Kummien joululahjat? Ostatteko/teettekö/mitä?

Vierailija

Mä en oikein ymmärrä tätä uutta tapaa. Mun mielestä pitäisi riittää että lapsi tekee kummille jonkun jutun tai vaikka vain kortin, sitten kun on sen ikäinen mutta nykyään taitaa olla tapana että vanhempien pitää ostaa ihan pienten lastenkin kummeille kalliit lahjat? Mä olen ainakin saanut kummipoikani vanhemmilta. Mun tytär on nyt vajaa 3v ja kahtena aiempana jouluna en ole ostanut mitään kummeille mutta pitäiskö nyt? Onko törkeää jos en anna muuta kuin lapsen kanssa itse tehdyt kortit? Vai riittääkö se?
Ja nyt sitten seuraava kysymys että mitä lahjaksi sitten pitäisi antaa? Meillä on 4 kummia eikä nyt ihan hirveesti ylimääräistä rahaa niin budjetti sais olla max 10e/kummi. Onko liian vähän?

Kommentit (6)

Vierailija

Me ollaan ilmoitettu kummeille että lasta ei tarvitse erikseen muistaa jos on omassa elämässä muualla ne ajatukset ja muitakin kiireitä. Itsekään en ole aina kummilapsia muistanut.  En siis itsekään muista kummeja mitenkään. Joskus olen jostain myyjäisistä ostanut esimerkiksi hauskat heijastimet tms. kummin tyyliin sopivaa, mut olisin ostanut ne muutenkin, ihan ilostukseksi.

Luulen että paras joululahja kaikille kummeille on synninpäästö niistä lahjojen ostamisesta.  Että muistavat vain jos muilta kiireiltään ehtivät. 

Vierailija

Ei sillä hinnalla ole väliä, kunhan jotenkin muistavat. Itse olen saanut mm. kuvia kummilapsesta, viinipullon, suklaata ym. pientä. Annan lahjoja kummilapselle ihan omasta halustani enkä pakotettuna, mutta silti tuntuu hyvältä että hekin haluavat ilahduttaa minua.

Vierailija

Mä annan ihan sellaisia lahjoja mitkä tuntuu sopivalta. Kolme lasta, joten kummeja riittää.
Ollaan askarreltu jotain kulhoihin, tehty pyyhkeisiin jalan- ja kädenjälkiä. Leivottu kauniiseen purkkiin keksejä ja ties mitä. Tehty piparitaiinasta hienoja juttuja. Ollaan annettu kummien keräämään astiastoon astioita, lyhtyjä, kynttilähökötyksiä, Pentikin poroja, Iittalan tuikkuja jne.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat