Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi syöt jouluna liikaa?

Vierailija

Miksi vetelet kaksin käsin jouluruokaa, suklaata, torttuja sun muuta ja sitten valitat kun on niin täysi ja huono olo? (Ja kuitenkin seuraavana ja sitä seuraavana päivänä ahmit samalla lailla). Miksi sitä syömistä ei voi lopettaa hyvissä ajoin?

Sivut

Kommentit (20)

Vierailija

Tätä olen minäkin monet kerrat  ihmetellyt. Että miten se puutteen ja nälän aika kaivetaan esiin vielä nykyäänkin ja syödään niin kuin olisi takana nälkäinen syksy ja edessä vielä nälkäisempi kevät. Itse  en syö jouluna muruakaan enemmän kuin todella tekee mieli.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Suoraan sanottuna oksettaa jo ajatus joulun ruoista. Kaikki ne ovat todella runsaskalorisia ja harva edes maistuu hyvältä.

Mitä vikaa on kaloreissa?

Vierailija

Vanhemmat kattavat pöytään sen seitsemää sorttia, ja vielä joka päivä laittavat kahvia herkkujen kanssa JA jälkkäriä JA iltanaposteltavaa. Kaikesta ei vaan kehtaa kieltäytyä, kun nähdään nykyisin vaan jouluna (asumme ulkomailla, ja jouluna useamoi päivä kummankin vanhemmilla) ja ruokia on hankittu juuri meidän makujemme mukaan. Tuntuisi tylyltä sanoa koko ajan ei kun toiset ovat nähneet vaivaa ja kuluttaneet rahaa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat kattavat pöytään sen seitsemää sorttia, ja vielä joka päivä laittavat kahvia herkkujen kanssa JA jälkkäriä JA iltanaposteltavaa. Kaikesta ei vaan kehtaa kieltäytyä, kun nähdään nykyisin vaan jouluna (asumme ulkomailla, ja jouluna useamoi päivä kummankin vanhemmilla) ja ruokia on hankittu juuri meidän makujemme mukaan. Tuntuisi tylyltä sanoa koko ajan ei kun toiset ovat nähneet vaivaa ja kuluttaneet rahaa.

No ei kai kaikkea tarvitse vetää hirveitä annoksia? Ja luulisi, että sitä kykenisi vaikka etukäteen sanomaan vanhemmille (ystävällisesti mutta päättäväisesti), että ruokaa ei tarvitse hommata ja laittaa niin valtavia määriä. Että vähempikin riittää.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Suoraan sanottuna oksettaa jo ajatus joulun ruoista. Kaikki ne ovat todella runsaskalorisia ja harva edes maistuu hyvältä.

Sinua oksettaa kaikki syöminen. Oma ja muiden

syöppö

Siksi, kun syöminen on niin mahdottoman hauskaa! Jos mä syön kolmena päivänä vuodessa yli kylkieni, en usko sen merkittävästi lyhentävän elämääni, tai aiheuttavan äkillistä diabetesta, kun ei siihen muutenkaan ole erityistä riskiä tilanteessani :D

Vierailija

Minulle tulee ylensyömisestä vain paha olo. Toisaalta en elä muun osaa vuotta kieltäymyksessä vaan syön kylläisyyteen asti ihan joka päivä. Laihdutuskulttuuri tukee hyvin tätä mässäilyä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

No ei kai kaikkea tarvitse vetää hirveitä annoksia? Ja luulisi, että sitä kykenisi vaikka etukäteen sanomaan vanhemmille (ystävällisesti mutta päättäväisesti), että ruokaa ei tarvitse hommata ja laittaa niin valtavia määriä. Että vähempikin riittää.

Ei sitä tarvitse vetää hirveitä annoksia, mutta jos useamman kerran päivässä syö vähän enemmän kuin normaalisti, niin äkkiä paino nousee. Ja vanhemmille sanominen...niin. Monta kertaa on sanottu että ei tarvitsisi, mutta joka kerta tulee runsaasti "hommattiin näitä kun tiedetään että tykkäätte". Ei sitä halua sanoa koko ajan ei, etenkin jos on ruokaa jota vanhemmat itse eivät syö.

Vierailija

Kun olen ruvennut viettämään joulua itsekseni, tuo ahmiminen on loppunut. Syön jouluna kyllä edelleen yli oman kulutukseni, mutta en niin paljon että tulee huono olo. On helpompi syödä sopivasti, kun ruoat ovat ihan itse valitsemiani herkkuja, ja voin myös päättää itse, milloin syön. En piittaa makeasta sillä tavoin että ostaisin itselleni, mutta syön kyllä jos tarjolla on. Aiemmin sitä tuli jouluna mätettyä tosiaan kaksin käsin, nyt taitaa makeinta olla ne muutama pullo jouluolutta, jotka juon.

Vierailija

Syöminen on nautinto. Ylensyöminen on ylinautinto.

Syön jouluna itseni ähkyksi usein ja kärsin närästyksestä ja turvotuksesta. Mutta mitä sillä on väliä, koska nuo epämiellyttävyydet tulevat vasta syömisen jälkeen. Sitten tietysti kadun ylensyömistäni ja teen kaiken uudelleen niin kauan, kun herkkuja riittää.

Jouluruuat on ihania houkutuksia.

Vierailija

ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:

Nyt teet omia päätelmiä, joilla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.

Olet vähä liikaa täällä saarnannut. Pelkkä saa saa jo sikaan pahoinvointia

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:

Nyt teet omia päätelmiä, joilla ei ole mitään tekemistä minun kanssani.

Pelkkä saa saa jo sikaan pahoinvointia

??-??

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
ssss kirjoitti:

Jep, tää SSS saa kyllä veret kiehumaan varmaan aika monella täällä. Pelkkä ton kuvan näkeminen ketjussa saa verenpaineen nousemaan.

Vierailija

Jouluruuat on pahoja joten jouluna tulee syötyä aika vähän :( muut syö kinkkua, laatikoita, lohta, torttuja, pipareita... Ja minä mussutan vieressä perunamuusia ja jälkiruuaksi otan lasin joulupukki kokista ja pari suklaakonvehtia rasiasta :( kurjaa tämä elämä :(

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat