Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lähetätkö joulukortteja? Jos et, niin mikset?

Vierailija
22.11.2015 |

Minulla on 3 lasta ja pari koiraa. Otetaan yleensä kuvia ja teetetään joulukortteja. Joskus lapset ovat askarrelleet kortit. Niitä lähtee vuosittain noin 30 kpl ja 5 pakettia lisäksi. Viime vuonna meille tuli myös 5 pakettia, mutta kortteja tuli vain reilut 10 kpl. Minusta se on harmi, koska lapset odottavat kortteja innoissaan. Ne ripustetaan meillä narulle esille. Saimme pari ilmoitusta, että joulukorttirahat on käytetty hyväntekeväisyyteen ja lisäksi tuli joulutoivotuksia sähköpostilla, fb:ssa ja tekstareilla. Ne ovat lähinnä hetken ilo. Itse olin postinjakajan tyttärenä lajittelemassa nuorena joulupostia. Jos sitä on vähemmän, töitäkin on tarjolla vähemmän, ja se on harmi.

Kommentit (54)

Vierailija
41/54 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lakon takia en viitsi edes yrittää.

Vierailija
42/54 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi herttinen, enhän minä kortteja voi lähettää, kun en oikein kenenkään sukulaisen tai ystävän osoitettakaan muista/tiedä, kun ei ole sille tiedolle tarvetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/54 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voi herttinen, enhän minä kortteja voi lähettää, kun en oikein kenenkään sukulaisen tai ystävän osoitettakaan muista/tiedä, kun ei ole sille tiedolle tarvetta.

Ei korttien lähettäminen sitten ole se tarve?

Etkö koskaan lähetä kenellekään mitään? Edes synttäritervehdystä? Tosi itsekästä.

Vierailija
44/54 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei korttien lähettäminen sitten ole se tarve?

Etkö koskaan lähetä kenellekään mitään? Edes synttäritervehdystä? Tosi itsekästä.

Voi kuule, minulla on semmoinen hieno ATK-tietokone, jolla pääsee internetverkkoon ja sitä kautta saa pidettyä yhteyttä ilman paperia, sellaisella sähköisellä postilla. Ja toki aina voi käydä ihan henkilökohtaisesti vierailemassa.

Vierailija
45/54 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noita sähköisiä joulukortteja ei kukaan arvosta pätkän vertaa, joten miksi tuhlata omaa aikaa? Toimistoon töihin tulee niitä kymmenittäin ja jos alkaa tulostella kaikkien näkyville, maksaa älyttömästi musteet.

Vierailija
46/54 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä, riippuu miten tuo postin lakkoilu nyt etenee ja jatkuu. Jos näyttää että korttien perillemeno on epävarmaa niin jätän varmaan lähettämättä ja muutenkin lähetän kyllä vähemmän kuin aikaisempina vuosina. Enimmillään olen lähettänyt parikymmentä korttia, nyt jää varmaan alle puoleen mutta kauempana asuville sukulaisille laitan kortit samalla kun laitan pienet joulupaketit matkaan. 

Vierailija
47/54 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kai te tiedätte että postin toiminta johtuu vaan huonoista johtajista ja johdon toimintatavoista? Onhan toimitusjohtajakin nostella palkkaansa kokoajan ja potkii porukkaa pelille kun rahat loppuu kesken. Tällä hetkellä Postin toimitusjohtaja tienaa 50.000e kuukaudessa!

Harmittaa. Joulu on ollut aina kiva sesonki postissa, ja töissä on ollut paljon yliopisto- ja muita opiskelijoita tuuraamassa. Nyt porukka vaihtuu vähän erinäköisiin ja halvempiin matalan kynnyksen solilaisiin, joille ei tarvitse maksaa mitään tes-lisiä.

Oi niitä aikoja, kun Postin työntekijät saivat työpaikallaan joulupuuron ja luumukiisseliä. Ja arkin joulupostimerkkejä ja kiitoksen kuluneesta vuodesta! No, ensin lopetettiin yhteinen jouluateria ja nyt ei saada enää merkkiarkkiaan.

Mutta toivottavasti johtaja Malinen löytää puurostaan mantelin!

Vierailija
48/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä vuonna lähetän 20 joulukorttia. Viime vuonna taisin saada itse 15 joulukorttia.

Lähetän kyllä muutamalle sellaisellekin, jotka eivät lähetä minulle. Lähetän joulukortit siksi, että se on tapa ilmaista muutamalle tutulle, että yhteys on vielä olemassa. Sitten on heitäkin, joilta on aina tullut joulukortti ja kun jossain vaiheessa pidin taukoa joulukorttien lähettämisestä, niin tuli sitten mieleen, että kun kerran näiltä muutamilta ihmisiltä kortin saan, niin pienellä vaivalla lähetän kortin heillekin.

Äitini sisko ei koskaan lähetä minulle joulukorttia, mutta eräänä jouluna hän soitti kertoakseen, että voisin tulevina jouluina lähettää joulukortin hänen ja miehensä mökille. Myöskään kummitätini ei joulukortteja minulle lähetä, mutta tavatessamme saattaa jopa muistaa kortin kuva-aiheenkin. Eli oletettavasti näillä jokin merkitys on heille.

Vierailija
49/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähetän ja paljon. Valikoin kortit saajan tyylin mukaan enkä katso hintaa. Haluan muistaa muita jouluna ja kuvittelen, millaista on saada joulutervehdys, joka on vähän mietitty. Meille tulee joiltain kortteja, joista näkee että 10 senttiä on panostettu, en välitä. Tiedän että he joilta noita tulee, eivät muutenkaan muista välitä ja lopulta jättävät joulutervehdyksen lähettämättä. Samat tyypit viestittävät myöhemmin, pyytäen jotain palvelua mitään kysymättä, silloin on kovasti kiireitä itselläni.

Vierailija
50/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lähetän ja paljon. Valikoin kortit saajan tyylin mukaan enkä katso hintaa. Haluan muistaa muita jouluna ja kuvittelen, millaista on saada joulutervehdys, joka on vähän mietitty. Meille tulee joiltain kortteja, joista näkee että 10 senttiä on panostettu, en välitä. Tiedän että he joilta noita tulee, eivät muutenkaan muista välitä ja lopulta jättävät joulutervehdyksen lähettämättä. Samat tyypit viestittävät myöhemmin, pyytäen jotain palvelua mitään kysymättä, silloin on kovasti kiireitä itselläni.

Uskon, että lähettämäsi mietityt joulukortit tuovat hyvää mieltä saajalleen. Sain eräältä serkultani aina sellaisen "tavallista hienomman" joulukortin, josta ilahduin aidosti. Häneltä opin sen, että joulukortin kannattaa olla sellainen, jonka itsekin mielellään vastaanottaisi.

Vierailija
51/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle kelpaa kaikki joulukortit, halvat ja kalliit, antaa tulla vaan! Olen jo lähettänyt marketista ostettuja kortteja. Jos jollain on tarkoitus nyysiä kortin kalleutta, niin olkoon sitten. Minusta muistaminen on tärkeintä, ei korttien arvostelu.

Vierailija
52/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole koskaan ollut tapana lähettää joulukortteja, kenellekään. Tänä vuonna ajattelin tehdä poikkeuksen ja laittaa kortit tärkeimmille läheisille ja parille kaverille. Tuli viime vuonna jotenkin niin hyvä fiilis niistä korteista jotka itse sain.

Vierailija
53/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lähetä enkä saa yhtään joulukorttia, ei kai ole perhe/kaveripiirissä enää nykyään sellaista tapaa ollut kotoa muuton jälkeen. Toisaalta sääli, lapsena se oli mukava osa joulun odotusta ja taikaa.

Vierailija
54/54 |
07.12.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakaan ei ole ketään kenelle lähettää joulukortteja. Sukulaiset hylkäsivät jo lapsena ja ystäviä ei ole.

Minusta olisi kiva saada ja antaa kortteja. Tosin ei ole rahaakaan niihin, olen köyhä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kaksi kahdeksan