Mitä syödä nepalilaisessa ravintolassa?

Vierailija

Olen allerginen eri jutuille mm. kalalle, en uskalla syödä tuolla mitään. Ei kyllä muutenkaa houkuta tarjonta. Mitä siellä vois ottaa ku kaveriporukan kanssa sinne olemme menossa?

Kommentit (14)

Vierailija

Vaikea sanoa, mainitsit että olet allerginen mm. kalalle. Mille muulle? Yleensä ravintoloiden nettisivuiltakin löytää menun, tutki etukäteen.

Vierailija

Mille kaikille asioille olet allerginen? Mä syön aina nepalilaisessa kasvispyöryköitä (nimeltään esim. subji kofta tai hariyali kofta) tomaattikermakastikkeessa tai paneeria (kotijuusto) tomaattikermakastikkeessa (nimeltään yleensä shahi paneer, itse asiassa juuri tällä hetkellä valmistan sitä itse :)) tai pinaattikastikkeessa (palak paneer).

Vierailija

En ole saanut yllärikalaa nepalilaisesta. Ylläripähkinöiden riski on suurempi. Mainitsen kyllä molemmista allergioista tilatessani.

Vierailija

Nepal on niin kaukana merestä kuin voi olla. Kala ei ole keskeisessä osassa nepalilaisessa ruuassa; liha (lammas, kana) sen sijaan on.

Vierailija

Kala-allergia taitaa olla ap:n ongelmasta pienin. Suurempi ongelma lienee ruuan "eksoottisuus".

Haloo. Otat liha- tai vegeversion. Ja jos ei mikään muu mene, niin riisi ja naan- leipä ainakin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kalan lisäksi esim. monet mausteet ovat allergialistalla.

Anna joku lista, niin on helpompi suositella!

Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksista. Kalan lisäksi esim. monet mausteet ovat allergialistalla.

Mä luulen että ap ei edes halua kunnon vastausta, kun ei kerran edes vaivaudu listaamaan, mille kaikelle on allerginen...

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Mille kaikille asioille olet allerginen? Mä syön aina nepalilaisessa kasvispyöryköitä (nimeltään esim. subji kofta tai hariyali kofta) tomaattikermakastikkeessa tai paneeria (kotijuusto) tomaattikermakastikkeessa (nimeltään yleensä shahi paneer, itse asiassa juuri tällä hetkellä valmistan sitä itse :)) tai pinaattikastikkeessa (palak paneer).

Oi, shahi paneer on herkkuani! Nyt kun olen raskaana ja kaipaan tavallista enemmän proteiinia, syön nepalilaisessa usein lammasta. Ihanaa tulisen tomaattikastikkeen kanssa. Eikä kannata pelätä tulisuutta, annoksiin kuuluva jogurttikastike auttaa siihen.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat