Kysely AMK:ssa opiskeleville/opiskelleille?
Onko/oliko suurin osa ryhmässänne lukio- vai ammattikoulupohjaisia? Kumpaa itse edustitte?
Kommentit (11)
Meidän luokalta taitaa puolet olla lukiopohjaisia ja puolet amispohjaisia. Lukiopohjaisista puolet tuli varasijoilta, kun taas amiksen käyneet pääsivät suoraan.
Itse olen käynyt amiksen.
Mä olen niin vanha aikuisopiskelija, että olen opisto-pohjainen.
> Onko/oliko suurin osa ryhmässänne lukio- vai ammattikoulupohjaisia?
Olettaisin, että lukio...
> Kumpaa itse edustitte?
En kumpaakaan.
Varmaankin vähän yli puolet lukiopohjaisia oli. Seuraavaksi tulivat ne, joilla oli sekä lukio- että ammattikoulupohja (joko kaksoistutkintona tai erikseen hankittuina), ja olihan niitä ammattikoulupohjaisiakin jonkin verran.
Vierailija kirjoitti:
Varmaankin vähän yli puolet lukiopohjaisia oli. Seuraavaksi tulivat ne, joilla oli sekä lukio- että ammattikoulupohja (joko kaksoistutkintona tai erikseen hankittuina), ja olihan niitä ammattikoulupohjaisiakin jonkin verran.
Niin ja itse edustin lukiopohjaista.
Ei aavistustakaan. Aikuispuolen opiskelijat eivät paljon juttele niin kaukaisista ajoista. Ehkä joku oli merkonomi, en muista. Oikeastaan kiinnostaa, miksi sinua kiinnostaa, ap?
Puolet ja puolet. Lukiosta suoraan amk:hon, mutta amiksen käyneet olivat olleet työelämässä jo vuosia. Tämä oli aika hyvä asia, lukiolaiset neuvoi amiksia esim. matikassa ja kielissä, amislaiset neuvoi lukiolaisia käytännönaineissa.
Isompi osa amispohjaisia. Niistä suurin osa lähihoitajia, arvaten opiskelen sh:ksi.
1/30 amiksia, 29/30 lukiolaisia. Opiskelen alaa, jolle todella vaikea päästä, vaikka pääsykokeet oli ihan naurettavan helpot, mutta lähtöpisteet pitää olla kovat.
Ps. Ei kannata, ihan uskomatonta shaibaa on opinnot.
Ehkä suurin osa lukiopohjalta. Osa ammattikoulusta. Kaverini päättöarvosanat ammattikoulusta olivat kaikki vitosta. Minun arvosanani luokiosta olivat myös pelkkää kiitettävää. Huonoilla numeroilla ei pääse ainakaan minun alani AMK-tutkintoa opiskelemaan Helsingissä.
Englanninkielisellä linjalla opiskelin ja taisi olla yksi amispohjalta.