Logopedian opiskelijat tai logopediaa opiskelleet!

Vierailija

Olen tällä hetkellä sh, mutta logopedian opinnot ovat alkaneet kiinnostamaan. Jos joku viitsisi vastata minua askarruttavaan asiaan, niin olisin onnellinen!

Paljonko siihen pääsykokeen kirjalliseen osioon on luettava? Pystynkö käymään töissä samaan aikaan kun luen pääsykokeisiin? (Tiedän, että on yksilöllistä paljonko pitää lukea mutta mitä tuntimääriä te luitte pääsykokeisiin?

Kommentit (15)

työn ohella opiskeleva

Kyllä se on mahdollista. hanki aineisto, tee lukusuunnitelma ja etenet sen mukaan. Jos et ekalla kerralla pääse sisään, yritä uudestaan. Voithan koittaa opiskella esim. avoimessa jonkun kurssin aiheeseen liittyen (jos löytyy) niin se voisi auttaa. Kyllä työn ohessa pystyy 5 opintopistettä tekemään, kun ajan käyttöä suunnittelee ja ottaa huomioon pari muuttujaa. mutta pääsykokeeseen lukeminen ei pitäisi olla ylivoimaista, vaikka työssä käykin.

Vierailija

Kiitos vastauksesta kolmonen! Entä onkohan mahdottomuus jos jättäydyn töistä pois ja luen samana aikaan kahtiin pääsykokeisiin? (Logopedia ja luokanope). Vai onko mielestsi ihan typerä idea?

Vierailija

Mietin vaan että kun toisena pääsykoekirjana on ainakin parina viime vuonna ollut anatomian kirja ja se on itselleni sh-opintojen myötä suht tuttua. -ap

työn ohella opiskeleva

Kannattaa miettiä, miten työstä jättäytyy, jos opiskelupaikkaa ei tulekaan, onko työ vielä olemassa.

Onko opinnot sellaisia, että työnantajasi voisi jopa tukea niissä? hyödyttäisikö se nykyisessä tehtävässäsi? aluksihan saisit opintovapaata työstäsi jne.

mutta jos pitää esimerkiksi vuosilomapäiviä ja lukee pääsykokeisiin, ei se mielestäni ole huono idea, eteenpäinhän se vaan vie. Ei kai mikään estä lukemasta eri pääsykokeisiin, kunhan vaan muistaa olla stressaamatta liikaa, että pysyy homma hanskassa.

Vierailija

Olen vasta äskettäin valmistunut sh:ksi ja pystyn jättäytymään töistä pois. Säästöjä on ja pystyisin elämään kevään (huht-ja toukokuun) niillä. Työt jatkuvat 100% kun niin vain haluan.

Isoin ongelma mikä nyt mietityttää on se että pystynkö lukemaan luokanopettajan pääsykokeeseen ja logopedian pääsykokeeseen samaan aikaan. Molemmat kiehtovat ja logopedia ehkä hieman enemmän. Luokanopen kirjallinen koe on yleensä toukokuun alussa ja logopedian toukokuun puolivälissä joten olisihan siinä sitten loppuaika mahdollista panostaa pelkkään logopediaankin. Mietin vaan että meneekö mulla kaikki käsitteet yms sekasin vai onko tää mahdollista.... Siksi kyselen juuri sitä että paljonko olette siihen logopedian pääsykokeeseen lukeneet jne!

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vaikutat avuttomalta.

Siinä taas huutelee joku elämäänsä kyllästynyt luuseri :D Sinäkin voit hakea aina jatko-opiskelemaan,muistahan se! Aloittajalle voin sanoa että haastavaa on lukea kahtiin eri pääsykokeisiin mutta ei ole mahdottomuus. Vaatii päättäväisyyttä ja aikatauluttamista...

Vierailija

Ei sulle kukaan voi vastata tähän suoraan, koska jokainen on niin yksilö ja jokainen lukee eri tavalla ja kuormittuu siitä eri tavoin :D Itse luin kirjoitusten jälkeen eli maalis-toukokuun melkein joka päivä ainakin muutaman tunnin. Alleviivasin kirjat läpi ja tein muistiinpanot. Olisinko lukenut kirjat n. 3 kertaa kunnolla. Ja pääsin heti sisään. Mutta sulla auttaa tuo sh-tietämys siihen anatomiaosioon, mutta se toinen kirja onkin sitten aika haastava ja vaatii paneutumista ajatuksella.

Ja tuo lisäkysymys, että voisitko lukea kahteen asiaan. No tottakai voit, voithan painottaa niin että luet enemmän logopediaan ja jonkun verran luokanopettajaan, mutta yrität kuitenkin molempiin sisälle. Ja kun voit aloittaa jo nyt lukemisen, niin onnistunee jos vain itse niin päätät.

Vierailija

11: tuli vaan mieleen että onko sulla ajankohtaista tietoa millon valintakoekirjat logopediaan julkaistaan? Milloin ne aikaisimpina vuosina on julkaistu? Nimittäin nyt ainakin parina viime vuonna ilmeisesti on ollut samat kirjat mutta jonain vuonna ne oli muuttunut. Siks mietinkin että odotanko siihen saakka kunnes kirjat varmistetaan etten sitten tuhlaa paukkuja "turhaan" jo nyt, jos keväällä ilmotetaankin et kirjat vaihtuu. Onko ne kirjat yleensä julkaistu jo alkuvuodesta vai vasta esim maaliskuun lopussa kuten monella muulla alalla?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
11: tuli vaan mieleen että onko sulla ajankohtaista tietoa millon valintakoekirjat logopediaan julkaistaan? Milloin ne aikaisimpina vuosina on julkaistu? Nimittäin nyt ainakin parina viime vuonna ilmeisesti on ollut samat kirjat mutta jonain vuonna ne oli muuttunut. Siks mietinkin että odotanko siihen saakka kunnes kirjat varmistetaan etten sitten tuhlaa paukkuja "turhaan" jo nyt, jos keväällä ilmotetaankin et kirjat vaihtuu. Onko ne kirjat yleensä julkaistu jo alkuvuodesta vai vasta esim maaliskuun lopussa kuten monella muulla alalla?

Yleensä ne taitaa tulla silloin maaliskuussa vasta. Perustellaan sillä, että on reilua näin, kun abitkin pääsevät vasta sitten lukemaan kokeisiin. Mutta sinuna minä lukisin jo nyt niitä vanhoja, koska se ei todellakaan menisi hukkaan vaikka kirjat vaihtuisivat :) Anatomia on samaa ihmisessä ja jos se toinen kirja vaihtuu, niin tuo tieto vain syventäisi osaamistasi siihen kirjaan sitten. Että en ottaisi stressiä kirjojen vaihdoksesta, jos luet nyt maaliskuuhun asti vähän rennommalla otteella :)

Vierailija

Kyllä pääsykoekirjat julkaistiin ihan hyvissä ajoin ainakin silloin, kun itse hain lukemaan logopediaa. Luin pääsykokeisiin työnteon ohessa, joten on ihan mahdollista päästä sisään vähemmälläkin lukemisella. Ihan riippuu itsestä ja opiskelutavoista, mikä sopii sinulle parhaiten.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat