Taaperoimettäjä kahvipöydässä ym
Ystäväpiirissämme on pariskunta, jossa äiti imettää lähes 2-vuotiasta. Kun kyläilemme puolin ja toisin , niin tämä nainen laskee topin yläreunan alas ja todellakin paljastaa rintansa , antaa lapsen hiplata samalla toista rintaa. Mieheni on varma, että nainen haluaa esitellä rintojaan, koska miksi muuten paljastaisi ne esimerkiksi kahvipöydässä, kun istutaan vastapäätä? Itseäni lähinnä huvittaa, enkä toisaalta ymmärrä miksi joku noin tekee . Samoin laivalla oltiin kerran yhdessä niin nainen teki samalla tavalla aamupalabuffetissa, hävetti naisen puolesta. Itse olen imettänyt kaksi lasta yli vuoden ikäiseksi, eikä olisi kyllä tullut mieleenkään paljastaa rintoja kun ystävä miehineen on samassa pöydässä :).
Kommentit (65)
Vierailija kirjoitti:
Taaperoa imetetään tosiaan muista kuin ravitsemuksellisista syistä. Ajatuksena on antaa läheisyyttä ja läsnäoloa.
Homma menee siinä kyllä sitten pikkasen pepulleen, jos tissi on ainoa tapa millä taaperolle äiti osaa antaa läheisyyttä ja läsnäoloa. Seurassa, esim. kahvipöydässä, tokikin taapero voi juurikin tällaista tarvetta kokea, kun äidin mieli on tavallaan muualla. Että kun äiti on poissa niin mullapa on edes tämä tissi. Vanhemmuudella on kuitenkin muitakin tehtäviä, esim. kasvattaa lapsi sosiaaliseksi ja ymmärtämään sosiaalisia suhteita, opettaa myös toisinaan jakamaan vanhemman huomio toisten ihmisten kanssa ym. Tissiä ruokapöydässä lutkuttava taaperoikäinen saa kyllä maailmasta tavallisen vääristyneen käsityksen ihmistenvälisistä suhteista.
Tulee mieleen että tällainen äiti on aika kyvytön vuorovaikuttamaan lapsensa kanssa muulla kuin tissillä. Missä on silmiin katsominen, henkinen läsnäolo, lapsen todellisten tarpeiden kuuleminen?
Kyseessä ehkä ilmiö jolle ei mitään mahda. Äiti voi tissittää lastansa, puhua samalla puhelimeen, keskustella kahvipöydässä ynnä vaikka mitä. Mutta muilla on kyllä totisesti oikeus olla mieltä ja ajatella tästä käytösmallista - ja vetää johtopäätöksiä äidistäkin. Käytöshän meillä kaikilla vaikuttaa siihen mitä mieltä meistä ollaan. Että ei sitten tartte itkeä jos ihmiset ei ole sinuun kauhean ihastuneita...
Viisasta tekstiä. Alan ammattilaiselta ehkä?
Ohimenevä ilmiö onneksi tämä Taaperoimetys. 10 vuoden kulutta tätä pidetään hulluutena. Hyvä niin.
Kyllä mua ainakin vituttaisi jos olisin laittanu kakut ja kahvit pöytään ja joku viskais utareensa esille. Imettämään voi mennä vaikka vessaan tai toiseen huoneeseen.
Huomiohuorausta ja itsensä korostamista Pyhä äiti-myytin taakse verhottuna. Tuon ikäistä pentua ei tarvitse imettää, varsinkaan kahvipöydässä roikkuvat suonikkaat utareet kaikkien silmien eteen levitettynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakka ja pissa ja penikset ei kuulu mitenkään vauvan ruokintaan eli rintaruokintaan.
Itse ainakin ruokin lapseni misää haluan ja se ei kuulu kenellekään..jos rintani miestäsi himottavat niin voi.
Tuntuu ikävältä että porukka maleksii kahvipöydässä tuntitolkulla ja jos vauvalle tulee nälkä niin joutuu porukasta pois.
Sinä voit kysyä että jos haluat antaa vauvalle maitoa niin noustaas me muutkin ja mennään tuonne olkkarin puolelle ja osoittaa vieraanvaraisuutta ja hyvää käytöstä,äläkä laita ketään seurasta pois jos kerran porukalla ollaan.
Vauva tarvii maitonsa ja aikuiset kyllä osaa kommunikoida ja käyttäytyä..eikö totta?
Millä tavoit koet osaavasi käyttäytä?
No kyllä äidistä näkee koska sen tarttisi päästä antamaan maitoa..vauva vääntää tai itkee..silloin voi kysyä että haluatko lähteä antamaan maitoa,tulenko seuraksi?Miehet yleensä osaa jäädä keittiöön tai lähteä vaikka tupakalle..
Jos ollaan itse vieraisilla ja emännän pitäisi päästä imettämään ja kahvipöydässä ollaan notkuttu jo tarpeeksi voi sanoa reippaasti kiitos ja nousta ja päästää emäntä imettämään..
Ei ole todellakaan mukavaa lähteä yksin imettämään johonkin kun muut jäävät nauramaan ja pitämään hauskaa..
aina voi koittaa olla tahdikas ja kysyä ja puhua suoraan eikä tirkua kun pikkukakarat..
Aikuiset ihmiset unohtavat usein käytöstavat..
Ja todella kyllä se vauva imetetään siellä missä parhaaksi katsotaan..kukaan ei halua sitä hommaa lähteä vessaan tekemään..
Mitä :D
Eihän tässä aloituksessa ollut ongelma se imetys itsessään vaan se, että imettäjä riuhtoo yläruumiin paljaaksi toimituksen ajaksi. Jos et osaa olla ruokkimatta vauvaasi ilman, että strippaat itsesi puolialasti ensin niin ehkä sinun pitäisi pysyä kotona.Mutta olipa tissit piilossa tai ei, en kyllä ole varma kannattaisiko sinun vierailla muutenkaan missään jos kerran haluat lapset imettää yksinään jossain muualla, mutta kuitenkaan et halua olla yksin, kun muut jäävät kahvipöytään. Ja itse et osaa pyytää anteeksi ja nousta siitä kahvipöydästä, vaan sinua ja muita pitää erikseen käskeä nousemaan. Seuraakin haluat, mutta kuitenkin olet tyytyväinen, kun muut lähtee röökille, että voit olla yksin imettämässä. Öö...
Sulla kyllä lukutaito on parhainta A-luokkaa.En ole sanonut että haluan yksin imettää.
Kuulutin perään vain sitä että ihmisten käytöstavat häviävät vallan kun on kyse imettämisestä.
Aivan kuin imettävä äiti olisi joku olio jota täytyy kartaa ja jolle ei voi enää puhua eikä häntä ottaa huomioon.
Juuri tämä hävetys ja imettävän äidin vessaan lähettäminen on todella omituista!
Kyllä minua inhottaa jos muut jäävät toisaalle juttelemaan ja nauramaan ja minut lähetetään yksinään johonkin nurkaan istumaan puoleksi tunniksi.
Olisi hyvätapaista kysäistä että voiko tulla seuraksi,mihin haluat mennä imettämään yms. Kuitenkin ihmisiä ollaan toisillemme?
Taaperoimetys kahvipöydässä rinnat paljaana on jo niin absurdia että tuohon ei voi sanoa mitään.
tokihan imettäjäkin otaa muut huomioon mutta usein on niin että voisi sen imettäjänkin otaa huomioon..
Olen tälläisissä perheissä,nuorilla pareilla! ollut kahvilla jossa mentiin nurkkia myöten kun annoin vauvalle rintaa ja ehdotettiin juuri tätä että menisitkö vessaan?NO EN!!
Ja kun homma oli hoidettu oli minun keskenjäänyt kahvini kadettu pois ja pöytä siivottu..
Tuon edellisen olis pitäny jättää se lapsi tekemättä kun noin vaikeeta ollut imetys. Omaani imetin ysivuotiaaksi eikä ollut mitään ongelmaa, kun ymmärsin että ei se minusta parempaa äitiä tee vaikka kuinka julki-imettäisin. Saati sitten Taaperoa julkisesti tissin kanssa pelleilemässä. HUoh.
En koskaan ymmärrä, miten joku viitsii tehdä tällaisia aloituksia. En siis sano, että olisi täysin sopivaa paljastaa rintansa kahvipöydässä mutta en jaksa ymmärtää, ketä se jaksaa liikuttaa niin paljon, että tekee siitä aloituksen (ellei sitten tätä kautta halua paheksua nimenomaan tätä kyseistä henkilöä koska ei kehtaa sanoa hänelle suoraan asiasta).
Ihmettelen useinkin, miten ihmiset ärsyyntyvät pienistä asioista. Minua ei haittaa juuri mikään, ei taaperoimettäjät kahvipöydässä, ei vauvan kakkavaipan vaihtajat kahvilan penkilllä, ei lapset, jotka vahingossa poimivat toisen asiakkaan tuotteen pakatessaan tavaroita tai humalaiset spurgut puistossa. Minua ei haittaa mikään muu kuin tahallinen ilkeys ja välinpitämättömyys.
Olisi niin paljon mukavampi yhteiskunta jos vähemmän paheksuttaisiin toisten tapoja tehdä asioita ja annettaisiin jokaiselle yhteiskunnan jäsenelle vapaus elää ja toimia haluamallaan tavalla kunhan se ei loukkaisi tai vahingoittaisi muita.
Ja en ole sanonut olevani tyytyväinen kun muut lähtevät röökille vaan miehet voivat mennä muualle jos häiritsee..ja yleensä mulla ainakin niin fiksuja ystäviä että naiset tullee seuraksi ja miehet jäävät sinne keittiöön tai lähtevät vaikka tupakalle jos on sen tyylinen että antaa mielummin naisen imettää rauhassa..
Voisi tosiaan ottaa huomioon sitä imettäjääkin eikä kikatella ja nolostella kuin pikkupennut..
Ja jos talon emäntä lähtee imettämään voisi kysäistä että tulenko seuraksi vai haluatko olla rauhassa kun on se sen imettäjän vähän noloa kysyä että tuukko mun seuraksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kakka ja pissa ja penikset ei kuulu mitenkään vauvan ruokintaan eli rintaruokintaan.
Itse ainakin ruokin lapseni misää haluan ja se ei kuulu kenellekään..jos rintani miestäsi himottavat niin voi.
Tuntuu ikävältä että porukka maleksii kahvipöydässä tuntitolkulla ja jos vauvalle tulee nälkä niin joutuu porukasta pois.
Sinä voit kysyä että jos haluat antaa vauvalle maitoa niin noustaas me muutkin ja mennään tuonne olkkarin puolelle ja osoittaa vieraanvaraisuutta ja hyvää käytöstä,äläkä laita ketään seurasta pois jos kerran porukalla ollaan.
Vauva tarvii maitonsa ja aikuiset kyllä osaa kommunikoida ja käyttäytyä..eikö totta?
No kyllä äidistä näkee koska sen tarttisi päästä antamaan maitoa..vauva vääntää tai itkee..silloin voi kysyä että haluatko lähteä antamaan maitoa,tulenko seuraksi?Miehet yleensä osaa jäädä keittiöön tai lähteä vaikka tupakalle..
Jos ollaan itse vieraisilla ja emännän pitäisi päästä imettämään ja kahvipöydässä ollaan notkuttu jo tarpeeksi voi sanoa reippaasti kiitos ja nousta ja päästää emäntä imettämään..
Ei ole todellakaan mukavaa lähteä yksin imettämään johonkin kun muut jäävät nauramaan ja pitämään hauskaa..
aina voi koittaa olla tahdikas ja kysyä ja puhua suoraan eikä tirkua kun pikkukakarat..
Ja todella kyllä se vauva imetetään siellä missä parhaaksi katsotaan..kukaan ei halua sitä hommaa lähteä vessaan tekemään..
Eihän tässä aloituksessa ollut ongelma se imetys itsessään vaan se, että imettäjä riuhtoo yläruumiin paljaaksi toimituksen ajaksi. Jos et osaa olla ruokkimatta vauvaasi ilman, että strippaat itsesi puolialasti ensin niin ehkä sinun pitäisi pysyä kotona.Mutta olipa tissit piilossa tai ei, en kyllä ole varma kannattaisiko sinun vierailla muutenkaan missään jos kerran haluat lapset imettää yksinään jossain muualla, mutta kuitenkaan et halua olla yksin, kun muut jäävät kahvipöytään. Ja itse et osaa pyytää anteeksi ja nousta siitä kahvipöydästä, vaan sinua ja muita pitää erikseen käskeä nousemaan. Seuraakin haluat, mutta kuitenkin olet tyytyväinen, kun muut lähtee röökille, että voit olla yksin imettämässä. Öö...
Sulla kyllä lukutaito on parhainta A-luokkaa.En ole sanonut että haluan yksin imettää.
Kuulutin perään vain sitä että ihmisten käytöstavat häviävät vallan kun on kyse imettämisestä.
Aivan kuin imettävä äiti olisi joku olio jota täytyy kartaa ja jolle ei voi enää puhua eikä häntä ottaa huomioon.
Juuri tämä hävetys ja imettävän äidin vessaan lähettäminen on todella omituista!
Kyllä minua inhottaa jos muut jäävät toisaalle juttelemaan ja nauramaan ja minut lähetetään yksinään johonkin nurkaan istumaan puoleksi tunniksi.
Olisi hyvätapaista kysäistä että voiko tulla seuraksi,mihin haluat mennä imettämään yms. Kuitenkin ihmisiä ollaan toisillemme?
Taaperoimetys kahvipöydässä rinnat paljaana on jo niin absurdia että tuohon ei voi sanoa mitään.
tokihan imettäjäkin otaa muut huomioon mutta usein on niin että voisi sen imettäjänkin otaa huomioon..
Olen tälläisissä perheissä,nuorilla pareilla! ollut kahvilla jossa mentiin nurkkia myöten kun annoin vauvalle rintaa ja ehdotettiin juuri tätä että menisitkö vessaan?NO EN!!
Ja kun homma oli hoidettu oli minun keskenjäänyt kahvini kadettu pois ja pöytä siivottu..
Voi hyvä tavaton.
Vai yksin sinä imetät. Kukas sinulla siinä on mukana? Oletko huomannut että et ole yksin.
Tästä tulee mieleen kyllä iso huoli sinusta ja lapsestasi. Pelkäätkö lastasi ja hänen kohtaamistaan? Kai nyt vauvallakin joku syömärauha ja oikeus läsnäoloon on.
Heh, minulle on myös käynyt niin että olen kohteliaasti poistunut kahvipöydässä vauvaa imettämään ja kun olen tullut takaisin, pöytä on putsattu ja minun kahvit+pulla heitetty pois.
Siinä vasta kohteliasta käytöstä imettäjää kohtaan :(
Vierailija kirjoitti:
Tuon edellisen olis pitäny jättää se lapsi tekemättä kun noin vaikeeta ollut imetys. Omaani imetin ysivuotiaaksi eikä ollut mitään ongelmaa, kun ymmärsin että ei se minusta parempaa äitiä tee vaikka kuinka julki-imettäisin. Saati sitten Taaperoa julkisesti tissin kanssa pelleilemässä. HUoh.
Eli olit kotona sen vuoden?Mahtoi olla pitkä vuosi?
Ja itse olen neljä imettänyt puolitoistavuotiaaksi..ja ihan missä haluan..en nyt kyllä kahvipöydäsä jos ei ole ollut sitten tosi tuttua seuraa..
Ja täysin samaa mieltä kuin tämä yksi kirjoittaja..ei haittaa imetys,ei kakkavaipat eikä mikään..sen verran vauva arkea katsellut.
Meillä ainakin voi imettää ja vaihtaa vaippoja eikä kakesta tarvi tehdä niiden lasten kanssa niin pirun hankalaa..ne on kuitenkin vauvoja ja meidän jokaisen homma on pitää noista pienistä ihmisistä huolta..niiden kakka ja syöminen on luonnollisinta koko maailmassa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton.
Vai yksin sinä imetät. Kukas sinulla siinä on mukana? Oletko huomannut että et ole yksin.
Tästä tulee mieleen kyllä iso huoli sinusta ja lapsestasi. Pelkäätkö lastasi ja hänen kohtaamistaan? Kai nyt vauvallakin joku syömärauha ja oikeus läsnäoloon on.
Kuten sanottu olen neljä imettänyt ja jos olisin sen koko ajan imettänyt rauhassa niin olisi kyllä tässä saanut itekseen mettään muuttaa.Meillä vauvan kanssa kuitenkin rauhallisia ja yhteisiä hetkiä paljon päivän aikana..kun on ihmisiä käymässä tai ollaan vierasilla niin en mielellään ole itekseni sen vauvan kanssa sitä puolta tuntia vaan mielellään seurustelen sen ajan jonkun aikuisen ihmisen kanssa..sekin kuitenkin aika tärkeää..
Älkää hylätkö imettävää äitiä itsekseen mihinkään nurkkaan..se oli pointti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi hyvä tavaton.
Kuten sanottu olen neljä imettänyt ja jos olisin sen koko ajan imettänyt rauhassa niin olisi kyllä tässä saanut itekseen mettään muuttaa.Meillä vauvan kanssa kuitenkin rauhallisia ja yhteisiä hetkiä paljon päivän aikana..kun on ihmisiä käymässä tai ollaan vierasilla niin en mielellään ole itekseni sen vauvan kanssa sitä puolta tuntia vaan mielellään seurustelen sen ajan jonkun aikuisen ihmisen kanssa..sekin kuitenkin aika tärkeää..
Älkää hylätkö imettävää äitiä itsekseen mihinkään nurkkaan..se oli pointti!
Lyön melkein vetoa että olet niitä äitejä jotka tunkee tissiä lapsen suuhun tarpeeseen kuin tarpeeseen.
Neljästä lapsestasi ainakin kahdella ellei kaikilla on ollut suolistovaivoja ensimmäisen vuoden aikana ja ehkä sen jälkeenkin. Vähintään kahdella on myös tarkkaavaisuushäiriön oireita.
Miksi teet niin paljon lapsia ellet osaa olla niiden kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Herranjumala tuota itsekkyyden määrää! Minäminäminä en halua jäädä seurasta pois hetkeksikään vaikka lapsi tarvitsee ruokaa. Outoa on tuokin, että tarvitsee seuraneidin imetyksen ajaksi.
Ja kuka on käskenyt vessaan mennä imettämään?
Vai vielä koko seurueen pitäisi lähteä seuraamaan imetystä? Ihan tiedoksi, ketään ei kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli olit kotona sen vuoden?Mahtoi olla pitkä vuosi?
Ja itse olen neljä imettänyt puolitoistavuotiaaksi..ja ihan missä haluan..en nyt kyllä kahvipöydäsä jos ei ole ollut sitten tosi tuttua seuraa..
Ja täysin samaa mieltä kuin tämä yksi kirjoittaja..ei haittaa imetys,ei kakkavaipat eikä mikään..sen verran vauva arkea katsellut.
Meillä ainakin voi imettää ja vaihtaa vaippoja eikä kakesta tarvi tehdä niiden lasten kanssa niin pirun hankalaa..ne on kuitenkin vauvoja ja meidän jokaisen homma on pitää noista pienistä ihmisistä huolta..niiden kakka ja syöminen on luonnollisinta koko maailmassa.
En ole edellisen kirjoittaja, mutta ymmärrätkö lukemaasi. Missään kohtaa ei sanonut että oli kotona vuoden. Miten se olisi mahdollistakaan? Imettää kun voi muualla kun kahvipöydässä, undestood?
Minä olen alkanut tekemään sillä tavalla, että aina kun joku alkaa tissittelemään jossain yleisellä paikalla, niin vedän itse sepaluksen auki, ja otan munat esille. Usein on loppunut imetys lyhyeen, kun ovat ymmärtäneet viestini.
Miksi osa naisista tuntuu tyhmenevän ihan konkreettisesti lapsen saamisen jälkeen? Jää vieläpä näköjään pysyväksi tilaksi kun TISSITELLÄÄN (yök) ruokapöydässä taaperon kanssa. Hyi helvetti.
Vierailija kirjoitti:
Miksi osa naisista tuntuu tyhmenevän ihan konkreettisesti lapsen saamisen jälkeen? Jää vieläpä näköjään pysyväksi tilaksi kun TISSITELLÄÄN (yök) ruokapöydässä taaperon kanssa. Hyi helvetti.
No ne on niitä parempia ja tiedostavampia äitejä ja haluavat muillekin näyttää miten sitä läheisyyttä ja luottamusta jaetaan . Siis reippaasti vaan tissit esiin kahvipöydässä että saa Taaperot nillä leikkiä ja pelleillä.
Mutta taaperon ruokailut eivät ole enää riippuvaisia siitä maidosta, kaksivuotiaan tulisi olal jo tottunut kiinteiden syöjä.
Pikkuvauvan imetyksen julkisesti vielä ymmärrän, tosin tällöinkin olisi kohteliasta vetää huivi eteen/käyttää imetyspaitaa esittelemättä rintaansa. Pienellä vauvalla kun ei ole muuta tapaa vielä syödä, kuin se rintamaito.
Taaperolle taas voi antaa kiinteitä ruoaksi.
Ja muuten, kun tuota ap:n kuvailemaa tilannetta on puolusteltu äidin ja lapsen yhteiseksi herkäksi hetkeksi, niin sekö on aivan pakollista hoitaa julkisella paikalla? Onhan seksinkin harrastaminen pariskunnan yhteinen herkkä hetki, mutta se taatusti on parempi hoitaa yksityisesti.