Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tajusin kauhean asian: KOKO sukumme elää yhteiskunnan rahoilla!

Vierailija
21.11.2015 |

Minä=opiskelen yliopistossa
pikkusisko=hoitovapaalla
pikkuveli=työtön
äiti= eläkkeellä
isä=eläkkeellä
isoäiti=eläkkeellä, palvelutalossa
isoisä=eläkkeellä, sairaalassa
1.serkku=työtön
2.serkku=armeijassa
3.serkku=asuu englannissa, töissä
4.serkku=opiskelija
5.serkku=työtön
eno=työtön
2.eno=työkyvyttömyyseläkkeellä
täti=eläkkeellä
setä=ruotsissa, töissä
2.setä=eläkkeellä

Kommentit (51)

Vierailija
21/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihanko tosissanne kuvittelette, että Suomessa olisi töitä niille yli 300 000 työttömälle?

Töitä ei saa vaikka haluaisi. Se on vain fakta, jota ette näytä ymmärtävän.

22/51 |
25.01.2016 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä olevat ovat maksaneet jo osansa yhteiskunnan kassaan, ei heitä voi laskea samalla tavalla eläteiksi kuin sellaisen, joka ei ole koskaan töissä ollut.

Riippuu nyt, mistä varoista palkat ja eläkemaksut on aikoinaan maksettu. Yhteiskunnan varoista ne on maksettu, jo he ovat olleet valtiolla tai kunnalla töissä.

Vierailija
24/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkkeellä olevat ovat maksaneet jo osansa yhteiskunnan kassaan, ei heitä voi laskea samalla tavalla eläteiksi kuin sellaisen, joka ei ole koskaan töissä ollut.

Ai sinä laskisit alle 14-vuotiasta elätiksi, mutta eläkkeellä olevaa et? -huoltosuhdeluku nyt lasketaan miten lasketaan. Eikä siinä mitään moraalista painolastia ole kenellekään, mielestäni.

Vierailija
25/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on panostus tulevaisuuteen, nuo työttömät varmaan ottaisivat työn vastaan jos sellaisia tällä hetkellä jostain saisi.

On se kumma ku yks munki vaan lukion käyny kaveri vaan kuukauden työnhaun jälkeen palkattiin siivojaks. Ja sitä ennen henkkohtavustajaksi. Kokemusta ravintola-alalta vaan.

Ei se työ syliin tipu kotona istumalla. Itse myös aloitin uuden työn haun viikko sitten ja jo 2 haastattelukutsua.

Vierailija
26/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entäs me sitten. Olen kaupungin palkkalistoilla, mies valtion, lapset koulussa.

Kyllä kaupungin ja valtion palveluksessa olevat ovat työntekijöitä siinä kuin muutkin. Tuottavat palveluja yhteiskunnan muulle toiminnalle. Ja verotuloja myös osaltaan.

Tuottavat palveluja kyllä, mutta rahoitus tulee yhteiskunnalta.

Vierailija
27/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opiskelu on panostus tulevaisuuteen, nuo työttömät varmaan ottaisivat työn vastaan jos sellaisia tällä hetkellä jostain saisi.

On se kumma ku yks munki vaan lukion käyny kaveri vaan kuukauden työnhaun jälkeen palkattiin siivojaks. Ja sitä ennen henkkohtavustajaksi. Kokemusta ravintola-alalta vaan.

Ei se työ syliin tipu kotona istumalla. Itse myös aloitin uuden työn haun viikko sitten ja jo 2 haastattelukutsua.

Minä yliopisto-opiskelijana en ole saanut jonain kesinä lainkaan töitä (hain myös siivoukseen kesätyöpaikkoihin + avoimiin hakuihin kaupungin kaikkiin firmoihin) vaikka lähetin lukemattomia hakemuksia. Ja en ole edes ainoa, jolla tiesin olevan sama juttu.

Vierailija
28/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihanko tosissanne kuvittelette, että Suomessa olisi töitä niille yli 300 000 työttömälle?

Töitä ei saa vaikka haluaisi. Se on vain fakta, jota ette näytä ymmärtävän.

Niin, ja vaikka aina jonkinlaista työtä saisikin, niin ei kannata käydä, jos on mahdollista saada käteen lähes saman verran tukina.

Vierailija
29/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä yliopisto-opiskelijana en ole saanut jonain kesinä lainkaan töitä (hain myös siivoukseen kesätyöpaikkoihin + avoimiin hakuihin kaupungin kaikkiin firmoihin) vaikka lähetin lukemattomia hakemuksia. Ja en ole edes ainoa, jolla tiesin olevan sama juttu.

Sama täällä ja olen tuon ensimmäisen viestin kirjoittaja, mutta onneksi minulla on osa-aikatyö, ja saan myös kesäisin jonkin verran vuoroja.

Nyt haen ensimmäistä alani työpaikkaa ja ilmeisesti kirjoitan hyviä hakemuksia. Kerron heti ensin miksi haen paikkaa ja miten hyvä se olisi minulle ja myöhemmin kerro mitä alan kokemusta olen kouluprojektien myötä saanut. Asiakaspalveluhommaa esim haettaessa varmaan esimerkit toimii myös. Luettele luonteenpiirteitä tylsästi, vaan koitan olla persoonallisempi. Toimii!

Vierailija
30/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidan suvussa

1. Mina opiskelija ja osa-aikatoissa

2. Veli opiskelija mutta toissa, ei saa opintotukea

3. Aiti toissa

4. Isovanhemmat elakkeella

5. Tadit (3 kpl) toissa tai yrittajana siippoineen

6. Serkut (3 kpl) toissa

7. Yksi serkku ei paassyt opiskelemaan

Meilla on aika hyva huoltosuhde :)

Vierailija
31/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me ehkä kompensoidaan tilannetta. Varsinkin kolme vuotta sitten, ennen kuin vanhempani ja appivanhempani jäivät eläkkeelle. Kaikki minun ja puolisoni sisarukset puolisoineen töissä, samoin kuin me itse. Molemmilla 2 sisarusta, eli kuusi työssäkäyvää, puolisoineen 10, neljä eläkeläistä. Lapsia meillä on 4, heillä 7 serkkua, jotka elävät työssäkäyvien vanhempien kustannuksella.

Vierailija
32/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama täällä ja olen tuon ensimmäisen viestin kirjoittaja, mutta onneksi minulla on osa-aikatyö, ja saan myös kesäisin jonkin verran vuoroja.

Nyt haen ensimmäistä alani työpaikkaa ja ilmeisesti kirjoitan hyviä hakemuksia. Kerron heti ensin miksi haen paikkaa ja miten hyvä se olisi minulle ja myöhemmin kerro mitä alan kokemusta olen kouluprojektien myötä saanut. Asiakaspalveluhommaa esim haettaessa varmaan esimerkit toimii myös. Luettele luonteenpiirteitä tylsästi, vaan koitan olla persoonallisempi. Toimii!

Kai olet tietoinen, että jo Helsingissä yksinään on tällä hetkellä 10 000 akateemista työtöntä?

Kuvitteletko sinä, että yliopistosta valmistuneet eivät osaisi kirjoittaa vakuuttavia ja asiallisa hakemuksia? Jos työpaikkaan tulee 300 hakemusta, 299 ei tule valituiksi.

Vierailija
33/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä kaupungin ja valtion palveluksessa olevat ovat työntekijöitä siinä kuin muutkin. Tuottavat palveluja yhteiskunnan muulle toiminnalle. Ja verotuloja myös osaltaan.

Tuon verotuksen osuus on hyödyllisesti sama kuin että työttömyyskorvauksista verotetaan se 20%.

Vierailija
34/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei voi samalla tavalla laskea. Käytännössä heidän veroistaan on mennyt aikanaan samaan työttömien ja eläkeläisten elättämiseen kuin työssäkäyvillä nyt. Enää he eivät kuitenkaan kustanna omaa elämäänsä, vaan tämän päivän työssäkäyvät.

Eläkesäästöt eivät vähennä kuormaa työssäkäyville. Käytännössä he kuluttavat yhteiskunnan varoja paljon enemmän kuin työikäiset. Aikanaan eliniät ja sairaalahoidotkin ovat olleet lyhyempiä. Nyt eliniät ovat pidentyneet todella paljon. Ennen elettiin muutama vuosi eläkkeellä ja sairaalassa ei oltu pitkään. Nyt se on moninkertaistunut.

Vierailija
35/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei meillä paljon parempi tilanne ole lähiperheessä:

1. mun vanhemmat ja miehen äiti eläkkeellä

2. mies työllisyyskurssilla

3. itse nyt töissä, mutta tn. taas helmikuusta työtön

4. veljenvaimo äitiyslomalla

5. veli töissä

6. miehen aikuiset tyttö ja poika opiskelijoita

Eli tällä hetkellä näistä yhdeksästä kaksi on töissä (minä ja veli) ja tn. helmikuussa enää yksi. Ja mäkin työskentelen julkisella sektorilla....

Vierailija
36/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai minä sen ymmärrän, mutta ei sille mitään mahda, että yhteiskunnan varoilla meille palkat maksetaan.

Vierailija
37/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko kaikki humanisteja ja tohtorikoulutettavia?

Vierailija
38/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuottavat palveluja kyllä, mutta rahoitus tulee yhteiskunnalta.

Firmassamme tuotetaan infratuotteita, pääasiassa kuntien ja valtion organisaatioiden käyttöön. Rahoitus tulee näihin projekteihin yhteiskunnalta, enkä näe kovinkaan suurta eroa siinä että olisimme valtion palveluksessa suoraan, verrattuna siihen että valtio tai kunnat tilaavat meiltä palveluja kilpailuttamisen jälkeen. Osa kilpailijoistamme kun on kunnallisia tai yleishyödyllisiä organisaatioita. Joskus yksityiset voittavat tarjouskilpailun, joskus kunnalliset.

Siis, Suomessa on paljon yhteiskunnan rahoittamaa ja yksityisten ihmisten ja elinkeinoelämän tarpeiden mukaan tehtävää toimintaa, joka vain täytyy tehdä.

Vierailija
39/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Englanti ja armeija ei sopinut kuvioon, muuten olette pummeja.

Englanti ei sovi, mutta kyllähän yhteiskunta armeijan rahoittaa.

Miten tämänkin nyt ottaa. Armeijassa ollaan töissä 24/7. Kuinka paljon siitä maksetaan palkkaa varusmiehille? Suomen armeijan nykymalli on ammattiarmeijaa halvempi juuri siksi, että miehet velvoitetaan tekemään töitä ilmaiseksi. Tämä on valtion rahoilla elämistä samaan tapaan, kuin orja elää omistajansa rahoilla.

Vierailija
40/51 |
21.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ainuttakaan elättiä. Sisarukset yrittäjiä, puolisot töissä kunnalla ja yksityisellä. Minä töissä yksityisellä ja sivutoiminen yrittäjä. Mies töissä yksityisellä. Vanhemmat "eläkkeellä", mutta yrittäjiä. Suvussa muutenkin paljon yrittäjiä. Kukaan ei varmasti ottaisi mitään köyhien apuja valtiolta vastaan. Aina on pärjätty ilmankin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi kaksi