Entinen aupair vastaa kysymyksiinne

Vierailija

Näin tälläisen keskustelun aiemmin ja ajattelin tehdä uuden, sillä edelliselle tytölle tuli inhottavia viestejä ja keskustelu kuivui kasaan.

Nyt minulta saa kysyä kysymyksiä, jos aihe kiinnostaa muuten vaan tai jos itse vaikka suunnittelee au pair -hommaan ryhtymistä. Asiattomat kommentit jäävät omaan arvoonsa.

Perustietoja on, että olin viime lukukauden (2014-2015) Pariisissa töissä. Entinen olen siksi, koska olin siellä sen 10kk työsuhteen ja palasin sen jälkeen Suomeen opiskelemaan.

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Työtä se on. Vaikea sanoa onko keski-ikäiselle miehelle kysyntää. Onnea hakuun! Riippuu perheestä, joillakin voi olla tarve sun tyyppiselle.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tunttuuko se enemmän lomalta vai työltä?

Olen 40 vuotias mies ja aion au pairiksi... Onko minunlaisilleni kysyntää?

Se riippuu ihan päivästä. Viikolla se on raskaan työn raatamista suurine vastuineen ja odotuksineen, viikonloput saa olla pääosin lomalla. Aivan kuin tavallisessa työssäkin. :)

Ja en tiedä kuinka paljon kysyntää on sinun ikäisellesi. Pääosin aupairina on 18-26v naisia ja monella järjestöllä on tarkat ikärajat.
Jos oikeasti tahdot, niin netistä saattaa jotain duunia löytää itselleen, mutta ehkä kannattaa kuitenkin hakea töitä lastenhoitajana, eikä au pairina. En usko, että au pairin työ soveltuu itsenäiselle aikuiselle, sillä palkka on pieni ja asutaan toisen huushollissa. Lisäksi lastenhoidosta on oltava virallista kokemusta.

Vierailija

Ja lisään vielä, että nykyään on tullut muotiin aupairmummot! Miksei voisi ihan hyvin olla pian kysynnässä muunkin ikäiset ja miehet :)
-Ap

Vierailija

Sattuiko sun perheessä mitään ahdistavaa isän suunnalta?

Oma aupair-kokemukseni britanniassa päättyi, kun löysin spermaa alushousuistani jotka olin laittanut omaan yksityiseen pyykkikoriini. True story. Oli muutenkin ällöttävä, liian iholle tunkenut mukahauska läähättäjä.

terkkuja tutuille!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Sattuiko sun perheessä mitään ahdistavaa isän suunnalta?

Oma aupair-kokemukseni britanniassa päättyi, kun löysin spermaa alushousuistani jotka olin laittanut omaan yksityiseen pyykkikoriini. True story. Oli muutenkin ällöttävä, liian iholle tunkenut mukahauska läähättäjä.

terkkuja tutuille!

Voi kamala sua raukkaa millaisen kohtelun sait! :(

Itselläni ei ollut mitään ongelmaa perheenjäsenten kanssa. mulle annettiin yksityisyyteni ja pidettiin perheenjäsenenä.

Perheen isä oli todella kiltti ja mukava.
Perheen äidin veli tosin vitsaili hieman rajusti joskus, mutta ei tarkoittanut oikeasti sanomisiaan ja ei tehnyt mitään. Itsekin tosin olen joskus aika rempseä huumorin suhteen. Ainoat ahdistelut tulivat perheen ulkopuolelta kun olin bilettämässä jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla mukava perhe? Itse olin aikoinani au-pairina Belgiassa, valitettavasti perhe  oli ns. "dysfunctional".

Oli mukava perhe. Olivat rentoja ja jos tuli jotain pientä mokattua, eivät suuttuneet. Minua kohdeltiin periaatteessa kuin omaa lasta. Monet aupair kaveritkin pitivät perheestäni enemmän kuin omastaan :D

Ainoat ongelmat olivat palkan saamisen suhteen. Perheen äiti unohteli maksaa ajoissa. Sain kuitenkin kaikki rahat mitä pitikin loppujen lopuksi.

Harmi, että sinulla oli huonompi tuuri :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oliko sinulla mukava perhe? Itse olin aikoinani au-pairina Belgiassa, valitettavasti perhe  oli ns. "dysfunctional".

Täytyy tunnustaa että tällaista viestiä lukiessa ajatus kääntyy väistämättä siihen, että ehkä kirjoittajassakin oli jotain isompia puutteita aupairina...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan perhe maksa tonnia kuussa siitä että aupair lomailee... Aupair on nimittäin kallis lysti. Minä en myöskään ottaisi 40-v miestä, en voisi luottaa siihen ettei hän halua olla lasten kanssa ns. vääristä syistä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kukaan perhe maksa tonnia kuussa siitä että aupair lomailee... Aupair on nimittäin kallis lysti. Minä en myöskään ottaisi 40-v miestä, en voisi luottaa siihen ettei hän halua olla lasten kanssa ns. vääristä syistä.

Au Pair ei maksa tonnia. 85€/viikko plus ruuat sun muut mitä on sovittu. Ei mulla muuta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Täytyy tunnustaa että tällaista viestiä lukiessa ajatus kääntyy väistämättä siihen, että ehkä kirjoittajassakin oli jotain isompia puutteita aupairina...

Miksi pitää olla ilkeä? Tunnen muutaman au pairin joiden perheet hyväksikäyttivät nuorta. Esim vaativat liika (laittomia määriä), eivät maksaneet, eivät antaneet ruokaa, eivät olleet mukavia... Oma perheenkin auttoi paria tyttöä pulassa, kun heillä ei ollut toimistoa/järjestöä turvanaan.

Yllättävän paljon on oikeasti perheitä, joille au pair ei ole perheenjäsen, vain työläinen. Toisaalta onhan niitäkin au paireja, jotka tulevat vain bilettämään.

-Ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Au Pair ei maksa tonnia. 85€/viikko plus ruuat sun muut mitä on sovittu. Ei mulla muuta.

Ystäväni, riippuu ihan maasta. Meidän aupairit ovat maksaneet noin tonnin kuussa kaikkinensa. Kielikurssi, liput julkisiin, sim-kortti lasten turvallisuuden takia jne. Emme myöskään teetä aupaireilla orjatyötä, lapset ovat kouluiässä, meillä käy siivooja, ja työtä on melko vähän. Mutta en silti halua meille ketään joka luulee tulevansa maksetulle lomalle. Mentaliteetti on ihan väärä. Lomailuun on eri aika ja paikka ja se maksetaan omasta taskusta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Ystäväni, riippuu ihan maasta. Meidän aupairit ovat maksaneet noin tonnin kuussa kaikkinensa. Kielikurssi, liput julkisiin, sim-kortti lasten turvallisuuden takia jne. Emme myöskään teetä aupaireilla orjatyötä, lapset ovat kouluiässä, meillä käy siivooja, ja työtä on melko vähän. Mutta en silti halua meille ketään joka luulee tulevansa maksetulle lomalle. Mentaliteetti on ihan väärä. Lomailuun on eri aika ja paikka ja se maksetaan omasta taskusta.

Ainakin suomen järjestöjen mukaan ei kielikurssia maksa perhe vaan aupair. Näin minulle kerrottiin kun kyselin yleisesti. Tosin, tämä koski vain Euroopan maita.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat