Muita ylipainoisia huhti/touko-odottajia, jotka päättäneet synnytyksen jälkeen päästä takaisin " kuosiin" ?
Mulla siis aika reilusti tota ylipainoa ja nyt alan olla väsynyt näihin liikakiloihin. Nyt raskausaikana ei hirveän montaa kiloa ole päässyt vielä tulemaan, mutta kun alkupainoa oli jo reilusti, niin ahdistaa... Blaah! Nyt en siis malta odottaa että vauva syntyy ja pääsee ensinnäkin kunnolla LIIKKUMAAN, nyt kun jo muutaman askeleen jälkeen supistaa, ja tietysti myös ruokavaliolla pikkuhiljaa pudottamaan painoa. Hiljalleenhan sitä on aloitettava, jotta imetys onnistuu, mutta kuitenkin.
Nyt vähän kyselisin " tsemppikaveria" tähän painonhallinta-projektiin. Jos siis langoilla on suunnilleen samassa tilanteessa olevia odottajia, voitaisiin vaikka alkaa oma pino tai vaikka kirjotella sähköpostia.
Mukaan vaan!!! :)
P.J.S. rv 28+3
Kommentit (22)
Mä olen suurimman osan elämästäni ollut pyöreä, jokunen vuosi meni ihan normaalipainoisena ja sitten " säännöllisen" elämän ja raskauden myötä kiloja taas karttui. Ekan raskauden jälkimainingeissa sain pudotettua 9kg (vähänhän se on, mutta alku..) mutta sekin hiipi takaisin, kun jostain syystä laihdutusinto lopahti. Se vähän tsemppaa, että tietää pystyvänsä siihen, kun saa vähän tsemppiapuja. :) Mun yks kaveri on laihduttanu itsekseen pv:n pisteillä 26 kg ja tämäkin innosti mua lisää. Mäkin haluan! :)
Mulla muuten la 3.5. joten aika samoihin aikoihin ilmeisesti. :)
P.J.S.
olen itekkin meinanu kysyä jos löytyy muita. itellä oli ennen raskauden alkua about 5 kiloo ylimääräistä ja nyt haluun sit tän jälkeen ihan täys remonttiin, sekä laihdutus että treenausta. ihanaa jos löytyy " tsemppi-kaveria" ! =)
my_selene ja Frööken rv 24+5
1.5 laskettu aika. Ennenku tapasin tän mun " uuden" miehen (ns toisen erän lapsia siis tulossa)painoin sen 65kg ja jostain syystä (mies kokki mm) painoa kertynyt pikku hiljaa. Nyt ennen tätä raskautta paino nousi ihan hurjaa vauhtia... Mies ku tuppaa kaupasta tuomaa suklaata, karkkia kermaa ruokaan sillä eihän odottava äiti nälkää saa nähdä... =o) Tiedän, itsekki olen kokki laiva sellainen ja pitäisi osata katsoo mitä suuhun laittaa sen yllättäen kadonneen keksi paketin sijasta... Mies onkin alkanut epäileen että meillä majailee iso hiiri joka salaa tyhjentää kaiken makean. Mulle saapi laittaa mailia niin voidaan vaihtaa enemmänki kuulumisia... Tsemppi kaveria mulla ei tältä paikkakunnalta löydy ku koko sen ajan mitä täällä olen asunut olen ollut ns kotona. Eikä ajokorttia löydy ku mulla on tuo super hyvä kuljettaja... Vaikee sitten lähtee mihinkään jumppaan tai saamaan kavereita. Tavoitteena mulla olisi löytää kadonnut vyötärö, pylly ja reidet. Ja tietysti poistaa tuo massumakkara. En voi kuvitellakkaan että joskus olen ollut tanssija.
Eli mailia voi laittaa: Pussy_Cat76@hotmail.com
Voitais alkaa vaikka pikkuhiljaa pinoutumaan (vaikka sitten me kolme :)) ja tutustumaan, ja sitten vauvojen synnyttyä enemmänkin tsemppaamaan toisiamme painonpudotusprojektissa. Vai mitä ootte mieltä?
Mistä päin Suomea muuten olette muut? Itse olen Tampereelta. Nyt vaan lissä jengiä mukaan!!!
P.J.S. rv 28+5
Porvoosta ollaan. uskon et onnistuu paremmin sit kun on joku muukin joka tsemppaa ja sit kun muuta laihtuu niin ei vaan voi epäonnistua koska se ois noloo. heh! pinoutua voi ja vaikka joku repäisevä nimi. kaikki vaan mukaan!!
my_selene ja Frööken rv 25+0
Juuri ennenkuin aloin odottaa esikoista, laihdutin 6kg ja olin suht hyvässä painotilanteessa. Sitten raskaus toi 20kg ja niistä kyllä lähti 14kg, mutta sitten sairastuin kilpirauhastautiin ja lihoin lyhyessä ajassa n.7kg lisää :( Eli ennen tätä toista raskautta kiloja oli jo noin 10 enemmän... ja nytkin niitä on tullut 12. Nyt on kyllä semmoinen tsemppi päällä, uudenvuoden yönäkin hoin ääneti mielessäni, että kun tämä on ohi, minä laihdutan 20kg! Hormoneilla aion mennä niin pitkälle kuin mahdollista, koska viimeksikin laihduin äkkiä sen 10kg synnytyksen jälkeen. Mutta sitten tuli toppi. Jos vain tämä kilpirauhanen ei äidy pahaksi, niin aion kyllä päästä takaisin sinne 70 kieppeille...
eikkuli möhömaha rv 32+5
joo painonpudotus olisi ollut aiheellista jo ennen raskautta mutta sitten vaan jäi. Kun lapsoseni maailman olen saattanut niin sitten kyllä alkaa...Näin raskausaikana ei tuo syöminen ole ollut kauhean terveellistä, eli siitä voisi jo nyt aloittaa...
Tiedän etten ole vahvistettu lujalla tahdonvoimalla mutta jos joku tosiaan tuonne persuuksille potkisi niin apu iso olisi siitä!
Dolosa ja sintti 25+3
Mulla oli toukokuussa la, mutta muuttuikin ultrassa kesäkuulle, mutta pääsenkö silti mukaan?
Mä oon ollut oikein ihannemitoissa suurimman osan elämääni, mutta oikeestaan seurustelun aloittamisen jälkeen jotenkin painoa vaan rupesi kertymään:( Oonkin jo pidemmän aikaa ajatellu, että pitäisi ruveta liikkumaan enemmän, samoin kun syömään terveellisemmin, mutta varsinkin tuo liikkuminen meinaa ilman tsemppausta jäädä.
Oikein hirvittää, että kuinka paljon painankaan loppuraskaudessa, kun ekastakin lapsesta on joka kilo jäljellä!!!
Mullekin saa laittaa meiliä os. pricilla84@luukku.com
pricilla 23+6
Eikä haittaa vaikka la olis jonkun muun kuukauden puolella, mukaan vaan! Aletaanko siis pinoilla jollain hauskalla nimellä jo nyt?
Mäkään en oo kyllä raskausaikana paljon kattonu mitä oon suuhuni laittanu, laiskottaa niin.. Mutta kova tahto on päästä tämän " paksunaolon" jälkeen taas takaisin mittoihin, joissa edes joku vaate näyttää hyvältä..
Olisiko jollain hyvää, repäsevää nimiehdotusta mielessä? mun kuula lyö ihan tyhjää... :)
P.J.S.
Eli ryhmän tukea painonpudotukseen ja terveellisten elämäntapojen oppimiseen vauvan syntymän jälkeen. Toista lasta nyt odotan, toukokuussa on laskettu aika. Ja Oulun läänissä asustelen.
Itse olen ns. ikuinen laihduttaja ja paino on jo vuosien ajan jojoillut ylös alas, kun aina välillä elän terveellisesti, välillä epäterveellisesti ja joskus olen laihduttanut epäterveellisestikin pikadieeteillä. Raskausaika onkin ollut elämässäni painon kannalta tasapainoisinta aikaa, sillä kummassakin raskaudessa paino on pysynyt hyvin hallinnassa! :) Ekassa raskaudessa paino alkoi nousta vasta seitsemännellä kuulla ja nyt on tullut pari kiloa lisää, viikkoja 27+. Raskauskilot lähtivät viimeksi heti, mutta imetyksen vähennyttyä ja loputtua kiloja alkoi tulla takaisin enkä sitä itse edes huomannut, kun niin keskityin vain vauvaan. Nyt olenkin jo päättänyt, että pitää muistaa huomioida myös itsensä. Haaveena olisi saada ainakin 10kg " lähtöpainosta" pois ja terveelliset elämäntavat pysyväksi, sillä en haluaisi lasteni joutuvan koskaan kamppailemaan paino-ongelmien kanssa.
Ei mullakaan tuon nimen suhteen nyt tule mitään repäsevää mieleen, mutta pinoudummeko tällä palstalla, vai olisiko " Liikunta, terveys ja laihdutus" -osio parempi, ainakin sitten kun lapset ovat syntyneet ja ruvetaan " tositoimiin" ?
Vuoden 2004 keväällä tiputin 20kg painoa ja olin itteeni tosi tyytyväinen.
Siitä tapasin sitten mun uuden miehen ja niin ne kilot alkoivat vaan kertymään!
