Miten ejakuloidaan?

Angelina

Olen 43v kolmen lapsen äiti. Emätinorgasmeja olen saanut jo 20v ajan, mutta en ejakuloi kuin joskus hyvin harvoin. Niiden harvojen kertojen laskemiseen riittää kahden käden sormet. Sen olen huomannut että ejakuloinnin jälkeen 'paine' on helpottanut. Tietoa ei oikein löydy mistään. Osaatko neuvoa?
Ennen lapsia minulla oli hyvät lantionpohjalihakset, mutta kolmannen jälkeen niistä ei ollut enää tietoakaan. Olen käynyt pilateksessa 1,5v ajan 2xvko:ssa ja tilanne on korjaantunut niin että nyt voin jo yskiä ja aivastella ihan vapaasti, enää ei tule housuun, mutta orgasmin saanti on vielä hieman hankalaa. Tosin seksi on kyllä mennyt paremmaksi.

Kommentit (1)

Puhu muru
Seuraa 
Liittynyt9.10.2015

Hei.

Kiitos kysymyksestäsi. Kerroit seksuaalihistoriastasi, että olet saanut emätinorgasmeja ja jonkun kerran ejakuloinut. Pohdit, miksi sen yhteydessä paine helpottaa. Mainitsit myös raskauksien ja synnytyksien vaikutuksista lantionpohjalihaksiisi ja orgasmiherkkyyteen.

Naisen ejakulointi ei ole tunnettu asia, siitä puhutaan vähän mutta se ei ole silti uusi asia. Naisen on mahdollista ejakuloida, niin kuin miehenkin. Naisen ejakulaatio voi tapahtua orgasmin yhteydessä tai erikseen. Ejakulaatiossa erittyy nestettä virtsaputkesta, mutta se ei ole virtsaa vaan hajutonta ja maitomaista nestettä joka on ainakin osittain peräisin naisen eturauhasesta eli Skenen rauhasesta.

Tuohon paineen tunteen helpotukseen on olemassa useampia arvauksia tutkijoilla. Se saattaa johtua yksinkertaisesti ejakuloinnin syventämästä nautinnosta orgasmin hetkellä. Kari Heusala toteaa kirjassaan Naisen seksuaalisuus, että historiallisissa lähteissä on mainittu ejakulaation helpottavan naisen ”hysteeristä tilaa ”.  Edelleenkin naisen ejakuloinnin merkitys on mysteeri tutkijoillekin.

Olet lähtenyt hienosti vahvistamaan lantionpohjalihaksia kolmen synnytyksen jälkeen pilateksen avulla. Teetkö kotona itsenäisiä lantionpohjalihas harjoituksia? Niiden avulla voisit kokeilla vielä tehostaa harjoittelua. Lantionpohjalihasten hyvä kunto vaikuttaa usein myönteisesti naisen kokemaan seksuaaliseen nautintoon.

Tsemppiä rakkauslihasten treenaukseen!

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat