Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Postilakko, ei mitään väliä.

Vierailija
22.11.2015 |

Ei millään tavalla vaikuta mun elämään. Jos haluavat vaikeuttaa omaa elämäänsä, niin oukei. En ymmärrä, en.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18: Joo, luin ihmetellen ketjun vihamielisiä "minäminäMINÄ en tarvitse postia, toivottavasti jäätte työttömäksi senkin laiskat postilaiset" -kommentteja.

Mikä ihmisiä oikein vaivaa?

Mikä vaivaa, posti on menettänyt merkityksensä. Hyvin suuri osa saa laskut nettipankkiin, lukee lehdet netissä, tilaa Matkahuollon kautta. Ei todellakaan ole tarvetta postin palveluille.

Myös työttömyysaikana on HÄPEÄ LAKKOILLA, mutta siitä vaan, voi olla ettei kohta ole enää työpaikkaa. Olen 52-vuotias IT-alan ammattilainen, sympatiani on johdon puolella. Mieluiten yksityinen posti,

Todellakin, teille tulee pitkä lakko. Mihin teitä yleensä tarvitaan!

Vierailija
22/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi kuin todeta, että palstailijat eivät voi älyllään kehuskella.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

18: Joo, luin ihmetellen ketjun vihamielisiä "minäminäMINÄ en tarvitse postia, toivottavasti jäätte työttömäksi senkin laiskat postilaiset" -kommentteja.

Mikä vaivaa, posti on menettänyt merkityksensä. Hyvin suuri osa saa laskut nettipankkiin, lukee lehdet netissä, tilaa Matkahuollon kautta. Ei todellakaan ole tarvetta postin palveluille.

Myös työttömyysaikana on HÄPEÄ LAKKOILLA, mutta siitä vaan, voi olla ettei kohta ole enää työpaikkaa. Olen 52-vuotias IT-alan ammattilainen, sympatiani on johdon puolella. Mieluiten yksityinen posti,

No, kun kerran et itse ymmärrä, etkä näköjään viitsi ottaa selvää, väännänpä rautalangasta:

Posti on valtiollinen laitos, joka joutuu hoitamaan kannattamattomia(kin) tehtäviä, siis sellaisia, jotka eivät yksityistä kiinnosta. Posti on avattu kilpailulle Suomessa lainsäädännöllisesti jo vuonna 1994.

Jäsenvaltioilla on tulevaisuudessakin velvollisuus huolehtia, että laadukkaita postipalveluja on tarjolla kaikille asuinpaikasta riippumatta. Yleispalveluun kuuluu ainakin yksi postin jakelu ja keräily viitenä päivänä viikossa. Lisäksi jäsenvaltioiden on varmistettava, että postipalvelut ovat kohtuuhintaisia.

Nykyinen postipalveludirektiivi on ollut voimassa vuodesta 1997. Direktiivin päätavoitteena on ollut hyvälaatuisten postipalvelujen turvaaminen koko yhteisön alueella. Vuoden 1997 postipalveludirektiivi oli sääntelyn yhtenäistämisen ensimmäinen vaihe. Direktiiviä muutettiin vuonna 2002 siten, että kilpailua avattiin vaiheittain. Markkinat 50 grammaa tai sitä painavammille kirjeille avattiin kilpailulle 1. tammikuuta 2006 kaikissa EU-maissa.

Direktiivi ei vaikuta työlainsäädäntöön eikä työmarkkinaosapuolten välisiin suhteisiin, oikeuteen tehdä työehtosopimuksia tai oikeuteen ryhtyä lakkoon.

Vierailija
24/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä häpeäisin, jos olisin noin tyhmä.

Vierailija
25/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka paljon postilaiset tienaa, esim. jakajat? A-Studiossa oli jotain, että jopa 9000 e kuussa. Se on ihan tosi paljon! Onko kellään tietoa?

Vierailija
26/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onneksi lääkekuljetukset taataan. Olisi pian kurjaa, jos apteekkiin ei tulisi esim. lapsen letkuruuat toisesta päästä Suomea.

Tärkeät kuljetukset voisi muutenkin siirtää jollekin luotettavalle toimijalle. Postin hukkaa ja tuhoa-palvelu pitäisi lopettaa.

Vierailija
27/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakaan ei haittaa ollenkaan. Omaa työtä syötte, reppanoita mun mielestä.

Vierailija
28/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osaisiko joku vinkata vaihtoehtoisen tavan lähettää kirjepostia lähiviikkoina? Joku kuriiripalvelu esim.?

Vierailija
29/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Reppanoita todellakin, ja mikä oli vaadittava koulutus, ei peruskoulua kummempaa. Tosin vanhemmat ovat käyneet pelkän kansakoulun. Kuka tahansa kadulta temmattu, pystyy korvaamaan Teidät. Sahatkaa oma oksanne poikki, johtoryhmä kiittää Teitä.

Vierailija
30/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuinka paljon postilaiset tienaa, esim. jakajat? A-Studiossa oli jotain, että jopa 9000 e kuussa. Se on ihan tosi paljon! Onko kellään tietoa?

Miksi alapekutukset? Asiallinen kysymys. Kattokaa A-studio, jos ette usko.

Vierailija
31/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osaisiko joku vinkata vaihtoehtoisen tavan lähettää kirjepostia lähiviikkoina? Joku kuriiripalvelu esim.?

Jos sinä tiedät niitä kuriiripalveluiksi kutsuttavan, niin osaat varmaan googlettaa itsellesi mieluisan toimijan.

Vierailija
32/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi muuten postimerkkienkin hinnat suurenee vuosi vuodelta? Suhteellisesti suuria korotuksia.

Vierailija
33/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minuakaan ei haittaa ollenkaan. Omaa työtä syötte, reppanoita mun mielestä.

Oletko palkkatyössä?

Jos olet, haittaa kylllä sinuakin, mikäli työnantaja eli Posti saa työehtojen heikennykset läpi.

Ensi syksynä ovat vuorossa muut alat. Tämä on vasta esimakua, mutta antaa suuntaviivat sille, kuinka muilla aloilla tullaan toimimaan työehtojen suhteen.

Oletko valmis itse tinkimään palkastasi 30%, tekemään töitä sopimuksella, joka tarkoittaa, että aamulla et tiedä, mihin aikaan työpäiväsi loppuu? Tai lähtemään aamulla töihin, kunnes bussissa istuessasi pomo soittaa ja ilmoittaa, että tule vasta kahden tunnin päästä ja olet sitten sen pari tuntia, mahdollisesti neljäkin, pidempään?

Olisitko valmis lykkimään postilkärryjä tai täyteen pakattua fillaria lumisohjossa 10 tuntia ja kiipeämään satoja portaita päiväsi aikana?

Tai lähtemään yhtäkkiä vaikkapa kotikunnastasi Espoosta töihin Hyvinkäälle, matka-aikaa ei korvata mitenkään?

Luin PAU:n sivuilta nuo ehdotetut työehtojen heikennykset. Orjatyötä nyt halutaan, perhe-elämää ei sen jälkeen ole. Mitään ei voi ennakoida, mitään ei voi ennakolta sopia yksityiselämään.

Postilaiset lakkoilijat saavat kyllä minun varauksettoman tukeni.

Vierailija
34/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa propagandaa, itsenäistä asiantuntijatyötä tekevää, ei kohdella koskaan kuten väität. 

Vierailija
35/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa propagandaa, itsenäistä asiantuntijatyötä tekevää, ei kohdella koskaan kuten väität. 

Tuolla asenteella voi kolahtaa sitten aika kovaa...

Vierailija
36/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama mieltä nro 33:n kanssa, työtaistelutoimet ovat täysin oikeutettuja! Ihan käsittämätöntä, että työnantajapuolella on edes pokkaa ehdottaa tuollaista. Organisaatio on itse kussut kaiken, mm. tuhlannut miljoonia täysin turhaan brändäykseen, ja yrittää nyt maksattaa mokansa työntekijöillä? Tuollaiseen ei pidä KOSKAAN suostua!

Vierailija
37/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo, ehkäpä tässä nyt on vähän suuremmista asioista kyse kuin siitä, että lakon takia jää jokin postimyyntipaketti ajallaan saamatta. Kas kummaa, että kaikki työolojen heikennykset "säästön ja talkoohengen nimissä" osuvat nimenomaan rivityöläisiin, mutta se kohtuullisuus ei sitten koskekaan niihin ylemmän portaan toimijoihin! 

Ai niin: ja se yksityistäminen ei ole todellakaan mikään taikasana. Palvelut eivät muutu ykskaks halvemmiksi ja tehokkaammiksi yksityistämisen myötä, pikemminkin päinvastoin.

Vierailija
38/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle tulee hesari ja muitakin lehtiä. Verottaja lähettää kirjeitä ja kaverit myös kirjeitä, kutsukortteja ja muita kortteja. Pidän postia tärkeänä.

Vierailija
39/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nii paljonko ne peruspostilaiset tienaa? Eikö kukaan tiedä?

Vierailija
40/47 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nii paljonko ne peruspostilaiset tienaa? Eikö kukaan tiedä?

Mä saan lajittelun jouluapulaisena 11 euroa tunnissa ja vakkarit saa enempi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kuusi seitsemän