Eteen valkoinen valo, taakse punainen, ei vilkkuvia. Autossakin on takana punaiset valot ja edessä valkoiset, vilkkuvat vain hälytysajoneuvojen katoilla.
Miten joku pystyy tästäkin mielensä pahoittamaan. Suurimmassa osassa punaisia pyöräntakavaloja on se mahdollisuus että saa joko tavallisen tai vilkkuvan valon. Vilkkuva on ihan siis sallittu ja normaali.
Mä haluan autooni eteen vilkkuvan punaisen valon, voin varoittaa siten kaikkia vastaan tulevia siitä, että minä olen täältä nyt tulossa, alta pois. Näin herätän kaikkien huomion ja näyn parhaiten!
Suunnatkaa sokaisevat valonheittimenne oikein. Tiehen eikä vastaantulijoihin.
Mulla on kiinteä valo pyörässä, se osoittaa mielestäni liian ylös. Yritys kääntää = nyt se ei toimi ollenkaan. Ostin pienen lisävalon, jonka saa vilkkumaan, mutta en sitä vilkkua käytä. Mutta se ei oikein pysy paikoillaan, mutta saa nyt välttää siihen saakka, kunnes saan sen valon korjattua. En nyt vaan viitsi.
Vilkkuvalo voi laukaista migreenin. Joten pliis, tasaisesti palava valo eteen ja vielä niin, että suunta on hieman alaviistoon tiehen päin eikä suoraan eteen, jolloin se häikäisee.
Sivut
Samaa mieltä! Todella ärsyttävää.
Joo se tasainen valo näkyy paremmin ja toiseksi ne vilkkuvat sokaisee vastaan polkevan.
Eikä punaista valoa eteen.
Liikenneturva suosittelee noita vilkkuvia valoja. Ei mulla muuta.
Todellakin käytän vilkkuvaa, se herättää eniten huomiota ja näkyy parhaiten. Se vaan pitää suunnata hieman alaviistoon jolloin se ei häikäise muita.
:--D Kaikil iltapyöräilijöil on vilkkuvat takavalot ainaki Lontoossa. Pienet on murheet teillä!
Ei suosittele, mutta sallii.
Hymyilin ääneen ajatukselle pyörällä kulkevasta pelastushenkilöstöstä.
No sit liikenneturva ei tiedä mistä puhuu.
Ne vilkkuvalot oikeesti häiritsee muita! Ne on oksettavia.
"Vilkkuvaa valoa ei suositella, koska vilkkuva valo liikenteessä yleensä varoittaa vaarasta."
http://yle.fi/uutiset/joka_toinen_pyorailija_rikkoo_lakia_ajetaan_pimean...
Koiranulkoiluttajien käyttämät vihreät valot taisaisena on muuten näkyny hyvin.
"Liikenneturva ei suosittele vilkkuvan valon käyttöä, koska vilkkuvalon tarkoitus liikenteessä on yleensä varoittaa."
Ei mulla muuta.
http://yle.fi/uutiset/joka_toinen_pyorailija_rikkoo_lakia_ajetaan_pimean...
Eteen valkoinen valo, taakse punainen, ei vilkkuvia. Autossakin on takana punaiset valot ja edessä valkoiset, vilkkuvat vain hälytysajoneuvojen katoilla.
Jaxuhali!
Ei mitään valoja sokaisemaan meitä parempia ihmisiä.
Miten joku pystyy tästäkin mielensä pahoittamaan. Suurimmassa osassa punaisia pyöräntakavaloja on se mahdollisuus että saa joko tavallisen tai vilkkuvan valon. Vilkkuva on ihan siis sallittu ja normaali.
Suunnatkaa sokaisevat valonheittimenne oikein. Tiehen eikä vastaantulijoihin.
Mä haluan autooni eteen vilkkuvan punaisen valon, voin varoittaa siten kaikkia vastaan tulevia siitä, että minä olen täältä nyt tulossa, alta pois. Näin herätän kaikkien huomion ja näyn parhaiten!
Mulla on kiinteä valo pyörässä, se osoittaa mielestäni liian ylös. Yritys kääntää = nyt se ei toimi ollenkaan. Ostin pienen lisävalon, jonka saa vilkkumaan, mutta en sitä vilkkua käytä. Mutta se ei oikein pysy paikoillaan, mutta saa nyt välttää siihen saakka, kunnes saan sen valon korjattua. En nyt vaan viitsi.
Vilkkuvalo voi laukaista migreenin. Joten pliis, tasaisesti palava valo eteen ja vielä niin, että suunta on hieman alaviistoon tiehen päin eikä suoraan eteen, jolloin se häikäisee.
Sivut