Lähetätkö joulukortteja? Jos et, niin mikset?

Vierailija

Minulla on 3 lasta ja pari koiraa. Otetaan yleensä kuvia ja teetetään joulukortteja. Joskus lapset ovat askarrelleet kortit. Niitä lähtee vuosittain noin 30 kpl ja 5 pakettia lisäksi. Viime vuonna meille tuli myös 5 pakettia, mutta kortteja tuli vain reilut 10 kpl. Minusta se on harmi, koska lapset odottavat kortteja innoissaan. Ne ripustetaan meillä narulle esille. Saimme pari ilmoitusta, että joulukorttirahat on käytetty hyväntekeväisyyteen ja lisäksi tuli joulutoivotuksia sähköpostilla, fb:ssa ja tekstareilla. Ne ovat lähinnä hetken ilo. Itse olin postinjakajan tyttärenä lajittelemassa nuorena joulupostia. Jos sitä on vähemmän, töitäkin on tarjolla vähemmän, ja se on harmi.

Sivut

Kommentit (54)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olin postinjakajan tyttärenä lajittelemassa nuorena joulupostia. Jos sitä on vähemmän, töitäkin on tarjolla vähemmän, ja se on harmi.

Ei ne mitään töitä halua tehdä, nehän on jatkuvasti lakossa. Nytkin työt makaa ja varastot täyttyy paketeista. Lakon jälkeen vingutaan, jos ei saada ylityökorvauksia, että pystytään jakamaan kaikki kasautuneet postit.

Vierailija

Kai te tiedätte että postin toiminta johtuu vaan huonoista johtajista ja johdon toimintatavoista? Onhan toimitusjohtajakin nostella palkkaansa kokoajan ja potkii porukkaa pelille kun rahat loppuu kesken. Tällä hetkellä Postin toimitusjohtaja tienaa 50.000e kuukaudessa!

Vierailija

En lähetä. En oikeastaan koskaan lähetä näinä "virallisina" korttipäivinä.
Läheisimmät tapaan tai qinakin ouhun puhelimessa joulun aikoihin, muille joko tekstari tai yleinen fb toivotus.
Kortteja lähettelen sitten muina aikoina muuten vaan ilostuttamaan.

Vierailija

Lähetän noin 40 itse tehtyä korttia. Takaisin saamme noin 25 korttia ja laitamme ne narusta seinälle roikkumaan ja tuomaan joulutunnelmaa. Niitä on kiva pysähtyä ohimennen katselemaan ja kääntelemään, että keneltä tuokin hieno taas tulikaan, ja jutella lapsen (2-v.) kanssa, mitä korteissa näkyy. Tykkään tosi paljon saada joulukortteja, mutta ymmärrän, ettei niiden lähettäminen kuulu kaikkien perinteisiin, enkä loukkaannu, jos joku ei lähetä, kelle itse lähetin.

Vierailija

En lähetä, ennen lähetin. Syynä se, että tänä jouluna rahat on sen verran tiukassa, että ei ole laittaa ylimääräistä viittäkymppiä kortteihin, jotka kuitenkin menevät paperinkeräykseen joulun jälkeen. En ole oikein ennen edes ajatellut paljonko niihin menee rahaa, ennen kuin viime jouluna, jolloin totesin että yksi kortti postimerkkeineen maksaa helposti sen kaksi euroa ja tässähän ei ole mitään järkeä koko touhussa, muuhunkin voisin tän rahan käyttää.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat