Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluan erota, mutta mies uhkaa tehdä elämästäni helvettiä

Vierailija
22.11.2015 |

Haluan lähteä tästä suhteesta, jossa mies käyttää sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. Mies kuitenkin uhkailee, että tulen katumaan lähtöäni ja tekee elämästäni helvettiä. Menetän lapsen, hänellä on kuulemma sellaisia todisteita, että pahoinpitelen lasta (ei kerro mitä, mutta varmaan kuvannut jotain jalassa olevaa mustelmaa, joka syntynyt kaatumisen seurauksena). Todella vihaisena uhkaa tappaa minut.

En tiedä, mitä kaikkea uskoa ja toisinaan pelkään oikeasti henkeni puolesta. Miten pääsen lähtemään? Voiko mies oikeasti mustamaalata minut ja saada kaikki uskomaan itseään? On nimittäin tosi taitava siinä ja kulissien ylläpidossa.

Kommentit (35)

Vierailija
21/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haluaa erota, niin silloin ei kysellä toisilta lupia siihen. 

Sinun tehtäväsi äitinä on suojella lastasi, eikä pysytellä liitossa jossa lapsi joutuu näkemään ja/tai kokemaan väkivaltaa.

Jos et ole pahoinpidellyt lastasi, niin silloin sinulla ei ole mitään pelättävää. Voit siis saman tien pakata kamanne ja lähteä lapsen kanssa.

Kaikki "mä lähden kun sä oot tollanen ja tällanen"  sikseen. Älä uhkaile, äläkä kuuntele uhkailuja. Mitään järkeä ei ole myöskään jäädä keräilemään todisteita. Kun muistat että riitaan tarvitaan aina kaksi, niin se riittää, eli älä lähde toisen kanssa riitelemään. Kukaan ei yksi jaksa loputtomiin, etenkään jos ei saa siihen mitään vastakaikua.

Mies voi uhkailla sinua vaikka millä, muta mitä sitten? Olet silti vastuussa omasta elämästäsi ja omista valinnoistasi. Mies voi tehdäkin jopa jotain, mutta sama pätee tähänkin.

Jos mies pahoinpitelee sinut niin turha jäädä siitä vinkumaan ym. Se on mars poliisin juttusille ja osoite johonkin muualle. Muuttamisesta toisaallekaan ei tarvitse keskustella ollenkaan. Vähemmän puhetta, enemmän tekoja!

Jos ei ole paikkaa minne mennä, niin turvakoti tms ja asuntohakemukset eteenpäin. Tee lapsestasi vaikkapa lastensuojeluilmoitus, jos mies vaaraantaa jotenkin lapsen turvallisuuden ym. Ei auta jäädä säälimään itseään, eikä kerjäämään sääliä. 

Kyllä aikuisen ihmisen pitää osata huolehtia itsestään, etenkin jos on lapsi/lapsia!

Vierailija
22/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun on vaikea ymmärtää ajatuksenjuoksuasi - olet joko trolli tai jotenkin henkisesti epäitsenäinen.

Jos mies on väkivaltainen ja pelkäät häntä, jätät miehen. Se on loppujen lopuksi melko yksinkertainen päätösasia. Jos et uskalla lopettaa suhdetta itse, ota yhteys perheneuvolaan ja menkää sinne yhdessä keskustelemaan. Jos pelkäät tosi paljon, karkaa miehen poissa ollessa. Mene vanhempiesi tai sukulaistesi luokse väliaikaisesti, ja jos se ei ole mahdollista, mene turvakotiin. Sosiaalitoimesta sinulle järjestyy varmasti asunto tai ainakin väliaikainen paikka, jotta saat asiasi kuntoon.

Kaikki jossittelu miehen mahdollisista kostotoimenpiteistä on tässä vaiheessa turhaa - ja tyhmääkin. Jos mies jälkikäteen uhkailee tai toteuttaa uhkailujaan, hoidat ne sitten. Apua saat sosiaalitoimesta, poliisilta ja asianajajalta/oikeusaputoimistosta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä elämä jo on helvettiä ja lähtisin heti, jos ei olisi lasta. Lapsen menettämisellä uhkailu on sairasta ja välillä pelkään ihan oman henkenikin puolesta, koska lapsi tarvitsee minua. Pakko suunnitella lähtö ja olla vahva. Uskon, että laki ja virkavalta on puolellani, mutta mies osaa melko taitavasti puhua minut pelkäämään.

Ap

Turvakodissa ja sosiaalityöntekijöiltä saat kyllä voimaa ja varmuuden siitä, että et ole ainoa nainen ja äiti, jota on pelolla pidetty "kurissa". Sinun pitää ajatella myös lastasi. Koskaan ei voi tietää, koska "kouluttaminen" alkaa hänellä. Ja vielä pahempaa, annat lapsellesi sellaisen kuvan, että väkivalta kumppania kohtaan on täysin hyväksyttävää, on kyseessä sitten vastaanottava ja iskevä osapuoli.

Olet ihan oikeassa. Kaikista eniten antaa voimaa lähteä juurikin se, että lapsi ansaitsee paremman elämän eikä joudu katselemaan riitelyä, joka johtaa äidin pahoinpitelyyn.

Ap

Vierailija
24/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet, jotka  uhkailevat naisia väkivallalla, ovat useimmiten paskahousuja. Perääntyvät heti jos itse joutuvat toisen miehen kovistelun kohteeksi. Valitettava puoli näissä naistenhakkaajissa on se, että yleensä vain muiden miesten kovistelu saa ne perääntyään (tosin se ei yleensä vaadi, paskahousuja kun ovat).

Vierailija
25/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun on vaikea ymmärtää ajatuksenjuoksuasi - olet joko trolli tai jotenkin henkisesti epäitsenäinen.

Jos mies on väkivaltainen ja pelkäät häntä, jätät miehen. Se on loppujen lopuksi melko yksinkertainen päätösasia. Jos et uskalla lopettaa suhdetta itse, ota yhteys perheneuvolaan ja menkää sinne yhdessä keskustelemaan. Jos pelkäät tosi paljon, karkaa miehen poissa ollessa. Mene vanhempiesi tai sukulaistesi luokse väliaikaisesti, ja jos se ei ole mahdollista, mene turvakotiin. Sosiaalitoimesta sinulle järjestyy varmasti asunto tai ainakin väliaikainen paikka, jotta saat asiasi kuntoon.

Kaikki jossittelu miehen mahdollisista kostotoimenpiteistä on tässä vaiheessa turhaa - ja tyhmääkin. Jos mies jälkikäteen uhkailee tai toteuttaa uhkailujaan, hoidat ne sitten. Apua saat sosiaalitoimesta, poliisilta ja asianajajalta/oikeusaputoimistosta.

Kliseinen kommentti malli-ihmiseltä, joka ei ole kokenut henkistä väkivaltaa ja narsistista suhdetta. Sellaisessa ei nimittäin terveen osapuolen järki pelaa enää kuin normaalisti, vaan ihminen lamaantuu ja on manipuloitu.

Ap:lle voimia! Varmasti pystyt lähtemään. Mene turvakotiin, sinne pääsee yleensä varmasti lapsen kanssa. Kerää todisteita miehestä virkavaltaa varten. Toimi salaa, älä provodoidu miehen yrityksistä huolimatta. Netissä on googlettamalla lisää ohjeita miten selvitä narsistista. Toivon sulle pikaista eheytymistä tuon suhteen jälkeen ja parempaa tulevaisuutta.

Vierailija
26/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö sinun elämäsi ole jo nyt sellaista helvettiå, että miksi se siitä vielä muuttuisi?

Itsehän sinä olet kulissia pitänyt, kun olet antanut kaikkien uskoa, kuinka ihana miehesi onkaan. Et sinä ole halunnut kenellekään kertoa totuutta.

Voitkin aloittaa paljastusten tekeminen tutuille ja sukulaisille jo tänään, vaikka eivät usko. Aloita niistä, jotka varoittivat sinua tuosta miehestä. Muistelepa, kyllä niitä oli aika montakin, mutta sinä taisit itse katkaista välisi heihin, miellyttääksesi miestä.

Et sinä tarvitse täällä Suomessa miehen lupaa lääkärissä käyntiin. Soitat 112 vaikka vessassa lukon takana, ja anna häken kuulla ja nauhoittaa miehen riehumiset oven takana. Siinä sinulle oiva todiste uhkailusta.

Vierailija
27/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kliseinen kommentti malli-ihmiseltä, joka ei ole kokenut henkistä väkivaltaa ja narsistista suhdetta. Sellaisessa ei nimittäin terveen osapuolen järki pelaa enää kuin normaalisti, vaan ihminen lamaantuu ja on manipuloitu.

Ap:lle voimia! Varmasti pystyt lähtemään. Mene turvakotiin, sinne pääsee yleensä varmasti lapsen kanssa. Kerää todisteita miehestä virkavaltaa varten. Toimi salaa, älä provodoidu miehen yrityksistä huolimatta. Netissä on googlettamalla lisää ohjeita miten selvitä narsistista. Toivon sulle pikaista eheytymistä tuon suhteen jälkeen ja parempaa tulevaisuutta.

En ole tuo aikaisempi kommentoija, mutta samaa mieltä hänen kanssaan. 

Sen lisäksi sanon että tuo on tyypillistä narsistisuutta alkaa "eheytymään" toisen kustannuksella. Terve ihminen ei ajaudu narsistisen ihmisen kanssa suhteeseen, tai ainakaan jää sellaiseen, vaikka kuinka manipuloitaisiin ym. Tuo on ainoastaan oman psyykeen suojelemista että vierittää vastuun omasta elämästä ym toisen ihmisen harteille, eikä se pidemmän päälle auta mitään. Narsisti toimii täysin samoin eli vierittää kaiken vastuun muiden harteille, koska ei kestä sitä että itse olisi jotenkin viallinen ym.

Eli pata kattilaa soimaa jne. Vaikka aikaisemmin olisi ollut tyhmä, niin ei se estä olemasta viisaampi. Monesti me ihmiset teemme itse elämästämme kurjempaa kuin se oikeastaan onkaan. Turha siinä syytellä muita, vaikka heissä vikaa olisikin.

Vierailija
28/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haluan lähteä tästä suhteesta, jossa mies käyttää sekä henkistä että fyysistä väkivaltaa. Mies kuitenkin uhkailee, että tulen katumaan lähtöäni ja tekee elämästäni helvettiä.

Jäämällä elämäsi tulee olemaan varmasti helvettiä ja lähtemällä ehkä. Mun mielestä ainakin helppo valinta. Jos haluat varmistaa persettäsi, niin nauhota salaa sen juttuja ennen lähtöäsi, niin voit lyödä ne sitten pöytään, jos tulee tarvetta. 

Vierailija
29/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo aikaisempi kommentoija, mutta samaa mieltä hänen kanssaan. 

Sen lisäksi sanon että tuo on tyypillistä narsistisuutta alkaa "eheytymään" toisen kustannuksella. Terve ihminen ei ajaudu narsistisen ihmisen kanssa suhteeseen, tai ainakaan jää sellaiseen, vaikka kuinka manipuloitaisiin ym. Tuo on ainoastaan oman psyykeen suojelemista että vierittää vastuun omasta elämästä ym toisen ihmisen harteille, eikä se pidemmän päälle auta mitään. Narsisti toimii täysin samoin eli vierittää kaiken vastuun muiden harteille, koska ei kestä sitä että itse olisi jotenkin viallinen ym.

Eli pata kattilaa soimaa jne. Vaikka aikaisemmin olisi ollut tyhmä, niin ei se estä olemasta viisaampi. Monesti me ihmiset teemme itse elämästämme kurjempaa kuin se oikeastaan onkaan. Turha siinä syytellä muita, vaikka heissä vikaa olisikin.

Oletko varma että et ole aikaisempi kommentoija? Tuo on tyypillistä kusipäisyyttä vastata kärkkäästi jo valmiiksi lyödylle ihmiselle, vaikka hän tarvitsisi kipeästi myötätuntoa ja apua. Edesautat narsistin tuhon tahtoa.

Kaikki narsistien uhrit eivät ole itse käänteisnarsisteja/läheisriippuvia. Taitavat, juuri tuollaiset hyvät kulissit omaavat narsistit voivat kusettaa tervettäkin ihmistä todella pitkään, ennen kuin paljastavat todellisen itsensä. Monet ovat kertoneet monista normaaleista vuosista ennen kuin narsistisuus on ilmennyt. Taitavat narsistit vedättävät mennen tullen myös esim. sosiaalialan ammattilaisia ja virkavaltaa, niin kuin myös terveitä kumppaneitaan.

Lisäksi tässä tapauksessa Ap aikoo lähteä, kukaan ei ole vierittämässä vastuuta muitten niskoille. Ap kertoo uskovansa itseensä. Hän vaikuttaa vahvalta ja oman tahdon omaavalta miehen lannistusyrityksistä huolimatta.

Puhuin eheytymisestä siitä syystä, että monilla se on edessä henkisen väkivallan jälkeen, ja juuri se on sitä vastuunottoa elämästään ja itsestään. Vai luuletko, että jatkuvan uhan alla elänyt ihminen voi nappia painamalla alkaa elämään normaalisti etenkin, kun usein eron jälkeen narsisti muuttuu vielä pahemmaksi ja saattaa häiritä pitkään exän uutta elämää? Henkinen väkivalta aiheuttaa sekä psyykkisiä että fyysisiä oireita, joiden jälkeen eheytyminen on paikallaan.

Lisäksi on tutkittu, että jos narsisti on tutustunut hyvin kohteeseensa ja osaa manipuloida tätä taitavalla tavalla, alkaa useat uhrit toimia kuten Tukholman syndroomassa. Jos olet pankkiryöstötilanteessa ja ryöstäjä uhkaa ampua sinut tai kaverisi ellet edesauta hänen ryöstön onnistumistaan, oletko sitä mieltä ja sanotko että kävelen täältä nyt pois, koska pelkään sinua. Et tee niin. Hengenhädässä vaikka autat ryöstäjää, vaikka se olisikin väärin.

Joten hieman ymmärrystä aloittajalle, tai kärkkäitten neuvojen muovaamista ystävällisemmiksi.

Vierailija
30/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osunut kommenttisi ihan oikeaan. Vanhimman lapseni isä oli ja on hyvin vaikea ihminen. En lähde tässä tai muuallakaan pohtimaan, onko kyse persoonallisuushäiriöstä tai muusta sellaisesta, koska se ei ole minun kannaltani olennaista. Minun kannaltani olennaista on, kuinka annan hänen kohdella itseäni. Lisäksi lapsi tuo kuvioon omat haasteensa.

Vaarallisen tai vahingollisen ihmisen kohteelle on tärkeää ymmärtää, että tilanteesta ei voi vapautua, jos antaa pelon ja itsesäälin ohjata omia päätöksiään. Pelko on normaalia, mutta se kannattaa laittaa taka-alalle, jotta pystyy tekemään ratkaisuja. Exäni myös kosti ja yrittää vaikeuttaa elämäämme edelleen 10 vuoden jälkeen lähdöstäni. Olen onnellinen, että lähdin. Jokainen hänen kostoyrityksensä tekee minut surulliseksi lapsemme takia, mutta samalla onnellisemmaksi siitä, että lähdin.

Jos päättää jäädä vahingollisen ihmisen uhriksi, pitää kantaa vastuu siitä, ettei suojellut itseään ja lastaan. Jos päättää lähteä, se onnistuu kyllä - jos ei yksin onnistu, apua saa pyytämällä (perhe, suku, ystävät, sosiaalitoimi, lastensuojelu, poliisi, turvakoti). Jos ex käy hankalaksi eron jälkeen, siihenkin saa apua.

Vierailija
31/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tajusin tästä viestiketjusta että en nykyään jaksa välittää koko perheväkivalta-aiheesta. Alaluokkien ongelma, ikävää seurata mutta saavat ilmeisesti siitä draamansekaista sisältöä tyhjään elämäänsä.

Vierailija
32/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisten moraali, lol. Parasta on että et varmasti edes tajua kuinka alhainen ehdotuksesi on. Pysy lortto pallien pumppaamisessa äläkä yritä jaksa neuvoja, olet huono siinä.

Olen kylläkin mies.

Ei, et ole.

Vierailija
33/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä elämä jo on helvettiä ja lähtisin heti, jos ei olisi lasta. Lapsen menettämisellä uhkailu on sairasta ja välillä pelkään ihan oman henkenikin puolesta, koska lapsi tarvitsee minua. Pakko suunnitella lähtö ja olla vahva. Uskon, että laki ja virkavalta on puolellani, mutta mies osaa melko taitavasti puhua minut pelkäämään.

Ap

Tiedätkö mitä ap? Tuo on ääliöitten eniten käyttämä kikka, ihan vanhin sieltä niiden kikkakirjasta. Munkin entinen mies sanoi että saa jopa äitini menettämään pikkusiskoni joka oli silloin vielä koululainen. Joo, ei alkanut se juoppo luuseri mitään yrittämään. Sanoin sille kyllä suorat sanat, että siinähän ääliö yrität, nehän nauraa sut ulos sieltä tuollainen josta näkee kilometrin päähän että viina maistuu. Kyllähän ne puhua osaa, mutta tosiasiat on sun puolella täysin.

Ei muutakuin lapsi kainaloon ja menoksi. 

Vierailija
34/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei osunut kommenttisi ihan oikeaan. Vanhimman lapseni isä oli ja on hyvin vaikea ihminen. En lähde tässä tai muuallakaan pohtimaan, onko kyse persoonallisuushäiriöstä tai muusta sellaisesta, koska se ei ole minun kannaltani olennaista. Minun kannaltani olennaista on, kuinka annan hänen kohdella itseäni. Lisäksi lapsi tuo kuvioon omat haasteensa.

Vaarallisen tai vahingollisen ihmisen kohteelle on tärkeää ymmärtää, että tilanteesta ei voi vapautua, jos antaa pelon ja itsesäälin ohjata omia päätöksiään. Pelko on normaalia, mutta se kannattaa laittaa taka-alalle, jotta pystyy tekemään ratkaisuja. Exäni myös kosti ja yrittää vaikeuttaa elämäämme edelleen 10 vuoden jälkeen lähdöstäni. Olen onnellinen, että lähdin. Jokainen hänen kostoyrityksensä tekee minut surulliseksi lapsemme takia, mutta samalla onnellisemmaksi siitä, että lähdin.

Jos päättää jäädä vahingollisen ihmisen uhriksi, pitää kantaa vastuu siitä, ettei suojellut itseään ja lastaan. Jos päättää lähteä, se onnistuu kyllä - jos ei yksin onnistu, apua saa pyytämällä (perhe, suku, ystävät, sosiaalitoimi, lastensuojelu, poliisi, turvakoti). Jos ex käy hankalaksi eron jälkeen, siihenkin saa apua.

Okei, pahoitteluni. Ensimmäisen kommenttisi sävy sai minut tekemään tulkintani. Olen noista oivalluksista samaa mieltä, mutta vielä sairaassa suhteessa elävä tarvitsee mielestäni neuvojen lisäksi myötätuntoa ja ymmärrystä, sillä useille nuo oivallukset tulee vasta, kun suhteesta on päässyt irti ja näkee asiat kauempaa.

Vierailija
35/35 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tajusin tästä viestiketjusta että en nykyään jaksa välittää koko perheväkivalta-aiheesta. Alaluokkien ongelma, ikävää seurata mutta saavat ilmeisesti siitä draamansekaista sisältöä tyhjään elämäänsä.

Provo. Tämä on todella vakava aihe, josta tulisi puhua enemmän. Ja tätä esiintyy kaikissa yhteiskuntaluokissa, menestyneemmät vain käyttävät väkivaltaa taitavemmin ja salassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi seitsemän kahdeksan