Pistoolikyykky
Saatko tehtyä pistoolikyykyn? Itse sain kun parina iltana harjoittelin. Painoa vähän vajaa sata. Olen mies.
Kommentit (41)
Mukava kun on syntynyt asiallista keskustelua. Yhtä kommenttia lukuunottamatta.. :D mahtava tunne kun monena iltana yrittäny ja viimein onnistuu.. Nyt lähdetään hakemaan kahden toiston sarjaa! :) ilmeisesti tämä on kuitenkin sellainen liike jota suurin osa tavallisista tallaajista ei saa? Poislukien fitnesspimut yms. :D
-Ap
Jouduin tekemään tuollaista lisäpainoilla sohvalta pompaten kun lopetin kuntosalilla käymisen. Sitten sain rakennettua itselleni sellaisen painosetin, että voin tehdä kyykkyjä sohvalta kahdella jalalla ilman asennoilla kikkailua.
Voihan tuo pistoolijuttu olla hyödyllinen esim.taitoluistelijoilla, mutta muille ei ehkä kovin suositeltava; helpompi vain ottaa painoja ja tehdä kahdella jalalla; treenautuu molemmat jalat kunnolla yhtä aikaa ilman turhaa akrobatiaa.
-Mies 29v + 1v-
Jostain sivulta luin että mikäli saa yhden puhtaan pistoolikyykyn niin se vastaa sitä että tekee normaalia kyykkyä ja oman kehon suuruinene painomäärä tangossa. Aika hurjaa.
-Ap
Mies 29v kirjoitti:
Voihan tuo pistoolijuttu olla hyödyllinen esim.taitoluistelijoilla, mutta muille ei ehkä kovin suositeltava; helpompi vain ottaa painoja ja tehdä kahdella jalalla; treenautuu molemmat jalat kunnolla yhtä aikaa ilman turhaa akrobatiaa.
-Mies 29v + 1v-
Meinaatko, ettei vaihtelu ole voimaharjoittelussa hyväksi? Yhden jalan liikkeissä huomaa hyvin, miten paljon heikompi se heikompi puoli onkaan ja saa tuota epätasapainoa mahdollisesti korjattuakin. Tämä taas heijastuu parannuksena kahden jalan liikkeisiin. Miksi ei ole suositeltavaa?
Vierailija kirjoitti:
Jostain sivulta luin että mikäli saa yhden puhtaan pistoolikyykyn niin se vastaa sitä että tekee normaalia kyykkyä ja oman kehon suuruinene painomäärä tangossa. Aika hurjaa.
-Ap
Ei oikein korreloi. Normikyykky vaatii selältä ja keskivartalon tukilihaksilta sen lisäpainon kannattelua. Minusta oman painon kyykkääminen ei ole kovin hurjaa, mutta jonkun toisen mielestä voi olla, enkä mitenkään sitä paheksu.
Mä tässä mietiskelin että mikä ihmeen pistoolikyykky ja ihan googlasin. Tuohan on taitoluistelussa paljonkin käytetty, yhden jalan kyykkypiruetissa tai ihan perus "jäniksenammunta". Sain useammankin tehtyä, vaikka omista taitoluistelija-ajoista on jo kymmenisen vuotta. Nykyään harrastan ihan perus lenkkeily/kuntosali/ryhmäliikuntaa. Ikää 28 ja 51kg. Jes, tulipa hyvä fiilis kun vielä osasin :)
En saa tehtyä. En kyllä uskalla kunnolla edes kokeilla, koska pelkään hajottavani polvet lopullisesti.
N25 painoa 60kg
Minusta on aika hurjaa, 100kg yhdelle jalalle niinku ite painan ja sillä aivan alas ja sitte nousta ylös.
-Ap
Oon muutamalta kaverilta kysyny saako tehtyä ni yhelta onnistu, muilta ei.
Kyllä se jalalta aika paljon vaatii.
-Ap
En. Paino 57 kg. Tuolilta sentään pääsen yhdellä jalalla, se riittänee mikäli toisen jalan menetän.
On kyl hirmu vaikee liike, ei onnistu millää.
Pistoolikyykky vaatii todella hyvät lihakset ja tasapainon.
Nyt testasin jälleen pistoolikyykkyä niin 4 toistoa putkeen. Mitä täällä tapahtuu? :D
-Ap
Haluaisin lisää kommenttia ja keskustelua aiheesta.
-Ap
Mä niin tiesin tän!! Mulla on hyvät jalka-/pakaralihakset, tasapaino, kohtuullisen notkea (tai venyvä) ja muutenkin hyvä kunto. Pistoolikyykyt aiheuttavat mulle vaikeuksia ja monet väittävät, että mulla on vain huonot takareidet tms. Mutta ei se lihasvoiman puute, vaan itse liikkeen toteutus on vaan hankala. Mulla on tosi pitkät reidet ja jalat muutenkin suhteessa muuhun kroppaan. Oon ollut ihan varma, että asialla on jotain tekemistä. Sama nimittäin koskee sitä liikettä, kun täytyy nousta selinmakuulta ylös ilman, että koskee käsillä maahan. Mun täytyy silleen "heijata" itseni ylös, koska jalat tuntuu niin pitkiltä :D Oon myös miettinyt, että miten jotkut näyttävät venyvän niin paljon ja ylettävän helposti varpaisiin jalat suorana, vaikka eivät edes venyttele säännöllisesti tms. Siinäkin varmaan vaikuttaa selän ja jalkojen pituuden suhde?
Mutta ei sillä, mä tykkään mun sorjista jaloista enkä ainakaan näytä "persjalkaiselta" :)