Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranulkoiluttajat, eikö vesisade ja tuuli haittaa teitä?

Vierailija

Kun näyttää siltä että koirien kanssa ollaan ulkona ihan säällä kuin säällä vaikka vettä sataa kuin aisaa tuulen kanssa. Ja nämä eivät ole mitään lyhyitä pissatuslenkkejä vaan näyttää siltä että kävellään oikein kunnon lenkki eikä sisälle ole mitään kiirettä. Useimmiten heillä ei ole edes sadetakkia tai edes sateenvarjoa. Kerrankin eräs nainen lenkitti koiraansa ihan kamalassa rankkasadekuurossa päällään vain hupullinen ulkoilupuku. Varmaan oli likomärkänä. Kai sitä nyt olisi voinut sen verran lenkille menoa lykätä että pahin kuuro olisi mennyt ohi.

Sivut

Kommentit (44)

Vierailija

Musta ei olisi koiranomistajaksi. En halua raahautua ulos säässä kuin säässä, etenkään aamuisin jos ei ole ihan pakko.

Vierailija

Ei haittaa. Minulla on ollut koiria kolmekymmentä vuotta. Olen niin tottunut ulkoiluun, että en osaa olla, jos en pääse lenkille kerran päivässä. yleensä teen reilun tunnin kestävän reipastahtisen lenkin. Kun mies on reissussa, käyn myös aamulenkillä. Se tosin kestää vain puolisen tuntia. Päivittäinen lenkkeily pitää minut reippaana ja hoikkana vielä viisikymppisenäkin. Täytyy kuitenkin myöntää, että paukkupakkasilla lyhenee lenkki. Onneksi pakkaskelejä ei Suomessa kovin usein nykyään ole. Tärkeä tekijä, joka helpottaa lenkille lähtöä on laadukkaat ja sopivat vaatteet ja jalkineet kaikenlaiseen säähän.

Vierailija

Jos reippaasti pistelee pitkää lenkkiä menemään sateessa, eikä näytä tuskaiselta,  on todennäköisesti vedenpitävät vermeet. Koirat tarvii lenkkinsä sateessa ja paahteessa, joten kyllä se lenkki aamuin illoin vähintään on sitouduttava tekemään.

Joskus jos sataa pitkään kaatamalla, eivät ne koiratkaan kauhean intona lenkistä ole, silloin riittää pikkupiipahdus. Meidän koirat osaa pissata ja kakata kehotuksesta :D

Meillä mies hoitaa aamu-ulkoitukset. näin marraskuussa sitä osaa arvostaa aivan erityisesti.

Vierailija

Mulla ei ole koiraa, mutta käyn lenkillä säällä kuin säällä, ihan omasta tahdostani. Lenkkeily on niin mukavaa että ei siinä säällä ole väliä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Minulla on ollut koiria kolmekymmentä vuotta. Olen niin tottunut ulkoiluun, että en osaa olla, jos en pääse lenkille kerran päivässä. yleensä teen reilun tunnin kestävän reipastahtisen lenkin. Kun mies on reissussa, käyn myös aamulenkillä. Se tosin kestää vain puolisen tuntia. Päivittäinen lenkkeily pitää minut reippaana ja hoikkana vielä viisikymppisenäkin. Täytyy kuitenkin myöntää, että paukkupakkasilla lyhenee lenkki. Onneksi pakkaskelejä ei Suomessa kovin usein nykyään ole. Tärkeä tekijä, joka helpottaa lenkille lähtöä on laadukkaat ja sopivat vaatteet ja jalkineet kaikenlaiseen säähän.

Lisään vielä, että ilman koiria tuskin lenkkeilisin muulloin kuin hyvällä säällä. Tämä on yksi suurimpia syitä, miksi meillä tulee aina olemaan koira. Muuten olisin pullukka ja huonokuntoinen sohvaperuna, kun liikunta ei muuten kiinosta.

N

En itse kyllä lähtisi lenkittelemään himo lenkkiä jäätävässä sateessa, mutta on sitä monesti niin käynyt että on ajatellut oi kun hyvä päivä pitkälle lenkille ja sitten kun oot hornan tuutissa ja on matkaa kotiin, niin tsädäm vettä tulee kun esterin perseestä. Ei ihan kuivana kotiin pääse. Tuuli ei minua haittaa :)
-koiran omistaja-

Vierailija

Minuakaan ei haittaa sade eikä tuuli, ainoastaan kovalla pakkasella jäätyy sormet vaikka olisi mitkä rukkaset kädessä.
Ns huonolla säällä on kiva ulkoilla, usein saa olla joka paikassa ihan yksin ja kun siellä ulkona on, ei se sääkään tunnu koskaan niin pahalta miltä ikkunasta näytti.

Vierailija

Se lähteminenkin onkin oikeastaan ainoa asia, joka välillä potuttaa. Sitten kun ulkona jo on, ei se surkeakaan sää enää haittaa. Meillä noutajalle kelpaa sää kuin sää, joten ulkona tulee kyllä viivyttyä.

Vierailija

Ainoastaan vituttaa aamut ja pitkäkarvaisen koiran turkin jatkuva pyykiminen ja pesu rapakeleillä. Pitäis varmaan hommata tolle kurapuku.

Vierailija

Eikö teidän ulkoilupuvut kastu läpimäräksi kun kaatamalla sataa? Minulla ainakin on ulkoiluvaatteet läpimärkinä kun tunnin verran reippailee sateessa vaikkei olisi edes kaatosade. Pienelle pissalenkille voi mennä sateenvarjon kanssa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei haittaa. Pukeutumiskysymys. Itse tykkään kunnon myräkästä.

Mitä laitat päällesi jos sataa kaatamalla ja tuuli tekee sateenvarjon käytön mahdottomaksi? Pysytkö oikeasti kuivana ja lämpimänä?

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat