huhtimammat viikonloppuun!!
aloitanpas tässä viikonloppupinon kun ei ole kukaan vielä kerinnyt.
mies ja tyttö lähtivät uimaan ja mä jäin tekemään kotihommia(johon sisältyy tietty tämä koneella käynti,heh).
tänään oisi taas mammajoogaan meno,jotkut liikkeet tuntuu kyllä jotenkin oudoilta siellä,seisoma-asennossa varsinkin tuntuu joskus että ei jaksa seistä..mutta kaikinpuolin muuten se on ihan hauskaa.
tänään mennään katsomaan mun työkamun vauvaa 3kk.ihanaa nähdä taas pitkästä aikaa niin pieni ihminen!
mun masussa käy aina iltasin ja öisin kamala pyöriskely ja viime yönä kun vielä tyttö tuli meidän keskelle pyörimään niin kyllä tuntui että nuku nyt tässä sitten..
eipä täs sit muuta kun oikein hauskaa viikonloppua kaikille!
Kommentit (18)
Ihanaa nukkua pitkään, juoda kahvia sängyssä ja katsella tv:tä..
Maanantaina pitäisi sitten taas töihinkin mennä.. Kyllä tää saikku on näyttänyt, että alkaa olla jo voimat lopussa, mitään kummosia en ole tehnyt ja silti on ihan uupunut olo. No kohta se mammaloma alkaa.
Oma (.) : Potkut alkaa olla aika voimallisia, ja varsinkin autossa jos istuu pidempään niin johan rytisee.
Viime yö oli aikas levoton, syynä lienee myöhään syöty lounas/illallinen, se sitten närästi.
No eipä sen kummempia kun hyvät lauantai-illat kaikille masuille!
Ponnari & Masukki 31+0
Meillä ollaan kohta lähdössä mäkeä laskemaan.Minä lähinnä lähden katselemaan,ei tällä mahalla enää pulkan kyytiin mene=D
Meillä masukki on öisin hyvin rauhallinen.Taitaa itsekkin nukkua.
Aamulla herätessä alkaa kauheat potkuharjoitukset ja iltaisin ennen nukkumaan menoa on iltajumpan aika.
Enteilisiköhän tuo rauhallisia öitä sitten vauavn syntymänkin jälkeen?
Esikoinen meinaan riekku yöt päivät masussa ollessaan ja sitä se oli syntymänkin jälkeen.Herralle ei uni maistunut lainkaan.
Millaisen kylpy systeemin olette meinanneet laittaa vauvaa varten?
Meillä oli esikoisen aikana sellainen cam amme,jossa teline/jalat ja se oli todella kätevä.Ei ottanut selän päälle kylvetys lainkaan.
Samanlaiseen systeemiin päädyimme nytkin.
Nyt enää päänvaivaa aiheuttaa imetysliivit.
En millään niitä viitsisi vielä ostaa,kun kuitenkin koko muuttuu maidon noustua.Ei vaan viitsisi sairaalasta päästyä lähteä liivi ostoksille,sovittelemaan hikisiin koppeihin.
Kertokaahan vinkkejä kuinka hankkia jotakuinkin passelit liivit!!
Niksu 33+0
ihanaa sai nukkua pitkään, olikin taas kyllä niin levoton yö, kävin ainakin naljästi pissillä..meilläkin vauva ei yöllä pahemmin potki, sitten aamulla senkin edestä ja pitkin päivää, toivottavasti se rytmi pitää kun vesseli syntyy..
liiveistä sen verran että nyt odotusaikana kuppikoko on kasvanut yhdellä, ajattelin ostaa imetysliivit tämän koon mukaan..saa nähdä miten käy.
pieni sex aiheinen gallup: kuinka pian synnytyksen jälkeen olette harrastaneet sitä itseensä? en muista yhtään miten kävi kun sain esikoisen...ei siitä ole kun neljä vuotta, mut ei voi muistaa...
T: peetu 29 tasan
IHANA ilma ulkona!!! Täytyypi lähteä kohta pikkukakkonen ulos vaunuihin nukuttamaan. Ilma on niin ihana, että lenkille tekisi mieli, mutta kun lupasin ja vannoin vain rennosti ottaa tämän päivän..! No, toivomme yhtä ihanaa ilmaa huomiseksi:)
Esikoinen meinasi, että lähtevät isin kanssa hiihtämään, kunhan tuo yhdistetyn mäkiosuus loppuu. Sitä nyt elellään sit ihan vain " olympia aikaa" , suunnitelmat tehdään niiden mukaan... Meidän perheen miehet on penkkiurheilijoita henkeen ja vereen.
Tänä iltana mennään kavereille syömään ja saunomaan, ei ollakkaan pitkään aikaan missään iltaa istuttu.
Ammesysteemigalluppiin; meillä on myös jalallinen amme, elikkäs se telinesydeemi. Ammeessa on myös tyhjennysaukko pohjassa. On ollut kätevä meidän mielestä.
Eilen tais olla juttua noista hoitopöydistä. Me tehtiin tän pikkukakkosen aikana sellanen ratkaisu, et ostettiin Sotkasta sellanen " apteekkarin lipasto" , ja siihen sit teetettiin hoitotaso. On ollut tosi kätevä, kun siihen mahtuu niin paljon, ja on paljon hyödyllisiä " pikku lokeroita" . Ja sitten vauva-ajan jälkeen lipasto toimii sekä säilytystilana että huonekaluna.
Masussa on taas entinen vireystaso palannut, eli mylske on ollut melkoinen=) Isikin sai eilen osansa:)
Mulla yhä mahdoton väsy, en ymmärrä, et mistä johtuu? Yöllä on kylläkin painajaiset piinanneet, joten vähän levotonta on ollut. En tosin usko, et väsy on pelkästään niiden takia.
Nyt kuitenkin nukutuspuuhiin aurinkoiseen ulkoilmaan!
Nauttikaa piristävistä viikonloppuilmoista!:)
tilda 29+6 (kääk! huomenna jo 30!!!!)
Ehdinpähän minäkin välillä pinoutumaan. Tämän viikon olen ollut ansaitulla kesälomalla, kun täytyy niitä pidellä vähän pois, kun on kuitenkin jonkin verran kertynyt. Ihan hyvää tekeekin olla vaan kotona. En ymmärrä miten voin olla koko ajan näin väsynyt. Viime neuvolassa oli " hemoglobiini" (en oo varma miten kirjotetaan) laskenut, joten jouduin rautakuurille. Tuntuu, että ei se rautakaan ole vielä tähän väsymykseen auttanut. Kolme viikkoa pitäisi jaksaa vielä olla töissä ennen äitiyslomaa.
Me haettiin suurin osa vauvan tarvikkeista kotiin keskiviikkona ja samalla haettiin myös äitiyspakkaus. Ollaa eilinen ja tää päivä pesty pakkauksen vaatteita. Ne on kyllä kaikki tosi sulosia. Vaunujen koppakin oli pakko koota. Ei millään malttanut pitää sitä siististi siellä laatikossa.
Nyt täytyy lähteä ulkoilemaan.
pesukarhu83 rv 31+1
Kylläpä iski herkkuhinku, tässä sitä ollaan jätskilautasen ja kahvikupin kanssa koneella kun tyttö nukkuu. Outoa, mun ei ole nimittäin tehnyt mieli mitää makeaa oikeestaan koko odotusaikana. Esikoisesta söin suklaatakin joka päivä ja tämän hepun aikana olen varmaan pari palaa joltain maistanut. Mutta on tuo painokin sitten noussut pikkasen vähemmän... tytöstä tuli 17kiloa ja nyt plakkarissa 10 kg, enkä usko että sitä seitsemää enää itseeni kasaan.
Mies tulee illalla kotiin Marbellasta, kivaa nähdä! Peppikin kysyi taas tänään et koska isi tulee kotiin. Toivottavasti saadaan kotiin rentoutunut mies, lähtiessään oli vähän takakireenä =)
Nooh, taidan alkaa siivoushommiiin, pääsee sitten iskäkin puhtaaseen kotiin.
Ainiin, gallupit:
Amme: Meillä ihan basic malli käytössä esikoisella, selkähän siinä puutuu ja jalat kanssa kyykkiessä, mutta tuskin ostetaan uutta.
Seksi: Tarvii sanoa että en muista kauanko meni ennen kuin ekan kerran sekstattiin, koskas se jälkitarkastus on? Joskus niihin aikoihin se varmaan oli... onneksi uudessa äippäpakkauksessa oli sitä liukkaria, tarvii laittaa yöpöydänlaatikkoon odotteleen päiviä parempia.
Peppinetta 32+5
Nykyään jokapäiväinen taisto tuo tytön päikkäreille meno... Nyt tuntuu onneksi nukahtaneen, reilun tunnin sitkuteltuaan. Pitäisköhän myöhentää päikkäriaikaa? Toisallta on kyllä ihan väsy jo sänkyyn mennessä, mutta ei vaan malta nukahtaa. Kahtellaan...
Ammegallup: meillä pimulla ihan perusamme. Vauvan meillä oli kylpyamme, jossa kävimme yhdessä. Tai sitten vaan suihkuttelimme - tuo lasten amme siis ostettu nyt myöhemmin polskuttelukäyttöön. Vauvan pesun ajattelin hoitaa suihkussa jakkaralla istuen, vaava sykyssä.
6 gallup: varmaan joskus jäliktarkastuksen jälkeen. Mutta täytyy myöntää, että tuo puoli ei ole paljoa viimeaikoina huvituttanut... Ehkä loppua kohti täytyy toiveikkaasti lisätä (meillä esikoinen ainakin päätti ruveta syntymään yhden harvan sekstailun jälkeen).
Kumpitulee G: joku kyseli, että tiedetyäänkö kumpi tulossa. Me ei tiedetä. Kovasti olisi kiinnostanut, mutta lääkäri ei nähnyt (tai halunnut kertoa). Jännityksessä siis elellään!
HoitotasoG: likalla meillä oli hoitotaso askarreltu kylpyammeen päälle, oli kyllä näppärä kun sai helposti pestyä samalla. Nyt ajattelin laittaa semmoisen pehmeän alustan lipaston päälle ja komppeet hyllylle/laatikostoon.
On kyllä päänvaivaa, että mihin saa yhden vaatteet tungettua vielä! Täytyy suorittaa erinäisiä järjestelyjä... Tosiaan ei ole vielä yhtään tuotu ja laitettu vaatetavaraa meillä. Kohta täytyisi ottaa asia esiin! Nyt olen vihdoin saanut tämän huoneen järjestettyä päällisin puolin kuitenkin. (siis oli vielä vähän epäjärjestystä+muuttolaatikoita...)
( . ): Olin eilen illalla aika huolissani Myrdestä, on ollut hiljainen. Heiluttelin vattaa ja koputtelin ja pyörin joka asennossa, mutta ihan hentosia tökkäyksiä vain harvakseltaan kuului. Nukahdin kuitenkin ja aamulla ei juuri ehdi masua kuunnella. Juuri kun olin saanut neitosen ja itseni ulos, muistin , ja soitin polille. Sieltä käskivät pitkälleen ja kuuntelemaan ½ tunniksi. Ja heti romppasimme sisään, video pyörimään tytölle ja minä masutarkkailuun. Onneksi hetken kuulostelun jälkeen ja pienien tökintöjen perästä Myrde ilmoittelikin itsestään. Mutta ei ole vauhtiveikko, ei! Kohta suuntaan taas sohvalle ja toivon, että pieni vähän nykisi. Saisi kyllä olla aktiivisempi, huolestuttaa niin kovin! Olikohan muillakin hiljaisempaa tuossa 28-30 rv:lla suunnilleen? Ainakin muistelen jonkun taannoin maininneen...
Nyt oikoselleen siis! Hauskaa lauantain jatkoa!
Tilp. 29+2
Keskipäivän ihana auringonpaiste vaihtui sankkaan sumuun... mutta jospa huomenna taas olisi vähän pirteämpää. Kävin aamutuimaan yhdellä kurssilla, johon menin muutama viikko sitten, onneksi tänään oli viimeinen kerta. Jotenkin olen niin väsähtänyt, etten jaksaisi enää mitään ylimääräistä. Ihanaa, kun mies on kotona nyt kaksi päivää niin saadaan olla kaikki yhdessä, tuli viikolla jo vähän tunkkainen olo kun yksin kotona kyyhötin.
Hoitotasosta&punkasta: meillä arvotaan edelleen, että otetaanko käyttöön varaston perältä esikoisella ollut amme/hoitotasoyhdistelmä. Oli kätevä siinä mielessä, ettei tarvinnut miettiä ammeelle erikseen säilytyspaikkaa, mutta sinänsä ei-niin-kätevä, vie älyttömästi tilaa joten sille ei olisi oikeastaan paikkaa, eikä niihin lokeroihinkaan juuri mitään mahdu ja pölyyntyvät äkkiä. Saadaan siis se seinään kiinnitettävä vasta pääsiäisenä kun vauva jo syntynyt, mutta siihen ei sitten mahdu kaikki pikkuvaatteet... meilläkin siis hirveästi hommaa sijoittaa yhdet vaatteet vielä tässä kolmiossa. Yhtään piironkia ei mahdu lisää kuvioon.
Aikuisten osastolta, muistaakseni muutama viikko synnytyksen jälkeen " kokeiltiin" mutta oli aika kamalaa, mulla oli tikit vielä (kun mullahan oli ne " ihanat" 50 päivän tikit ja herraties montako kymmentä). Eli siitä ei tullut kerrassaan mitään ja lopetettiin alkuunsa. Toisen kerran muistaakseni joskus ristiäisten jälkeen, juuri ennen jälkitarkastusta eli n. 2kk synnytyksestä. Arvet aristi aivan kamalasti, tikit olivat juuri sulaneet vasta eikä siis mikään hieno kokemus sekään. En siis elättele mitään toiveita etukäteen, riippuu aivan siitä kuinka hyvät/pahat jäljet synnytyksestä tällä kertaa jää. Nyt olen ajatellut, että eka kerta ilman mitään kortsuja sitten kun se aika koittaa ;) liukuvoidetta on kyllä hyvä olla varastossa ja lääkäri suositteli jo tässä vaiheessa jotain estrogeenipitoista voidettakin sitä aikaa ajatellen, sitä vaan täytyy hankkia jostain vähän isomman paikan apteekista - ei täältä tuppukylästä! Mutta sitten kai taas asiat normalisoituu, kun menkat alkaa. Ainakin niin kävi viimeksi.
Mutta että tämmöistä tänään. Esikoinen nukkuu päiväuniaan vielä, meni vähän myöhäiseen täälläkin. Eiliset rajut 2-vuotisbileet vissiin painaa vieläkin :) Seuraavana projektina ajattelin soveltaen ommella unipussin collegekankaasta, tosiaan kaava löytyy suuri käsityö-lehdestä 12/2005 jos kiinnostaa muitakin. Kerrankin on kämppä siisti, kun piti eiliseksi siivota kun mummot tuli kylään :D
eikkuli ja hippuska 32+3 (vitsi, kun päivät menee kotona PALJON hitaammin. MIkään viikko tähän mennessä ei ole varmasti kestänyt yhtä monta päiväÄ!!!)
Eli meillä touhut aloitettiin heti,kun jälkivuoto lakkasi.Minulla se kesti esikoisen jälkeen 4 viikkoa,joten aikas pitkään sai kärvistellä...Isäntä,kun ei ole " rekkamies" tyyppiä;)
Nyt onkin ollut vällyjen välissä pirun hiljaista tämän loistokkaan oloni vuoksi,ei todellakaan tunne oloansa mitenkään sexyksi tämän turvotuksen kanssa ja päässä,kun jyskää,kuin katuporat ikään,niin ei ihan ekana ole hommailut mielessä.Mutta onneksi tuo isäntä on ymmärtäväistä sorttia=)
Kyllä tämä päivä on ollut sitten tylsä! Päätä särki heti herätessä ja jotenkin ei lähtenyt homma käyntiin ollenkaan... Pakolliset kauppaostokset sai sentään tehtyä ja vähän imuria heilutella. Mies sai onneksi tiivistettyä ikkunat ja seinien raot. Ei tarvitse telkkua kattoa tukka hulmuten:)
Saunan kautta sohvalle niin eiköhän päivä ole pulkassa.
Ostin vaaville ammeen telineineen, mutta tilaa se todellakin vie. Kylppärikään ei ole niin iso että mahtuisi siellä säilyttämään.
Mulla on esikoiselta tallessa Triumphin kahdet liivit, joista toiset menee nippanappa päälle (ostin myös viimeisilläni ollessa), tosin heti maidon noustua eivät kyllä menneet... myöhemmin ostin paria kokoa pienemmät jotka sitten tuntuivat paremmalta kun imetystä oli takana muutama kuukausi. Tykkäsin kovasti tuosta triumphin systeemistä, oli minusta tosi hyvä ja lukkosysteemikin on yksinkertainen. Ikävä kyllä tätä mallia ei vissiin enää ole myynnissä...
Nyt ostin lastentarvikeliikkeestä Noppies-merkkiset liivit, ovat pään yli vedettävää toppimallia mutta oikein kivat. Tosin totesin, että kutistuivat kuivurissa (kestävät kyllä sen) sen verran, että joudun varmaan hakemaan alkuun isommat vielä... hinta oli muistaakseni 21e.
Vaikeaahan tuo imetysliivien ostaminen tosiaan on, minäkin silloin kauhuissani synnärillä kun mikään ei mahtunut päälle, laitoin miehen hakemaan prismasta kokoa 90E kun ajattelin että se on seuraava koko 85D:stä... aivan valtavat oli tosiaan, sivutkin kainaloon asti ja loppujen lopuksi kävin vaihtamassa kokoon 80C viikon päästä kun maidontulo oli vähän tasaantunut. Sitä ei vielä parane miettiä, että mitä näistä rinnoista mahtaa olla jäljellä kahden ipanan imetyksen jälkeen jos toinen osoittautuu tissihiireksi...
:) eikkuli
Terveisiä vessasta! Perjantaina iltana hanat aukesi ja oksensin ja ripuloin koko yön, voi että oli hauskaa!!! Lapset oli ensin sairaana ke-to välisenä yönä ja silloin jäi unet väliin ja nyt taas sitten pe-la yö meni täysin harakoille! Eilen olin vielä ihan naatti, masuun koski ja olo ölkö olo, onneksi sain sitten jo vähän syötyäkin, vaikka paha olo siitä heti tuli. Tänä aamuna sitten heräsinkin hyvinvoivana ja voi että sitä osaa taas arvostaa sitä, ettei voi pahoin!
Painokin laski about 2 kg, mikä nyt ei ole mikään paha juttu, mutta tuleehan se varmasti takaisin...mutta jospa tulisi vain kilo kun torstaina on neuvola, ettei täti ärähdä!
Masussa kaikki ennallaan, potkuja tulee, mutta ei enää niin paljon kuin aikaisemmin, mutta tarpeeksi kuintenkin, ettei ole syytä huoleen.
Noista gallubeista. Olen vähän pihalla kun en ole pariin päivään käynyt täällä. Eli
Amme: pitäisi varmaan käydä ostamassa ihan semmonen perusamme, kun en halua mitään tilaavievää jalallista ostaa.
18k gallup: yleensä jälkitarkastuksen jälkeen on aina tullut kokeiltua. Tällä lailla kaksi synnyttäneenä olen sitä mieltä, että kannattaa ostaa etukäteen jo vähän liukastetta, ainaki minä olen sitä tarvinnut aluksi, että onnistuu. Mutta riippuu tietysti siitä miten on jouduttu parsimaan alapäätä, minulla on kummallakin kerralla tehty episiotomia.
Hoitopöytä gallub: ollaan menossa ehkä jo tänään katsomaan yhtä hoitopöytää lipastolla. Haluan ehdottomasti semmoisen, sillä minusta on kätevää, että vaatteet on siinä lähellä, eikä tarvitse käydä miettimään, mihin muualle ne laittaisin kun täällä on kaappitila aika vähissä.
Sitten vähän supisteluista. Mitähän te olette tästä mieltä. Kun olen kotona, en tunne supisteluja ollenkaan, mutta nyt viime viikolla (ne 3 päivää) mitä olin töissä niin supisteli. Parina päivänä supisteli ihan työaikanakin (about kerran tunnissa kun lähdin liikkeelle). Olen toimistotyössä. Tosin ei nyt joka kerta liikkeelle lähdettynä supistellut, mutta noin kerran tunnissa huomasin. En kyllä katsellut kelloa tms. Supistelut eivät olleet kipeitä, vähän vaan kiristi ja oli masu kovana.
Perjantaina sitten ei töissä supistellut ollenkaan, mutta työmatka oli suoraan helvetistä. Kävelin mummovauhtia ja silti supisti. Lopulta menin rollaattorivauhtia eli tosi hitaasti ja silti tuntui, että koko kävelymatka oli pelkkää supistelua. Masu oli kovana koko ajan ja tuntui ikävää kiristävää kipua ylävatsalla. Kotiin kun pääsin, painuin suoraan sänkyyn ja supistukset loppuikin heti.
Pitäisikö tuosta nyt olla huolissaan? Töitä on vielä reilu 2 viikkoa jäljellä. Torstaina on kyllä neuvola, ehkä pitäisi ottaa puheeksi nämä jos vielä jatkuvat.
Aikaisemmissa raskauksissa kun minulla ei tämmöistä ole ollut. Viime raskaudessa tein töitä loppuun asti miehen firmassa, tosin vain silloin tällöin mutta kuitenkin ilman supistuksia yms.
T: Siriin ja mussukka rv 32+3
Viime yöstä ei ollut tulla minulla hevon hittojakaan.
Mistään ei löytynyt hyvää asentoa.Kyljen kääntäminenkin on jo kovan työn takana näiden ihanien liitokipujen vuoksi.Vihloo,vihloo,vihloo=(
Ylä ja alapää pitäisi vissiin laittaa ihan perusremonttiin,kun tuntuu että ne alkavat vetelemään viimeisiään.
Aamu viiden aikaan sain herätyksen,kun alakerran kaverilla alkoi jumppatuokio.Siinä sai kyljet kyytiä,kun vauva veti yks-kaks-kol liikesarjaansa=)
Eilen illalla sain taas maistiaisia tulevasta suppareiden muodossa.Ihan kunnolla vielä supistelikin.
Vatsa meni ihan kivikovaksi ja alamahaa koski niin vietävästi.
Lisäksi tuli sellainen outo painon tunne tuonne kohdunsuulle.
Ja nämähän ovatkin vielä kesyjä verrattuna siihen,kun sitten ollaan tosi toimissa.APUA!
Huomenna pitäisi mennä sinne polille kontrolliin.Niin ja neuvola-aika pitäisi varata tulevaksi viikoksi.
Kumpa nuo verenpaineet nyt laskisi,niin vähän normalisoituisi elämäkin.
Nyt päivät ovat olleet yhtä lepäämistä,en ole arvannut lähteä edes kavereille kylään,kun joutuisin kävelemään ja se ei liene kovin turvallista,kun huimaa ja päätä repii päivittäin.Ettei sitten kuukahda matkalle.
Päivät vaan käyvät todella pitkiksi.Kyllä yllätti aivan täysin,että tämän raskauden aikana menen näin huonoon kuntoon,kun esikoista odottaessani olin,kuin duracell pupu.Olin muuttamassakin vielä viimesillä viikoilla ja hyvin jaksoin ja sain kodinkin kuntoon ennen " telakalle" siirtymistä...Nyt olen tälläinen rämä=D
Niksu 33+1
Jos nyt ensin vastaisi nuihin kolmeen galluppiin mitkä oli edellisen kerran jälkeen ilmestyneet :)
Muuten saattaa unohtua...heh!
Amme: Se on sellainen kyykkymalli, mutta ei se mitenkään vaikea tai hankala ollut. Molemmat oli kyllä useimmiten kylvetyksessä mukana, että olisiko se sitten helpottanut asiaa. Tuolla se odottaa saunan lauteiden alla pesua uudelle tulokkaalle. Saunassa on ihan vain pesuvati, jossa on helppo pestä istualteen ja lopuksi suihkun kauttaa pois.
K-18: Vajaa 2viikkoa siinä taisi mennä, lauantai- ilta se kyllä oli. Vaikutti asian nopeuteen myös se, että leikkaushaava oli hyvin parantunut ja muutenkin hyvä olo. Sen jälkeen alkoi sellainen aamujumppasarja ennen isin töihin lähtöä, ei ihan joka aamu, mutta melkein. Pikkuhiljaa siirtyi aamusta päivään ja iltaan.
Nyt en tiedä miten käy. Ainakin koko odotusajan jumppatuokioita ollut ihan normaalisti. Se on se päivän ainoa hetki milloin ei huomaa olo, kipuja, supistuksia yms... Isännälle (jolla muuten huomenna synttärit!) tekee välillä tiukkaa olla miettimättä, mutta toisaalta on tottunut jo ajatukseen ennen raskauksia ja joutuu jatkossakin olla ajattelematta. Endometrioosi kun ei näytä häviävän.
Hoitopöytä: Meillä on tuollainen 2en laatikon lipasto, minkä päällä on hoitotaso ja niiden väliin jää taso mihin saa kaikkea tungettua :)
Kun hoitotasoa ei enään tarvi, niin sen voi ottaa pois. Lipasto toimii huoneen täytteenä, mutta tarpeellisena sellaisena :)
Olin eilen ostoksilla koko päivän. Muutama asia unohtui ostaa, mutta ne kyllä saa Prismastakin. Kauheasti ei supistellut tms... Nyt on sitten asia vähän eri, mutta eiköhän nuo helpota kun oikasee kohta sängynpohjalle.
Vähän hiljaista tuolla yksiössä on. Tulee välillä kunnon liikkeitä, mutta sitten voi mennä kauankin ennen seuraavaa. Pitää vissiin vähän liikelaskentaa harrastaa lepäämisen ohella :)
Mutta hauskaa sunnutaita kaikille!!! Ja halauksia!
-viivi_84 ja maha- asukki 31+1
Sitä on nyt meitsikin " kolmenkympinkerhossa" =) USKOMATONTA, kuinka aika on vierähtänyt!! Sitähän pitää kohta mennä synnyttämään... kääk!
Meillä on alkupäivä hurahtanut touhuillessa. Itse kävin koiran kanssa lenkillä, ja mies kävi esikoisen kanssa luistelemassa. Pikkukakkonen vetelee unia ulkosalla. :) Ihana ilma ulkona, vaikkakaan aurinko ei niin kirkkaasti pääse paistamaan kuin eilen. Lenkin jälkeen huomasin ekku kertaa, että otti oikein kunnolla symfyysiin: viilteli aivan sisäreittä pitkin liki polveen asti, auts!
Tohon seksigalluppiin: esikoisen jälkeen päästiin puuhiin vasta joskus 5 viikkoa synnytyksen jälkeen, kun jälkivuoto loppui, enkä ollut enää niin kamalan kipeä. Mut kakkosen jälkeen ei tainnut mennä kuin pari viikkoa, ja onnistui het hyvin. Näin raskausaikana mulla on aina varsin virkeä seksuaalivietti, niin että isäntäkin on saanut olla enemmän kuin tyytyväinen! ;D
Muutes mä totesin kakkosta odottaessani tosi käteviksi noi Kapp Ahlin imetysliivit. Ne ei ole edes kovin kalliita, ja ovat myös sievän näköisiä. Tosin pystyin alkaa käyttämään niitä vasta sitten, kun maito oli hiukan " laskeutunut" , eli ehkä noin kuukauden päästä synnytyksestä. Siihen saakka pidin ikivanhoja triumpheja, jotka nyt aion heivata roskiin..
Napaan kuuluu mellastusta, mistä äiti tietenkin on mielissään:)
Yöt on menneet yhä kutakuinkin valvoessa; pikku neidille ilmeisesti pukkaa taakse hampaita.. Ja kun sain pätkiä nukuttua, niin uneksin olevani joku saamerin " survaiveri" jossakin viidakossa...! Pitäsiköhän vähentää noiden sarjojen seuraamista?! (Kas kun tässä " Jack Bauerin" jälkeen näin unta, että olin keskellä ydinkatastrofia...)
Mutta näihin tunnelmiin tällä kertaa. Nyt lukemaan esikoiselle kirjaa, ja sen jälkeen riisipuuron keittoon =)
Sunnuntain jatkot!
tilda 30 tasan!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Voi kun tuolta mahataudilta välttyisi.. hirveää tässä kunnossa olis olla siinä kunnossa...yäk. Voimia vaan sairaille kovasti!
Olin eilisen työpäivän päätteeksi tosi poikki. Supisteli ihan kipeestikin osasta ja melki itkun kanssa painuin petiin. Rankka viikko tekee tepposia, oon tänkin aamun ollut töissä. Huominen vapaa onneksi. Mutta pari viikkoa kun jaksais vielä. Ei ole musta luovuttajaksi näköjään.
Mä en kyl muista tota K18 galluppijuttua, et milloin ois synnytysten jälkeen oltu niin lähekkäin. Varmaankin sen jälkitarkastuksen jälkeen, vaikka oonkin suht hyväkuntoinen ollut. Kait sitä vuotoa on riittänyt kuitenkin hetken siinä. En muista. Ei näköjään meille se tärkein asia kuitenkaan. Kun nytkin on mennyt useampi kk kun viimeksi oltu. Repikää siitä. Mies kyllä punottaa varmaan jo päänupista asti, koskahan räjähtää, heko heko.
Amme meillä normaali malli, jossa tulppa pohjassa. Kodinhoitohuoneessa kylvetän vauvaa aluksi. Asento on hyvä ja saa tulpan vaan poistaa ja tyhjätä. Hoitopöytä on myös siellä, sekä vatteet. Helppoa. Sitten isompana siirrytään saunaan. Isommat lapset uivat porealtaassa joka ilta, sinne purkaantuu sopivasti ylimääräiset energiat. Muutenkin kun meillä on hetivalmis kiuas, tulee kansi nostettua auki ja lämmiteltyä vähän joka päivä. Mies käy saunassa ihan varmasti joka päivä, minä säästelen hiustenlaittoa, enkä viitti aina olla tukkapyykillä. Meillä sellaisia kavereita, jotka ihmettelevät kun lapset tykkäävät olla saunassa. Ovat siihen ihan pienestä tottuneet, ja siellä heitetäänkin löylyä kunnolla. Ja aamusaunat on ihania kans. Mutta se saunasta.
Eilen ja tänään asiakkaat ovat huomanneet saman minkä minä perjantaina, mun vatsa on pudonnut alemmas aikaslailla. Apuva, ilmankos se sf-mittakin oli ottanut takapakkia. Ootteko huomioineet samaa? Ei enään niin paljon tunkua kylkiluiden alle.
Uskaltaiskohan koittaa lenkkiä vähän koiran kanssa? Voi olla näillä suppareilla, ettei pitkälle mennä. Harkintaan.
Näihin kuviin ja tunnelmiin, Lumo 32+6
Täytyypä kehua, että sain jotain oikeaa aikaiseksi, sillä ompelin sen vauvan unipussin =) Kerrankin voi ylpeänä saavutuksestaan sanoa, että oma sovellus onnistui. Tai, eihän sitä vielä ole koitettu, mutta näin tässä vaiheessa näyttäisi ihan hyvältä.
Aamulla käytiin koko perhe kävelyllä. Vauhti tosin ei päätä huimannut, minun tahtiin kun käveltiin. Huomasin omituisen seikan, sillä lenkin jälkeen kädet ja varsinkin sormet olivat turvonneet kuin lenkkimakkarat! Valuivatkohan lenkin aikana liikkeelle lähteneet nesteet sormiin?!?
Nyt jos vähäksi aikaa pääsisi pitkälleen ja nukahtaisi, kun poitsun päiväuniaika meni ompelukoneen parissa ährätessä... mies on nauliutunut olympialaisten ääreen, joten eiköhän mene lapsenvahdista siinä samalla.
eikkuli ja hippuska 32+4
Tässä kanssa töihin lähdössä, aikainen lintu madon nappaa. No, eipä ole enään kun kaksi lauantaita tän lisäksi töitä jäljellä. Aika väiski olo tässä alkaa olemaan. Meillä toiset kuorsaa vielä täysillä. Esikko on taas liuennut isän viereen omasta huoneesta, joten kaksi äijän körilästä jakaa isoa sänkyä miehisesti siellä. Tyttö nukkuu omassa punkassa rauhassa, ei suostuisi edes jäämään meidän väliin nukkuun, kun ei ole koskaan siihen tottunut. Tai en ole totuttanut.
Noh, vatsassa on vielä vaan hirveä myllerrys. Välillä lyö potkuillaan ihan jalat alta äidiltä. Mikähän körttiläs siellä jo on?? Onneksi pääsen vielä ultraan. Hirvittää synnytys jos tällä lantiolla jotain viiskilosta pitäis työntää maailmaan. Kääk.
Jahas, töihin etten myöhästy... Hyvää makoisaa viikonlopun alkua kaikille! Toivottavasti arska paistaa!!
Lumo 32 liepeillä... en muista just nyt.