Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Pistoolikyykky

Vierailija
22.11.2015 |

Saatko tehtyä pistoolikyykyn? Itse sain kun parina iltana harjoittelin. Painoa vähän vajaa sata. Olen mies.

Kommentit (41)

Vierailija
1/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

5x menee per jalka. Harjoitellut tuon tekniikkaa toki jonkun aikaa. Tarkoituksena seuraavaksi alkaa tekemään noita lisäpainoilla.

Vierailija
2/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilman tukea? En saa, vaikka olen 60 kg muuten hyväkuntoinen nainen - esim burpeeseja menee useamman kymmenen sarjassa. Luulen, että joillekin on rakenteellisesti vaikeampaa kuin muille.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäpainon kanssa onnistuu, mutta ilman ei.

Vierailija
4/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaahan samalla painonne. Itse en saa kuin juuri ja juuri yhden tehtyä. Vasemmalla jopa helpommin kuin oikealla.

-Ap

Vierailija
5/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki, olen 78kg mies.

#2:lle, Jos on pitkä niin tuo on haastavampi toteuttaa, pahin yhdistelmä on pitkä + pitkät jalat, lyhyt selkä. Tasapaino hajoaa helposti ja pakka on huomattavasti vaikeampaa pitää tiukkana alhaalla.

Vierailija
6/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Piti aivan googlata mitä tarkoitat tuolla burbeeseja.. :D niitä en oo edes testannu. Monella sivulla vaan lukee että pistoolikyykky on yksi haastavammista liikkeistä omalla painolla.

-Ap

Vierailija
7/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on n. 185cm pitkä.

Vierailija
8/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

101 kg on painoa numero 3:lla. Hyvänä päivänä menee 3 toistoa.

Vierailija
9/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Piti aivan googlata mitä tarkoitat tuolla burbeeseja.. :D niitä en oo edes testannu. Monella sivulla vaan lukee että pistoolikyykky on yksi haastavammista liikkeistä omalla painolla.

-Ap

Onhan se sitä, tosin se on tekniikaltaankin aivan erilainen kuin oikeastaan mikään muu omalla painolla tehtävä juttu, mikä vaikeuttaa sitä vielä lisää. Hyvä liikehän se on, ei siinä mitään.

Toinen samaa haastavuusluokkaa oleva on tietysti sitten yhdenkäden punnerrukset, tai jos on oikein kovassa kunnossa niin yhdenkäden, yhdenjalan punnerrukset.

Vierailija
10/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos nro 3 treenannu säännöllisesti kuinka pitkään?

-Ap

Vierailija
11/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseltä ei onnistu lähellekään yhden käden punnerrukset. Jotenki tekniikkaki ihan hakusessa sen kohdalla.

-Ap

Vierailija
12/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onkos nro 3 treenannu säännöllisesti kuinka pitkään?

-Ap

Pistoolikyykkyä ehkä neljä viikkoa, mutta muuta jumppaa pidempään.

Vierailija
13/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tuota pistoolikyykkyä kannattaa harjoitella? Kykkytuloksen puolesta pitäisi mennä mutta jostain syystä ei vaan mene... seinää tai jotain tankia pitkin vaan aluksi alas ja ylös?

Vierailija
14/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä teen noita trx tunnilla ja vaikeaa on sen hihnankin kanssa. En todellakaan pystyisi ilman sitä tekemään yhtäkään.

Vierailija
15/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten tuota pistoolikyykkyä kannattaa harjoitella? Kykkytuloksen puolesta pitäisi mennä mutta jostain syystä ei vaan mene... seinää tai jotain tankia pitkin vaan aluksi alas ja ylös?

Jos ei tasapainosta ole kiinni, niin kevennetty versio toimii ihan silleen että et tee liikettä loppuun asti, vaan vaikka istut tuolille/jakkaralle ja siitä sitten ylös. Pikkuhiljaa liikerataa pidemmäksi.

Vierailija
16/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei tasapainosta ole kiinni, niin kevennetty versio toimii ihan silleen että et tee liikettä loppuun asti, vaan vaikka istut tuolille/jakkaralle ja siitä sitten ylös. Pikkuhiljaa liikerataa pidemmäksi.

Jos taas ongelma on tasapaino eikä voima, ota lisäpaino käsiin mahdollisimman kauas eteen. Auttaa ainakin itsellä. 5 kg riittää, ettei kaadu ahterille.

Vierailija
17/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuu! Oikealla jalalla saa tehtyä 10+ toiston sarjoja, vasemmalla näemmä nyt menee vain muutama aikalailla puhdas toisto (jonka tosin voin pistää sen piikkiin, että salilta on nyt ollut parin viikon tauko, eikö vaan!?).

Meni kyllä tosiaan silloin tuota liikettä harjoitellessa ainakin viikko-pari, että alkoi kehittyä lihaksisto ja tasapaino tarpeeksi toistojen loppuun viemiseen. Nykyään enemmän tulee yhden jalan kyykkyjä tehtyä smithissä kuin omalla painolla. Olen 52-kiloinen nainen.

Vierailija
18/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja löisin ketä tahansa teistä vastaan vedon tältä istumalta että oikeasti ette saa yhtäkään. Mä en usko, että te pääsette edes kunnolla kyykkyyn kaatumatta kahdella jalalla. 

Vierailija
19/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja löisin ketä tahansa teistä vastaan vedon tältä istumalta että oikeasti ette saa yhtäkään. Mä en usko, että te pääsette edes kunnolla kyykkyyn kaatumatta kahdella jalalla. 

Asia selvä. Oikein informatiivinen ja asiasisältöinen postaus.

Vierailija
20/41 |
22.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja löisin ketä tahansa teistä vastaan vedon tältä istumalta että oikeasti ette saa yhtäkään. Mä en usko, että te pääsette edes kunnolla kyykkyyn kaatumatta kahdella jalalla

Reps! :D