Gluteeniton dieetti

Vierailija

Olen noudattanut gluteenitonta ruokavaliota nyt reilun kuukauden ja täytyy sanoa, että olotilassa on tapahtunut valtava muutos. Olen paljon energisempi ja jaksavampi ja olo on kevyt. Onko teillä muilla auttanut ja tuonut muutosta?

Kommentit (10)

Vierailija

Gluteeniton ja maidoton dieetti on ehkä terveellisin mahdollinen. Ei se vaadi yksinkertaisimmillaan muuta kuin lihaa (kana, naudanliha, kala, riista), riisiä (bataatti ja peruna myös ok) ja rehuja. Oma lukunsa on idiootit, jotka kuvittelevat gluteenittoman dieetin tarkoittavan sitä, että valitaan kaupasta gluteeniton lihapiirakka ja gluteeniton bostonkakku.

Vierailija

Mulla on ihan samat fiilikset pelkästää vehnättömällä ruokavaliolla.
Täysin gluteenitonta en suostu syömään, vaan ruista, kauraa ja ohraa syön niin kauan ku maha kestää. Vehnän jätin juhannuksena ja painoa tippunu 20kg

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Täysin gluteenitonta en suostu syömään, vaan ruista, kauraa ja ohraa syön niin kauan ku maha kestää. Vehnän jätin juhannuksena ja painoa tippunu 20kg

Hyvä suoritus, mutta muista, että useissa ruisleivissä on reilusti vehnäjauhoja mukana. Onneksi kaupoissa on myös täysruisleipiä, joissa vehnää ei ole. En muutenkaan tajua tuota vehnän ideaa ruisleivässä. Sama kuin mies ostaisi ilotalosta heteroseksiä, mutta joutuisi imemään kullia siinä samalla.

Vierailija

No jaa. Sain viime kesänä keliakia-diagnoosin ja siitä saakka noudattanut g-dieettiä. Minulla on ollut paha anemia johtuen suolivaurioista. Anemia, kuten suolikin, paranee hitaasti, joten olo ei ole radikaalisti parantunut. Mahakipeetkin vaivaa vielä. Vatsanturvotus on jäänyt jo pois.

Vierailija

Kyllä on vointi korjaantunut ja veriarvot kohentuneet gluteenittoman dieetin myötä. Keliakia laihdutti minut riutuneeksi ja aneemisekis. Olen saanut painoa ja näytän terveemmältä.

Vierailija

Noh jaa, eipä oma oloni ole kevyt. Lihonutkin olen siitä mitä nuorempana olin, heh...

Gluteeniton dieetti 5 vuotiaasta asti ollut.

Jos haluaa keveyttä ja jättää kaikki viljatuotteet ja sokert sun muut niin sitten se on ihan muuta kuin pelkkä gluteenittomuus, eikä sitä sellasena kannata mainostaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Hyvä suoritus, mutta muista, että useissa ruisleivissä on reilusti vehnäjauhoja mukana. Onneksi kaupoissa on myös täysruisleipiä, joissa vehnää ei ole. En muutenkaan tajua tuota vehnän ideaa ruisleivässä. Sama kuin mies ostaisi ilotalosta heteroseksiä, mutta joutuisi imemään kullia siinä samalla.

Mulle puhkes vehnäallergia pari vuotta sitten ja tajusin sen vasta nyt. Eli kyllä, vehnätöntä ruisleipää syönkin. Ja olen myös huomannu sen miten vehnää tungetaan myös "täysliha" leikkeleisiinkin...
Mut onneks täs nyt on menny lähes se puoli vuotta ja oon alkanu jo oppimaan, et mitä voin syödä ja mitä en.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat