Täh? Onko totta että vuokravelkainen ei saa asuntoa kaupungilta?:O

Vierailija

Siis luin tuosta yh:sta jolla oli se vuokravelka ja ei päässyt sen takia kaupugin jonoon.. Enpä olisi kyllä ihan heti uskonut, tiedän moniakin jotka ovat joskus jättäneet vuokransa maksamatta ja asuvat silti kaupungin vuokra-asunnoissa. Oulussa ainakin näin.

Sivut

Kommentit (43)

Vierailija

Minä olen jo kaivanut luolan talven varalle.

Olen työtön yksinhuoltaja ja vuokravelkaa on tällä hetkellä 400 euroa.

Kyllä minulla on ihan todellinen huoli siitä, miten ne majoittamani turvapaikan hakijat pärjäävät jos tästä häätö tulee. :(

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada?

Siksi, että jokaisella on oikeus olla koti vaikka olisi miten sössinyt asiansa. Ja en usko, että kukaan jättää vuokraa maksamatta ilman jonkin sorttisia (vakavia?) ongelmia, kuten vaikea masennus tms.
Ja oikeanlaista hoitoa mt-ongelmiin tässä maassa on todella vaikea saada, itselläni kesti yli kymmenen vuotta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Siis luin tuosta yh:sta jolla oli se vuokravelka ja ei päässyt sen takia kaupugin jonoon.. Enpä olisi kyllä ihan heti uskonut, tiedän moniakin jotka ovat joskus jättäneet vuokransa maksamatta ja asuvat silti kaupungin vuokra-asunnoissa. Oulussa ainakin näin.

Sivakalla eli Oulun kaupungin vuokra asuntoa hakiessa vuosi sitten piti viedä todistus ettei luottotiedoissani oleva toiselle vuokranantajalle näkyvä merkintä ole vuokravelkaa, joten ei saa asuntoa jos on vuokravelkaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada?

Siksi, että jokaisella on oikeus olla koti vaikka olisi miten sössinyt asiansa. Ja en usko, että kukaan jättää vuokraa maksamatta ilman jonkin sorttisia (vakavia?) ongelmia, kuten vaikea masennus tms.
Ja oikeanlaista hoitoa mt-ongelmiin tässä maassa on todella vaikea saada, itselläni kesti yli kymmenen vuotta.

Minä tiedän useammankin, joka on vain omaa välinpitämättömyyttään ja "mun on pakko saada"-halunsa takia jättänyt vuokria maksamatta. Eli enemmin ostellut kaljaa, tavaraa sun muuta kun maksanut vuokransa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada?

Valitettavasti löytyy niitäkin ihmisiä, joille vuokranmaksu ei ole ykkösprioriteetti.

Toisaalta on myös ihmisiä, joiden asiat ja siksi henkinen tila ovat niin solmussa, että asunnonmenetys voi olla se viimeinen pisara.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi pitäisi saada?

Minä tiedän useammankin, joka on vain omaa välinpitämättömyyttään ja "mun on pakko saada"-halunsa takia jättänyt vuokria maksamatta. Eli enemmin ostellut kaljaa, tavaraa sun muuta kun maksanut vuokransa.

No onhan tuokin ongelma ja vakava ongelma onkin jos on niin alkoholisoitunut tai addiktoitunut muuhun ylenpalttiseen osteluun, että vuokrarahat menee surutta kaljaan tai muuhun krääsään. Tai jos ei vaan ymmärrä/välitä mitä siitä seuraa jos jättää vuokran maksamatta niin on siinäkin jotain pahasti vialla ja ongelmia taustalla.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosissasiko kysyt? Ei Oulussakaan saa kaupungilta asuntoa, jos luottotiedoissa on merkintä.

Vierailija

Mistäs muualtakaan sit ihmiset saavat asunnon,jos luottotiedot menneet/vuokrat rästissä? Helsingissä ei ainakaan saa mistään muualta kun Stadin asunnoilta.

Vierailija

Meilläkin on muistaakseni niin että joutuu vaan maksamaan korkeamman takuuvuokran jos on merkintä luottotiedoissa. Olen kyllä myös sitä mieltä että jokaiselle kuuluu joku asunto vaikka olisi kuinka asiat solmussa. En halua asua maassa jossa ihmiset laitetaan kadulle, se ei ole inhimillistä vaikka olisi kuinka oma vika.

Vierailija

Kyllähän vuokrat ja velat ovat sen laatuinen menoerä elämässä, että ne vain on aina maksettava.  Mistä kumpuaa tuo epärealistinen ajatus siitä, että  " Siksi, että jokaisella on oikeus olla koti vaikka olisi miten sössinyt asiansa.  "  ? -  Eihän se maailma nyt ihan silleen toimi.   Voihan sitä tietynkin toivoa, että tuo asia olisi näin, mutta kun se ei vain ole.  Aikuisen pitää hoitaa asiansa, ja jos tähän ei pysty, niin sellainen ihminen on laitettava holhouksen alaiseksi.  Näille sitten löytyy laitospaikkoja jos enää löytyy.  Ja ellei löydy, niin voi voi...

Mistä tosiaankin tulee ajatus, että jokaisella on oikeus kotiin, jos siitä ei ole halukas maksamaan? Siksikö että sellainen on muillakin? Minunko se maksaminen pitää tehdä, koska ainahan sen joku joutuu kuitenkin tekemään?  Entä jos minä en enää haluakaan maksaa toisten koteja, kun tämä omakin koti pitää maksaa?  Mitäs sitten?

Kylläpä onkin vasemmistolainen ajattelutapa ihan pilannut tämän maan aivan perin juuriaan myöden.  Täällähän ollaan yhtä pihalla kuin joissain Kreikassa.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat