi tosiaan ei vuokranantaja vaatinut ja toiselle minä lainasin osan, loput maksoi kesätyörahoillaan. 

Vakuutuksia ja sähköä ei todellakaan tarvitse maksaa heti. Sähkösopimuksen tekeminen ei maksa mitään. Melkeinpä sanoisin, että tämä provoksi väittäjä on vielä kotona asuva lapsi, kun on noin pihalla tosiasioista. 

Vierailija
18/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Vuokratakuu esim. 2kk vuokralta 1200 euroa, muuttoauto 200 euroa, bensat 100-200, vuokra 600 euroa. Vielä jos on muuttoapua ja kehtaisi vaikka tarjota pizzat ja kaljat, niin 100 euroa. 

Paljonko rahaa on mennyt?

Mun vuokratakuu oli 400 jonka sain edellisestä kämpästä. Tavarat muutettiin farmarilla jonka bensaan meni 40e. illalla tarjosin kaverille oluet.

Että jos on syntynyt kultalusikka perseessä niin varmaan saa menemään satasia ihan mihin vaan mutta jos ei niin osaa luovia asioita hiukan halvemmallakin

Vierailija
19/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi olkoon ap, vastasin jo, mutta unohdin onnitella. Jollekin taitaa olla vaikea ymmärtää, että joku sai töitä ilman koulutusta? 

Jaksaa joku keksimällä keksiä kustannuksia. Meilläkin kaksi poikaa muutti satojen kilometrien päähän saman kesän aikana ja me vanhemmat Kuljetimme tavarat, mutta takuuvuokraan ja moneen muuttoon meilläkään ei kahdelle olisi rahaa riittänyt. Toisella onneksi tosiaan ei vuokranantaja vaatinut ja toiselle minä lainasin osan, loput maksoi kesätyörahoillaan. 

Vakuutuksia ja sähköä ei todellakaan tarvitse maksaa heti. Sähkösopimuksen tekeminen ei maksa mitään. Melkeinpä sanoisin, että tämä provoksi väittäjä on vielä kotona asuva lapsi, kun on noin pihalla tosiasioista. 

Sähkölaskun tasauslasku kyllä kolahtaa postiluukusta melko pian muuton jälkeen. Uusi alkaa sitten pyöriä sopimuksien mukaan. Samoin vakuutuslasku tulee heti + muita kulujakin riippuen asunnosta. Netti, vesi jne. 

Lisäksi vuokratakuut ovat yleensä toistatuhatta +vuokra. Sen lisäksi harvalla on ilmaismuuttoja. Onnea kuitenkin matkaan, mutta todelliset kustannukset maksaa joku muu, jos ei ap.

Vierailija
20/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmiset kyselevät vauvapalstoilla näitä vaikka sitä varten veronmaksajat kustantavat sosiaalipalvelut ja -tuet. Katso oman kuntasi sosiaalipalveluiden nettisivuilta tai mene/soita heille ja kysy tarkemmin. Sossu antaa harkinnanvaraisia tukia juuri tällaisia tilanteita varten. Tai sitten antavat sosiaaliluottoa eli korotonta lainarahaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi yksi