Nyt olen painavimmillani kuin koskaan! Ja sormet syyhyää jo tuon painonpudotuksen kanssa. Mies on lupautunut mun omaksi personal traineriksi :)
Eli mulla paino huitelee tällä hetkellä tuolla 79kg tienoilla ja takaisin haluan pääsät sinne 50 kilon tienoilla. HUI, mikä urakka!!!
Tsempataan toisiamme kovasti, toivottavasti se auttaa!
LA mulla siis 23.05.06, muutetaan muutaman kuukauden sisällä Espooseen ja olen 23 vuotias!
Kurmeli ja Teuvo 25+6
mulla oli ennen esikoista ylipainoa aikalailla, noin 30 kiloa, jotka pysy ja tuli lisääkin kun poika syntyi. sain karistettua puolessa vuodessa 22 kiloa, ennen kuin tulin uudelleen raskaaksi. aion tän synnytyksen jälkeen kyllä päästä siihen tavoitepainooni, mikä oli ennen raskautta vain sen 8 vaivaisen kilon päässä!!!
onneksi ei ole tullut kovin paljoa raskauskiloja tähän mennessä, luulen ja toivon selviäväni 10 ylimääräisellä kilolla.
huomattavasti helpompi ja kevyempi ollut tämä toinen raskaus, ainakin tähän asti...
mammili ja rv28+6
Taustalla n. 16 vuoden kokemus painon kanssa tappelusta, välillä onnistuen, välillä hiipien lisää lihoen. Ikää 28v. Odotuksen aikana painoni on noussut onneksi maltillisesti, enkä juurikaan hätäile, mutta loppupainoksi voi hyvin tulla yli 100 kiloa, kun alkupaino 88kg. Toivottavasti pääosa lisäyksestä jäisi laitokselle ja loput ja ylimääräistäkin imisi vauva pois ;)
Tavoitteena pidemmällä tähtäyksellä 68-73 kiloa timmissä lihaskunnossa, pysyvästi! Noissa lukemissa olo on ollut hyvä. Liikunta osion alle varmaankin voisimme kerääntyä sitten ainakin ajan koittaessa?
Huliana rv 30 tasan
nyt kun on niin monta mukana niin pitäiskö mennä laittaa yahoo-groupsin joku ryhmä tai vastaavaa? niin on helpompaa pitää yhteyttä tai jotain kun muuten joutuu kirjoittaa jokaselle erikseen....
m_s
Toukokuun puolivälissä la ja kiloja on paaaaaljon liikaa. Laihdutusta
olen aimmin jo huonolla menestyksellä yrittänyt, mutta aina vaan
repsahtaa ja kilot palaa. Viime keväänä laihdutin n. 7kg, onneksi
tuosta ei ole vielä kaikki tullut.
Mutta nyt olen totaalisen kyllästynyt läskeihin, ja haluan päästä niistä
eroon.
Kesää ja hoikempia aikoja odotellessa. :)
---Vesikirppu
KevätKeijut06? onko niitä jo olemassa?
m_s
Ja tuo KevätKeijut06 kuulostaa musta varsin nasevalta nimeltä... Varsinaisia " keijuja" pino pullollaan! ;)) Mun puolesta kuulostaa ihan hyvältä toi esim. yahoogroupiin ryhmän perustaminen, vaikkakin myönnän itse olevani sen verran unto, etten koskaan tollasessa porukassa oo mukana ollut, enkä oikein tiedä kuinka homma toimii, mutta jospa joku opastaisi...?
Ja voitaishan me vaikka nyt vielä odotusaikana pinoutua täällä Odotus-puolella ja sitten kun oikein tositoimiin päästään, voitais siirtyä tonne " liikunta-terveys-laihdutus" -puolelle. Vai mitä muut ootte mieltä?
Tosi mukavaa kun meitä on näin paljon! Mä ainakin tarvitsen jotain samanhenkistä tsemppiapua,yksin on niin paljon vaikeampi onnistua... Enkä halua juuri kellekään kaverille/sukulaisille hehkuttaa että " nyt alkoi laihdutus" , kun siinä on sitten useampi ilkkuja, jos ei onnistukaan...
Kiloille kyytiä, siis sitten kun nyytit sylissä ;)
Huliana
Joo, mietin että mie normaalisti painan sellaiset 65-70kg ja nyt parin vikan raskauden myötä tullut painoa ihan hurjasti... Nyt siis raskaana viikkoja jotain 28 ja laskettu aika vappuna. Olisi kiva päästä kuosiin kesäksi ja käyttää muutakin vaatetta vaihteeksi kuin lainapeitteitä! =o) Tsemppi kaveria tarvitsisin myös minä.