Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

voiko terveysas:lle pyytää ajan sille lääkärille jolle haluaa?

Vierailija

en ole vuosikymmeniin käyttänyt noita

Kommentit (7)

Vierailija

Useimmissa paikoissa taitaa olla jonkunlainen omalääkärisysteemi, joten sille pitäisi aika kelvata. Jos on jotain sukulaisuussuhdetta yms. voinee pyytää jollekin toiselle lääkärille, mutta sitä en tiedä voiko just jollekin tietylle vaatia päästä.

Vierailija

Joo noita omalääkäreitä ja -hoitajia näköjään on olemassa, minulla ei vielä ole; en tiedä, millä perusteella se sitten määrätään jos määrätään. Minulla olisi vähän mutkikkaampaa asiaa, enkä jaksaisi selvitellä esim. sellaisen kanssa, joka ei osaa suomea kunnolla. Sinänsä ei mamuja vastaan mitään. Pitkäaikaissairas sukulainen on kertonut, miten tuskastuttavaa voi olla, jos kommunikaatio sinänsä on ongelma. Jotain äijää en myöskään haluaisi.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Joo noita omalääkäreitä ja -hoitajia näköjään on olemassa, minulla ei vielä ole; en tiedä, millä perusteella se sitten määrätään jos määrätään. Minulla olisi vähän mutkikkaampaa asiaa, enkä jaksaisi selvitellä esim. sellaisen kanssa, joka ei osaa suomea kunnolla. Sinänsä ei mamuja vastaan mitään. Pitkäaikaissairas sukulainen on kertonut, miten tuskastuttavaa voi olla, jos kommunikaatio sinänsä on ongelma. Jotain äijää en myöskään haluaisi.
Ihan asuinpaikan mukaan se taitaa mennä, kenen lääkärin "piiriin" kuuluu. 

Vierailija

Meillä on omalääkärisysteemi ja lääkäri määräytyy osoitteen mukaan. Jos haluaa toiselle lääkärille, pitää anoa omalääkärin vaihtoa ja perustella, miksi haluaa vaihtaa. Itse laitoin perusteluksi "yhteistyön toimimattomuus ja luottamuksen puute", läpi meni.

Vierailija

Omalääkäriä voi vaihtaa anomuksella. Jos kyseessä on gynekologinen vaiva, ajanvarauksen yhteydessä voi pyytää naislääkäriä. 

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat