Säälin karppaajia, ne ei voi syödä jouluna mitään
Kommentit (32)
"On niitä, mutta ne on niin ylipainoisia, etteivät pysty enää paljon liikkumaan missään.
Ja tieysti karpit voivat syödä jouluna, esim. kinkun läskikerros, siinä lihassa on liika proteiinia karpille.
Esim. kinkun ihrakerros, johon on varmuudeksi laitettu pari voipakettia päälle on hyvä suvun karpille."
Miksi vittuilet, en ole sinulle koskaan tehnyt mitään pahaa, joten miksi minun ruokavalioni sinua häiritsee? Jouluna maistan laatikoita n. lusikallisen jokaista, paitsi perunalaatikkoa en kiitos, lapsuuden kokemuksista johtuen.
Mitähän aloittaja sitten jouluna syö... Monta rasiallista maitosuklaata, vihreitä kuulia, riisipuuroa ja luumusoppaa, pipareita? Eikä muuta?
Kaikki nyt vain eivät pidä makeasta. Ei-karppaajissakin on makeaa karttavia.
Jaa, itse syön lchf mukaan ja voin oikeastaan syödä kaikkia jouluruokia. Laatikot ja puurot ei ole ikinä maistunut joten ei ole mitään ongelmaa. Mielenkiintoista tuo väite että karppaus olisi jotenkin ohi. Ruotsissa lchf on virallinen diabeteksen hoitomuoto. Tosin Suomi nyt muutenkin laahaa suosituksissa muuta maailmaa perässä.
Kyllä joululaatikot on ihan passelia ruokaa karppaajallekin. Ja muukin jouluruoka.
Nää, jotka säälii karppaajia, mieltävät joulun ruuiksi suklaan, piparit, tortut, marmeladit. Ruokaa ne ei kuitenkaan ole.
Miten niin ei voi? Meillä syödään erilaisia kaloja, mätiä sipulin ja smetanan kanssa, pateita, savukalkkunaa, kinkkua, uunissa paahdettuja kasviksia, ihania juustoja, suklaakakkua, jäädykettä, riisipuuroakin kerran vuodessa:)
Enempää en kyllä jaksaisikaan
Karppaajat syövät jouluna ja muunakin aikana paljon paremmin kuin ns. tavis syöjät.
Niin paitsi kinkkua, kalaa, rosollia, kalkkunaa, juustoja. Ja minä vedän jouluna ihan surutta sitä riisipuuroa, pullaa ja muitakin herkkuja. Jos vuoden on onnistuneesti laihduttanut niin se ei siihen jouluun kaadu eikä ne kilot yhtäkkiä hyppää takaisin.
Hyvät ihmiset, te ette nyt selvästikkään selittelyn halussanne ymmärrä ap:ta.
Karppaaja EI VOI syödä jouluna. Vuoden pimeimpänä aikana eri hormonien ja välittäjäaineiden, sekä ketoosin yhteisvaikutuksena mahansuu umpeutuu, eikä siksi syöminen ole mahdollista.
Vierailija kirjoitti:
Huvittavintahan karppauksessa on se, että edes kerran vuodessa ei voi syödä riisipuuroa.
Minä en karppaa mutta en kyllä syö riisipuuroa, en edes sitä yhtä kertaa vuodessa, koska riisipuuro vain on mielestäni niin kammottavan pahaa. Mitä juhlaruokaa se muka on? Puuro!?
Onko karppauksessa jotenkin rajoitettu sitä milloin voi syödä, esim. että joulunpyhinä ei voisi syödä?
Muutaman joulutortun haluan, kunhan hillo ei ole liian makeaa. Sellainen oikeasta voitaikinasta tehty tietysti, ei mitään margariiniviritelmiä tai kevythömppiä. Karppaus vaikuttaa niin, että makea maistuu helposti ihan öklömakealta, eli vähempikin imelyys riittää. Glögikin pitää valmistaa punkusta itse, jottei mene liian makeaksi.