Kysely AMK:ssa opiskeleville/opiskelleille?

Vierailija

Onko/oliko suurin osa ryhmässänne lukio- vai ammattikoulupohjaisia? Kumpaa itse edustitte?

Kommentit (11)

Vierailija

Meidän luokalta taitaa puolet olla lukiopohjaisia ja puolet amispohjaisia. Lukiopohjaisista puolet tuli varasijoilta, kun taas amiksen käyneet pääsivät suoraan.
Itse olen käynyt amiksen.

Vierailija

> Onko/oliko suurin osa ryhmässänne lukio- vai ammattikoulupohjaisia?

Olettaisin, että lukio...

> Kumpaa itse edustitte?

En kumpaakaan.

Vierailija

Varmaankin vähän yli puolet lukiopohjaisia oli. Seuraavaksi tulivat ne, joilla oli sekä lukio- että ammattikoulupohja (joko kaksoistutkintona tai erikseen hankittuina), ja olihan niitä ammattikoulupohjaisiakin jonkin verran.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Varmaankin vähän yli puolet lukiopohjaisia oli. Seuraavaksi tulivat ne, joilla oli sekä lukio- että ammattikoulupohja (joko kaksoistutkintona tai erikseen hankittuina), ja olihan niitä ammattikoulupohjaisiakin jonkin verran.

Niin ja itse edustin lukiopohjaista.

Vierailija

Ei aavistustakaan. Aikuispuolen opiskelijat eivät paljon juttele niin kaukaisista ajoista. Ehkä joku oli merkonomi, en muista. Oikeastaan kiinnostaa, miksi sinua kiinnostaa, ap?

Vierailija

Puolet ja puolet. Lukiosta suoraan amk:hon, mutta amiksen käyneet olivat olleet työelämässä jo vuosia. Tämä oli aika hyvä asia, lukiolaiset neuvoi amiksia esim. matikassa ja kielissä, amislaiset neuvoi lukiolaisia käytännönaineissa.

Vierailija

1/30 amiksia, 29/30 lukiolaisia. Opiskelen alaa, jolle todella vaikea päästä, vaikka pääsykokeet oli ihan naurettavan helpot, mutta lähtöpisteet pitää olla kovat.

Ps. Ei kannata, ihan uskomatonta shaibaa on opinnot.

Vierailija

Ehkä suurin osa lukiopohjalta. Osa ammattikoulusta. Kaverini päättöarvosanat ammattikoulusta olivat kaikki vitosta. Minun arvosanani luokiosta olivat myös pelkkää kiitettävää. Huonoilla numeroilla ei pääse ainakaan minun alani AMK-tutkintoa opiskelemaan Helsingissä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat