Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koiranulkoiluttajat, eikö vesisade ja tuuli haittaa teitä?

Vierailija
19.11.2015 |

Kun näyttää siltä että koirien kanssa ollaan ulkona ihan säällä kuin säällä vaikka vettä sataa kuin aisaa tuulen kanssa. Ja nämä eivät ole mitään lyhyitä pissatuslenkkejä vaan näyttää siltä että kävellään oikein kunnon lenkki eikä sisälle ole mitään kiirettä. Useimmiten heillä ei ole edes sadetakkia tai edes sateenvarjoa. Kerrankin eräs nainen lenkitti koiraansa ihan kamalassa rankkasadekuurossa päällään vain hupullinen ulkoilupuku. Varmaan oli likomärkänä. Kai sitä nyt olisi voinut sen verran lenkille menoa lykätä että pahin kuuro olisi mennyt ohi.

Kommentit (47)

Vierailija
21/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No arvaa vaan haittaako.... Erityisesti sellainen vaakatasotuuli yhdistettynä kaatosateeseen on ihan kammottavaa. Mutta asenne ratkaisee, ja hyvä pukeutuminen!

Mitä sitä ei tekisi rakkaan hännänheiluttajansa hyväksi!

Niimpä mutta onko sulla sitten ihan kunnon perinteiset sadevaatteet? Vai eikö kaatosade uppoa sun ulkoilupukuusi ja mene läpi?

Vierailija
22/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän ihan kurahousuja, sadetakkia ja kumisaappaita jos ulkoilen kunnon sadesäässä lasten kanssa tai olen veneilemässä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän ulkoilupuvut kastu läpimäräksi kun kaatamalla sataa? Minulla ainakin on ulkoiluvaatteet läpimärkinä kun tunnin verran reippailee sateessa vaikkei olisi edes kaatosade. Pienelle pissalenkille voi mennä sateenvarjon kanssa.

Kappas. Tämä sama ulkoilupukuhullu taas. Etkö jo tajua tuulipuvun ja vettäpitävän gorepuvun eroa, vaikka sitä on sinulle selitetty kymmeniä kertoja?

Vierailija
24/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käytän ihan kurahousuja, sadetakkia ja kumisaappaita jos ulkoilen kunnon sadesäässä lasten kanssa tai olen veneilemässä.

Sis joku goretex-pukuko?

Vierailija
25/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus käydään neljänkin tunnin lenkillä kun vettä tulee, että aisaa. Näin meillä. Mies

Vierailija
26/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meilläkin haittasi koiraa silloin kun mulla vielä koira oli. Kiersi vesilammikotkin kaukaa mutta tykkäsi kesäisin uida järvessä ja meressä.

Vierailija
27/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun koiraa ei sateeseen saa millään. Se käy lähimmän puun juurella kusella ja sitten korvat luimussa nelivetoa takaisin kotiin.

Vierailija
28/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pitää valita kahdesta vaihtoehdosta, että joko mennään ulos sateeseen tai koira pissaa ja kakkaa parketille ja on levoton koko päivän, kun ei pääse haistelemaan (=toteuttamaan itseään), niin kyllä se ulkoilu on pienempi paha.

Pukeutuu sään mukaan. Ei se niin haittaa vaikka kastuisikin, onhan kotona kuuma suihku ja kuivat vaatteet.

Vierailija
29/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

MV?

Koirien kanssa mennään ulos aikataulussa. Ihan niin kuin lapsiakin hoidetaan. Eikä silloin kun sattuu äityliä huvittamaan.

Vierailija
30/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö teidän ulkoilupuvut kastu läpimäräksi kun kaatamalla sataa? Minulla ainakin on ulkoiluvaatteet läpimärkinä kun tunnin verran reippailee sateessa vaikkei olisi edes kaatosade. Pienelle pissalenkille voi mennä sateenvarjon kanssa.

Kappas. Tämä sama ulkoilupukuhullu taas. Etkö jo tajua tuulipuvun ja vettäpitävän gorepuvun eroa, vaikka sitä on sinulle selitetty kymmeniä kertoja?

Kaatosateessa on ihan sama mitä päällä on jos se ei ole sadepuku. Viime keväänä mä pyöräilin gore-puku päällä kaatosateessa 40 min ja olin ihan läpimärkänä. Tai selän alaosassa taisi olla vähän kuivaa. Kyllä näistä vesi läpi tulee kun tarpeeksi paljon sataa vaikka onhan nämä toki tuulipukua parempia.

Vierailija
31/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn lenkillä melkeimpä säällä kuin säällä. Ainoat poikkeudet ovat erittäin kova myrsky (sellainen, että on ihan varoituksiakin annetti) ja todella kovat pakkaset (esim 30 astetta on jo niin paljon, että koirakaan ei halua mennä ulos)

Kovat rankkasateet, lumisateet ja tuuliset ilmat ei muuten menoa kyllä estä. Me mennään eikä meinata! 

Monesti on satanu ihan kaatamalla ja siltikin lähdetty koirien kanssa ulos, koirat eivät ole moksiskaan sateesta. Itellä kunnon vaatetus, joten ei haittaa. Tokihan sitä aina mielellään käy lenkillä hyvällä säällä, mutta aina ei ole vaihtoehtoja, säitä kun ei itse voi valita, mutta koirat pitää lenkityttää :)

Vierailija
32/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monesti on satanu ihan kaatamalla ja siltikin lähdetty koirien kanssa ulos, koirat eivät ole moksiskaan sateesta. Itellä kunnon vaatetus, joten ei haittaa. Tokihan sitä aina mielellään käy lenkillä hyvällä säällä, mutta aina ei ole vaihtoehtoja, säitä kun ei itse voi valita, mutta koirat pitää lenkityttää :)

Noinhan se on. Onko sinulla ihan perinteiset sadevaatteet ja saappaat pahimpia kaatosateita varten?

Vierailija
33/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kuljetaan huonon ilman sattuessa koiran kanssa molemmat kulmat kurtussa :D koira ei tykkää vesisateesta ja kiertää lammikot kaukaa.Kovalla pakkasellakaan en käy pitkää lenkkiä vaan pyöritään pari lyhyttä lenkkiä päivän aikana kodin lähellä. Pitkällä lenkillä koira alkaa nilkuttamaan jalkojaan vuorotellen kun varpaat jäätyy, tossuja ollaan kokeiltu mut repii ne heti pois eikö suostu liikkumaan niiden kanssa. Itse oon kauhee vilukissa ja mätän päälleni niin paljon vaatetta talvella ettei varmasti tule kylmä vain naama ja sormet palelee :/

Vierailija
34/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Säihin turtuu. Siinä kun olet käyttänyt koiraa 14 vuotta ulkona, vähintään kolme kertaa päivässä, niin ei tunnu pahalta kuin kuumuus kesällä(ei voi helpotta millään). Sitä tosin on meillä hyvin harvoin.

Yksi päivä lähdin ulos koiran kanssa, ja otin sateenvarjon mukaan, koska näytti siltä, että voi ruveta satamaan. Tajusin sateen alkaneen vasta sitten, kun olin melko märkä jo. Siinä ei ollut enää hyötyä aukaista varjoa :D

En mä usein varjoa käytä, on hyvät kamppeet noin muuten.

Vierailija
35/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lyhyt vastaus: Ei.

Vierailija
36/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä käydään lenkillä välillä joka päivä säästä riippumatta, välillä tulee melkeen kk tauko ilman lenkkejä, meillä on kuitenkin iso piha ja normaalisti koiran kanssa ulkoillaan vähintään tunti joka päivä. 

Kukkahatut vaietkoon, meillä on koirat hoidettu samalla tavalla viimeset 30 vuotta, ja onnellisia ja ilosia on kaikki ollu. Eikä ykskään oo kiipeilly seiniä pitkin koska ois liikunnan puute tms. Aina innostuu kun huomaa että mennään lenkille, mutta innostuis vaikka pääsis joka päivä. 

Ap:n kysymykseen siis, sää ei haittaa, mutta harvoin kyllä tulee sateeseen lähdettyä. 

Vierailija
37/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä haittaa. Hyvällä ulkoilupuvulla pystyy suojautumaan tuulelta. Mutta kun sataa kaatamalla ja vesi menee vaatteiden läpi niin se on tosi kelju tunne.

Vierailija
38/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiseen koirantalutukseen tarvittava välineistö Etelä-Suomessa:

-Hupulla ja heijastimilla varustettu sadetakki, sadehousut. Sateenvarjo on hyödyön kun tuulee ja ilman sadehousuja sadetakki valuttaa kaiken veden housuille.

-Laadukkaat huopakumisaappaat. Raskaat mutta märällä ja lumisäällä älyttömän mukavat jalassa. 

- Vettä hylkivät käsineet

Näillä on menty vuosien ajan. Kun kumisaappaista kuluu kantalappu hajalle (4000 km koirantalutusta tulee täyteen) niin suutari laittaa uudet. Kurahousut vaihtuu uusiksi sitä mukaa kun kuluvat hankauksen vuoksi haaroista puhki.

Noita käytän kun vettä tulee tosissaan. Muuten välineistöksi kelpaa ihan tavalliset tuulitakit ja maiharit.

Vierailija
39/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varustelukysymys. Ja niihin kannattaa panostaa. Ilmeisesti teen sen verran lyhyitä lenkkejä (max tunti) koirien kanssa, että goretex on riittänyt pitämään kuivana. Jos on ihan hirveä keli, pistän koirille sademanttelit.

Vierailija
40/47 |
19.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No arvaa vaan haittaako.... Erityisesti sellainen vaakatasotuuli yhdistettynä kaatosateeseen on ihan kammottavaa. Mutta asenne ratkaisee, ja hyvä pukeutuminen!

Mitä sitä ei tekisi rakkaan hännänheiluttajansa hyväksi!

Niimpä mutta onko sulla sitten ihan kunnon perinteiset sadevaatteet? Vai eikö kaatosade uppoa sun ulkoilupukuusi ja mene läpi?

Kerrospukeutuminen on avain. Monta kerrosta päällekkäin. Ja pintaan joku kalvotakki, goretexiä tms. Kyllähän se sade joskus pahimmilla sademyrskykeleillä tulee vähän läpi, mutta elämä on. Kumisaappaita en käytä kuin kevättalven pahimmilla loskakeleillä, muuten mennään suht'hyvin vettä pitävillä ulkoilulenkkareilla tai nahkatennareilla (Adidaksen superstarit mun kokemuksen perusteella parhaimmat).

Eniten silti harmittaa silmälasit kun ei aina jaksaisi piilareita riipiä silmiinsä. Lasit on sateella aina pisaroilla ja huurussa, hädin tuskin läpikään näkee. Mutta hyvin sitä ulkoillaan puolisokeinakin, onneksi lenkkikaveri toimii silminä....tai ainakin kuonona kun koko ajan on jotakin pusikkoa haistelemassa. :)