Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kun minä opiskelin monta vuotta ja kituutin pienillä tuloillani menivät ystäväni kahdeksi vuodeksi ammattikouluun.

Vierailija
10.02.2006 |

Äiti ja iskä kustansi kaiken näille tyypeille. Itse olen aina joutunut maksamaan kaiken itse. Nyt nämä tyypit valittaa: " Ei mulla vaan oo varaa tohon ja tohon." Ja vihjailee hyvistä tuloista.

Näillä tyypeillä olisi ollut sama mahdollisuus opiskeluun, mutta haluttiin leikkiä teinipissistä amiksessa.

Minulla ei todellakaan ole ammattikoululaisia vastaan mitään, mutta ottaa päähän toi ruikutuksen kuunteleminen. Varsinkaan, kun en ole ollut mitenkään etuoikeutettu rikkaiden lapsi. Kaikki opiskelut olen itse kustantanut.

Kiitos, helpotti!

t: 27-vuotias hyvän ammatin omaava (Ja tulot eivät oikeasti ole NIIN suuret)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun minä opiskelin ahkerasti peruskoulun ja lukion, niin veljeni menivät huonohkoilla peruskoulun papereilla ammattikouluun. Itse opiskelin vielä kaksi akateemista loppututkintoa. Nyt ne armaat velipoikani tienaavat kaksi-kolme kertaa enemmän kuin minä, asuvat omakotitaloissa, jotka ovat itse vielä osanneet rakentaa. Minä kituutan keskinkertaisella palkalla töissä, opintolainoja maksellen ja asun surkeassa vuokra-asunnossa Helsingissä, kun muualta ei töitä löydy. Voi niitä duunariraukkoja!

Vierailija
2/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

amiksessa opiskellaan ammattiin ja siitä voi jatkaa halutessaan ammattikorkeaan. Voi myös opiskella ylioppilaaksi samassa.

Amiksen käyneillä on ammatti ja usein saa heti töitä

Ei se lukion käyminen ole niin helvetin hienoa puuhaa!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
10.02.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

todella monipuolisen. Varsinkin nyt yli 30-vuotiaana olen alkanut yllättävän paljon tarvita lukioaikoina opittuja asioita (johtuu aikuisopiskelusta).

Mutta en ollenkaan hauku amista. Olin joskus nuorisoa ohjaamassa amislinjojen opiskelijoita työhön ja tykkäsin siitä tosi paljon. Olivat hirveän välittömiä, mutta jännällä tavalla itsenäisiä nuoria. Mun mielestä itsenäisempiä kuin lukiolaiset. Varmaan se joillakin on myös negatiivinen asia?

Ihailin niitä, jotka jaksoivat lukea ylioppilaslakin samalla, se tarkoitti monen kohdalla sitä, että ensin joutuivat tekemään 7,5 tunnin työpäivän ja vielä lähtemään iltatunneille 10km päähän lukioon!

Kuinka moni VAIN lukiota käyvä nuori JAKSAISI koulun ohella opetella täysin uutta ammattia! Ja voin sanoa, että minun vuoroissa ei laiskoteltu!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kuusi yhdeksän