Mihin pitäisi mennä ja mitä nähdä Japanissa?

Vierailija

Muutaman viikon Japanin reissu tulossa ensi vuonna. Suositelkaa paikkoja, joissa pitäisi siitä maasta nähdä! Mukana ala- ja yläkouluikäisiä lapsia.

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Voi hyvä ihminen, kerro nyt vähän mikä teitä kiinnostaa. Japanissa on niin valtavasti tekemistä ja näkemistä, ettei tuohon voi mitään vastata.

Vierailija

Mikä ajankohta vuodesta? 

Japanissa on aivan valtavasti kaikkea erilaista nähtävää.

Hurjan vaikea vinkata, jos ei tiedä yhtään kiinnostuksenkohteista. ja vuodenaika vaikuttaa mm. sihen, että tietyissä osissa Japania ruska (loka-marraskuu) ja kirsikkapuiden kukinta keväällä ovat valtaisia turistimagneetteja, eikä suotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
niin mihin siellä? pari viikkoa ei riitä edes tokion koluamiseen.

Pyöräilemässä mä oon nyt käynyt et onneks on ollut hyvät säät kesällä niin mä oon aika paljon käyny pyöräilemässä ja koluamassa alemyyntejä ja kaikkee tämmöstä sit lisäks.

Vierailija

Lennot on Tokioon, mutta ei ole tarkoitus viettää siellä koko aikaa. Kiinnostuksen kohteet vaihtelevat ruokakulttuurista puutarhojen kautta urheiluun ja musiikkiin. Eli lähes mitä vaan vinkkejä otetaan vastaan. Ja en todellakaan kuvittele yhdellä reissulla kaikkea näkeväni vaan nyt tiettyjä "pakko nähdä / kokea" paikkoja haen.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lennot on Tokioon, mutta ei ole tarkoitus viettää siellä koko aikaa. Kiinnostuksen kohteet vaihtelevat ruokakulttuurista puutarhojen kautta urheiluun ja musiikkiin. Eli lähes mitä vaan vinkkejä otetaan vastaan. Ja en todellakaan kuvittele yhdellä reissulla kaikkea näkeväni vaan nyt tiettyjä "pakko nähdä / kokea" paikkoja haen.

Tämä siis Ap. Ja matka on kesällä, joten kirsikankukat täytyy käydä ihastelemassa toisella reissulla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
niin mihin siellä? pari viikkoa ei riitä edes tokion koluamiseen.

Pyöräilemässä mä oon nyt käynyt et onneks on ollut hyvät säät kesällä niin mä oon aika paljon käyny pyöräilemässä ja koluamassa alemyyntejä ja kaikkee tämmöstä sit lisäks.

Ettekö tunnista?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Kun se pari viikkoa ei riitä edes Tokioon =D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, voisitko enää alentuvammin vastata..??? Joo, se tuli selväksi jo. Sinusta on turha antaa mitään vinkkejä, koska Tokion läpikotainen tutustuminen vie paljon kauemmin kuin pari viikkoa. Kiitos tästä annistasi, olet kyllä mahtavaa keskusteluseuraa!

T. toinen, joka tahtoisi kuulla, mitä Japanissa "pitää" mennä katsomaan

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Voi luoja, voisitko enää alentuvammin vastata..??? Joo, se tuli selväksi jo. Sinusta on turha antaa mitään vinkkejä, koska Tokion läpikotainen tutustuminen vie paljon kauemmin kuin pari viikkoa. Kiitos tästä annistasi, olet kyllä mahtavaa keskusteluseuraa!

T. toinen, joka tahtoisi kuulla, mitä Japanissa "pitää" mennä katsomaan

No mene tokioon katselemaan ja sitten vähän muuallekin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Vuodeksiko pitäisi mennä? Ei Lontooseenkaan riitä viikonloppu jos kunnolla haluaa tutustua ja silti siellä moni käy viikonloppumatkoilla. Aina voi mennä uudestaan jos haluaa enemmän nähdä.
Itsekin suunnittelen noin 4 vk Japanin-matkaa ja Tokiossa tarkoitus olla korkeintaan viikko. Ainakin neljässä eri paikassa aion käydä. Ei ole aikaa olla viikkokausia yhdessä paikassa eikä kyllä rahaakaan. Ja kun Japaniin asti menen niin haluan kyllä nähdä muutakin kuin pääkaupungin.

Vierailija

Tosi tyhmä vastaus, ettei "pari viikkoa riitä edes Tokioon".

Ei tietenkään läpikotaisin. Missäs se riittäisi? Ei varmaan edes Jyväskylässä.

Olimme japanilaisen ystäväni kanssa neljä päivää Kiotossa ja Nagoyassa ja jo siinä ajassa ammensi ihan mielettömän määrän japanilaisuutta. Toksi minulla oli iso etu puolellani natiivin kanssa. 

Jos nyt noille kulmille eksytte (Kioto on IHANA!!!), niin muutamia vinkkejä:

Arashiyaman bambumetsä:

https://1003puutarhaa.wordpress.com/2015/02/03/kioton-bambumetsa/

Kiomizuderan temppelialue ja jos vaan avoinna, heidän temppelipuutarhansa.

Ja Kiotossa vielä Kinkakuji -temppelin alue. 

Kioton parhaimmistoa ovat nup suunnattoman kauniit temppelit ja niiden alueet. Arashimayan bambumetsä taitaa olla ihan UNESCO -kohde. Se on kyllä ainutlaatuinen.

Luotijunilla liikkuu sukkelaan, mutta ehkä itse suosittelisin enemmän pienemmän alueen perusteellisempaa tutustumista kuin sikisnokin jokapuolella. 

stella
Seuraa 
Liittynyt27.10.2015

Kesällä siellä on tukahduttavan kuuma. Suosittelen museoita, ostoskeskuksia ja muutenkin ilmastoituja paikkoja. Tosin hintaluokka on aikaa korkea, kannattaa valikoida mitä tuo tuliaisiksi.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat