Sukusi koulutustaso ja työt?

Vierailija

Millainen koulutustaso ja työllisyystilanne on lähisuvussasi ja miten itse sovit joukkoon?

Voin aloittaa.
Minä: Ylioppilas, AMK tradenomiopinnot loppuvaiheessa, rautakaupan myyjä
Äiti: Juristi, valtion virkamies
Isä: Juristi, asianajaja
Veli: DI-opinnot keskeytetty, pätkätöinä IT-alan hommia
Sisko: FM, markkinointihommissa keskisuuressa yrityksessä
10 serkkua äidin puolelta: Diplomi-insinöörejä, kaikki töissä omalla alallaan.
2 serkkua isän puolelta: Ammattikoulun käyneitä, työttömiä
2 enoa: Diplomi-insinöörejä
Setä: Ei varmuutta koulutuksesta, diakoniatyöntekijä
Täti (isän puolelta): Kansakoulun käynyt, työtön
Äidin vanhemmat: Eläkeläisiä, olleet fysiikan ja kemian opettajia
Isän vanhemmat: Eläkeläisiä, ei koulutusta, työttömiä/tehneet satunnaisia hanttihommia

Kommentit (12)

Vierailija

Minä: lääketiet. opiskelija

Äiti: keittäjä

Isä: metallimies

Sisko: DI

Sisko: lääkäri

Sisko: arkkitehti

mummot ja ukit: kansakoulun käyneitä maanviljelijöitä

vanhempien sisarukset: kansakoulun ja ammattikoulun käyneitä (keittäjä, siivooja, ompelija, hitsaaja jne)

serkut: merkonomi, AMK-insinööri, lähihoitaja, lastenohjaaja jne.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Minä: lääketiet. opiskelija

Äiti: keittäjä

Isä: metallimies

Sisko: DI

Sisko: lääkäri

Sisko: arkkitehti

mummot ja ukit: kansakoulun käyneitä maanviljelijöitä

vanhempien sisarukset: kansakoulun ja ammattikoulun käyneitä (keittäjä, siivooja, ompelija, hitsaaja jne)

serkut: merkonomi, AMK-insinööri, lähihoitaja, lastenohjaaja jne.

Lisäys: kaikilla työikäisillä on ainakin lähes oman alansa töitä, joitakin serkkuja voi olla työttömänä.

Vierailija

No suku sen verran vanhaa ja tuolta pohjosista että maanviljelijoita..me nuoremmat myyjiä,sähkäreitä,putkareita,laborantteja,...ihan normii..

Vierailija

Sisarukset ja vanhemmat maistereita (+ 1 tohtori) luonnontieteistä, yht. 5 kpl. Kaikki töissä tai eläkkeellä omalla alalla.

Serkuista 1 tohtori luonnontieteistä, 2 maisteria samalta alalta, yksi opiskelee matemaattisia tieteitä. Kovin vahvasti on siis tuonne luonnontieteelliselle puolelle keskitytty.

pulutossu
Seuraa 
Liittynyt13.9.2015

Minä: Ammattiopisto, viittomakielen ohjaaja
Äiti: Sibelius-akatemia, OKL, pianisti, opettaja
Isä: Psykiatri, (koulusta ei tietoa)
Isoisä: Matemaatikko
Isoäiti: Sihteeri
Täti: Kaupungin pääarkkitehti
Setä: Tutkija
Isoisä: Kaupunginjohtaja
Isoäiti: Kätilö

Vierailija

Lähisuku, eli oma perhe, miehen ja mun vanhemmat ja sisarukset: lääkäri, lääkäri, lääkäri, lääkäri, lääkäri, lääkäri, psykologi, psykoterapeutti, juristi, juristi, DI, opettaja.

Isovanhempieni (ja miehen isovanhempien) sukupolvi: sairaanhoitaja, maanviljelijä, emäntä, insinööri, kauppias, kauppias, kotirouva, kotirouva.

Isovanhempieni vanhemmat (&miehen, kaikkien ammatteja en edes tiedä): talollinen, emäntä, talollinen, emäntä, torppari, emäntä, talollinen, emäntä.

Vierailija

Isä maanviljelijä (agrologi), äiti emäntä (agrologi). Isän siskot (3 kpl) kaikki eri alojen aineopettajia, nyt jo eläkkeellä. Äidin veli maisteri, sisko kotitalousopettaja (joku muinainen opistotasoinen tutkinto ja siihen opettajaopintoja päälle). Minä maisteri, mieheni maisteri. Siskoni (3 kpl) maistereita. Miehen sisko ja veli maistereita.

Kaikki muut on töissä paitsi ne, jotka on eläkkeellä.

Vierailija

Eversti, professori, 2 ekonomia, hammaslääkäri, tohtori, FM, 2 kpl kauppatieteiden maisteria, Diplomi-insinööri, musiikinopettaja (Sibelius-akatemia), arkkitehti ja dosentti, opettaja, kuvanveistäjä, taidemaalari, runoilija.

Itse kouluttamaton ja työtön mt-ongelmainen eläkeläinen.

Vierailija

Minulla on pieni suku, mistä liiottelematta duunari-isääni lukuunottamatta kaikki miehet ovat työttömiä, alkoholisteja tai sairaseläkkeellä. Naiset työttömiä tai tekevät siivousalan pätkätöitä. Itse olen akateeminen (suvun ainoa) ja rahakkaissa töissä. Lähisuvun vuoksi minulla on irrationaalisen syvä inho ja halveksunta työttömiä ja paskaduunareita kohtaan, ja vihaan myös sukuani.

Vierailija

Isä lentäjä, äiti luokanopettaja, isovanhemmat insinööri, ope, agronomi, maatalon emäntä, veli juristi, suvussa on pappeja, lääkäreitä, tehdastyöläisiä, lähteitä, sairaanhoitaja, työttömiä jne jne. Itse olen henkilöstöjohtaja, VTM.

Vierailija

Naispuoliset isovanhemmat kouluttamattomia: kotiäiti ja työläinen

Miespuoliset isovanhemmat ammattimiehiä jonkin sortin päällikköasemissa.

Omat vanhemmat keskiluokkaiset valkokaulusammatit. Sama juttu tädillä ja sedillä. Oman sukupolveni sukulaiset itseni mukaan lukien puolet akateemisia ja puolet ammattikorkeakoulutettuja. 

Ei tohtoreita, muttei työttömiäkään, yksi juoppo (kävi kyllä töissä).

Varmaan hyvin tavistarina suomalaisesta sosiaalisesta noususta koulutuksen avulla. Ei ole rahaa kertynyt mihinkään, ei maaomistuksia, ei arvokartanoita eikä sukukronikoita. Isovanhempia pidemmälle en juuri tiedä, joitain tarinoita kyllä, muttei mitään dokumentoitua.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat