Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Meillä on ollut sähköt poikki jo 48h, Kanta-Häme

Vierailija

iPadissa akkua 6% kun sähköt käväisivät hetkeksi, ei pysty palstailemaan. Olen tehnyt aikuisten värityskirjaa... 2 varaavaa tulisijaa ja puuhella takaavat, ettei tule nälkä eikä vilu... Lapsillakin ollut erilaista kun eivät ole voineet viettää ruutuaikaa.

Kommentit (10)

Vierailija

Piti juuri kysyä että miten teillä hoituu lämmitys, mutta teillä on noin hyvä tilanne. :) Mietin eilen uutisia katsoessa, että mitähän sitä keksisi jos olisi noin pitkä sähkökatko eikä takkaa. 

Menikö teillä nyt sitten jääkapin ja pakastimen ruuat piloille?

Vierailija

Saadaan syntyvyyspiikki Kanta-Hämeessä tuossa loppukesästä, jos vielä pitkään jatkuu...

Jos nyt kovasti niitä pilven hopeareunuksia etsii. :)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Piti juuri kysyä että miten teillä hoituu lämmitys, mutta teillä on noin hyvä tilanne. :) Mietin eilen uutisia katsoessa, että mitähän sitä keksisi jos olisi noin pitkä sähkökatko eikä takkaa. 

Menikö teillä nyt sitten jääkapin ja pakastimen ruuat piloille?

Pakastimesta meni, tai syödään ne, mitä ehditään, jääkaappinakin on toiminut plussan puolella pysynyt laskuisti :) 100v hirsitaloasumisen etuja :) Kynttilänvalossakin näkee yllättävän hyvin. Huomenna pitäisi päästä suihkuun, se on ainoa iso puute jos homma jatkuu. Vettä tulee, mutta ei lämmintä. Sauna (ulko-) on täynnä roinaa :/
Ap

Vierailija

Hyvä homma! Täällä Kanta-Hämeessä oli kuitenkin vähemmän sähköjä poikki kuin Pirkanmaalla. Itse katson noita Elenian sähkökatkotietoja, kun on tämä sähkökatkovaara. Antaa jonkinlaisia korjausarvioaikataulujakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Hyvä homma! Täällä Kanta-Hämeessä oli kuitenkin vähemmän sähköjä poikki kuin Pirkanmaalla. Itse katson noita Elenian sähkökatkotietoja, kun on tämä sähkökatkovaara. Antaa jonkinlaisia korjausarvioaikataulujakin.

Juu Pirkanmaalla asutaan ja nyt jo 50 tuntia ilman sähköä. Minä asun vielä pienen kylän reunamilla ja näen kun kylälle syttyy valot. Kylällä ollut perjantain iltapäivän jälkeen pari kertaa pidempään sähköt, täällä oli vain lauantai-iltana tunnin verran. Onneksi tajusin silloin täyttää vesikanisterin, minulla kun loppuu samalla vedentulo, kun menee sähköt.

Lehdessä Elenialta kerrottiin, että ensisijaisesti pyritään saamaan kuntoon alueet, joissa enemmän talouksia. Pahimmillaan kuulemma homma jatkuu keskiviikolke asti. Tämän meidän muuntajan takana vain puolentusinaa ympärivuotista taloa, joten olen jo orientoitunut siihen, että ennen keskiviikkoa ei minulle sähköjä tule.

Elenian sähkökatkokarttakin kyykännyt, joten eipä heru infoa sieltäkään.

Vierailija

Nyt valoa tunnelin päässä, ehkä.

Pihaan pärähti pakettiauto ja ennen kuin kerkesin pihalle, paineli ukot jo pitkin peltoa taskulamput vilkkuen. Kun palasivat, niin kerkesin jututtamaan. Oli kuulemma lähistön voimalinjalla puu ja lähtivät sitä kaatamaan. Lupailivat sähköjä täksi illaksi. Tosin varauksella tuohon lupaukseen luotan, koska tuskin se sähkön tulo tuosta yhdestä puusta kiinni on. No ootellaan ja katellaan. Mitäpä tässä muutakaan voi.

#7#

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat