Naapurissa asuu "laulaja", saako melusta valittaa minnekään

Vierailija

Naapurin mies laulaa kamalalla äänellä. Järkyttävän kovaa. Tekee aluksi puoli tuntia ääänen avausta ja sit vasta alkaa laulaa.
Miksei se voi hommaa studioo itselleen, tietää varmaan et täs talossa on huonot äänieristykset :/ se asuu siis kait mun yläpuolella

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

”Musiikki muuttuu häiritseväksi, jos naapuri joutuu kuuntelemaan sitä kaiken aikaa. Pianoläksyjen harjoittelua pari tuntia illassa täytyy suvaita, mutta ammattimainen harjoittelu kahdeksan tunnin päivineen ei kerrostalossa välttämättä käy.” (Isännöintiliiton lakimies Marina Furuhjelm, Taloussanomat 12.6.2011)

Vierailija

Mitä teidän talonne järjestyssäännöissä sanotaan?

Yleensä akustisten soittimien soittaminen on sallittua 7-22. Laulaminen kuuluu samaan kategoriaan.

Vierailija

Tota melua ei voi verrata "parin tunnin pianoläksyihin" koska mies ei ole musikaalisesti edes keskivertoa.
Laulamisen voi rinnastaa karjumiseen, eihän kukaan halua kuunnella naapureiden riehumista ja huutoa. Miksi sitten kamala "laulaminen" on sallittu.

Ap; lla on myös kamala lauluääni, jonka pakkokuuntelemista naapurit varmaan tekis itsemurhan.

Vierailija

Ei järjestyssäännöissä määritellä kuinka hyvät lahjat harjoittelijalla pitää olla. Ihan samoin kuin pianonsoittokin pitää aloittaa alusta, niin varmasti erilaiset laulutyylitkin. Et mahda sille mitään, kyllä hän saa laulaa nuotin vierestä ja rumalla äänelläkin sen kohtuullisen pari tuntia päivittän. Jos tahdot ihan hiljaista kotia, joudut muuttamaan omakotitaloon.

Ja sivumennen: harjoitteutilojen ja studioiden vuokraaminen on niin kallista, ettei siihen mattimeikäläisillä olisi varaa.

OKT:ssa asuva laulunharrastaja

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tota melua ei voi verrata "parin tunnin pianoläksyihin" koska mies ei ole musikaalisesti edes keskivertoa.
Laulamisen voi rinnastaa karjumiseen, eihän kukaan halua kuunnella naapureiden riehumista ja huutoa. Miksi sitten kamala "laulaminen" on sallittu.

Ap; lla on myös kamala lauluääni, jonka pakkokuuntelemista naapurit varmaan tekis itsemurhan.

Lauluääni paranee laulamalla, harva on laulajana niin lahjakas että ääni kuulostaisi täysin harjoittelematta hyvältä. Lauluäänen kehittäminen vaatii sen että ensin on laulettava paskalla äänellä kunnes kehitystä alkaa tulla. Anna siis naapurisi harjoitella.
T: "laulaja"

Vierailija

Kaiken lisäksi äänen avaamiseen ja hengitysharjoituksiin voi kuulua vaikka mitä puuskutuksia, mörinöitä, kiljahduksia, kuminoita, hyminöitä ja päristelyitä. Jos naapurisi vetää vain skaaloja, niin vähällä pääset :D :D

5

TonyGirl

Olen naislaulaja. Mulle tuli alakertalainen valittamaan kun olin laulanut puoli tuntia keskellä päivää. Sovin, että laittaa korvatulpat päähän ja koettaa kestää sen tunnin pari mikä mulla menee että saan biisin kuosiin studiota varten. Sillä oli naama rutussa mutta lähti pois. Aika ikävä fiilis siitä silti jäi, koska en halua häiritä ketään ja kun kotona laulaa haluaisi säilyttää illuusion ettei kukaan kuule sitä. Tuntui, että se valittaja tunki mun privaatille epätäydelliselle alueelleni. Sama kuin joku olisi tullut valittamaan, että sun ripuloinnin ääni häiritsee. Laulu on intiimi asia. Harjoittelu ei ole ikinä valmis esitys jota kenenkään naapurin tarttis alkaa arvioimaan. 

Mun valmis biisi jota harjoittelin löytyy Spotifysta, Deezeristä, iTunesista, Google Playsta, MixRadiosta, Rdiosta ja Shazamista nimellä TonyGirl ' Whatever Happens ' Käykääs kuuntelemassa. 

Terkut alakertalaiselle jos luet tämän ;)

Vierailija

Voi elämä muistan kaverini entisen naapurin aikoinaan! Olin kaverin luona yötä ja heräsin klo 7 naisen oopperalauluun :D kaveri veteli sikeitä ja kertoi myöhemmin tottuneensa ääneen jo, kun se on joka aamu 7-10 kestävää :D

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen naislaulaja. Mulle tuli alakertalainen valittamaan kun olin laulanut puoli tuntia keskellä päivää. Sovin, että laittaa korvatulpat päähän ja koettaa kestää sen tunnin pari mikä mulla menee että saan biisin kuosiin studiota varten. Sillä oli naama rutussa mutta lähti pois. Aika ikävä fiilis siitä silti jäi, koska en halua häiritä ketään ja kun kotona laulaa haluaisi säilyttää illuusion ettei kukaan kuule sitä. Tuntui, että se valittaja tunki mun privaatille epätäydelliselle alueelleni. Sama kuin joku olisi tullut valittamaan, että sun ripuloinnin ääni häiritsee. Laulu on intiimi asia. Harjoittelu ei ole ikinä valmis esitys jota kenenkään naapurin tarttis alkaa arvioimaan. 

Mun valmis biisi jota harjoittelin löytyy Spotifysta, Deezeristä, iTunesista, Google Playsta, MixRadiosta, Rdiosta ja Shazamista nimellä TonyGirl ' Whatever Happens ' Käykääs kuuntelemassa. 

öö mun mielestä kenenkään ei pitäisi OMASSA kodissa joutua käyttämään korvatulppia naapurin metelöinnin takia, päivälläkään. Toiseksi, millä tavalla se naapuri SUN privaatille alueelle tuli? Minkä naapuri sille voi, että sinä laulat niin kovaa, että koko talo raikaa? Et voi syyttää siitä naapuari vaan itseäsi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ai että.... vai että laulu on I tiimi asia ja siitä ei saa käydä valittamassa jos se on kauheaa ja häiritsee :D yhtä lailla kotirauha on intiimi asia. Jos sun kaltainen osuis kohdalle niin luukuttaisin musiikkia peittääkseni äänet naapurista

Vierailija

Sinun laulusi taisi tunkeutua naapurisi privaatille alueelle. Jos se vaikka tunkeutui keskelle hellintä rakasteluhetkeä tai hiljaista imetyshetkeä :D

Ammattilaulajalla ja levyttävällä artistilla luulisi olevan harjoittelutilat, että biisit saa kuosiin studiota varten. Vähällä harjoittelulla menee, jos siihen tunti päivässä riittää.

Vierailija

Lopettakaa olettaminen ja tutustukaa talon järjestyssäntöihin. Kun sen olette tehneet, eläkää niiden mukaan, ja mikä tärkeintä, antakaa muidenkin elää niiden mukaan.

Ketään ei kiinnosta teidän mielipahanne ja kitinänne.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat