Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kiusaava ex-mies

Väsynyt ex-mieheensä
19.11.2015 |

Ex on uhkaillut vähän väliä eron jälkeen (siitä on 2 v., yhteinen päätös) ls-ilmolla, milloin mistäkin syystä. Edellinen kerta oli alkusyksystä, kun kielsi ettei lapsemme saa tavata pappaansa, (isääni) koska tämä on kuulemma henkisesti epävakaa. Perusteli sillä, että isäni on kerran sanonut hänelle että "minua et komentele" vähän tiukempaan sävyyn. Sitä ennen hän oli sanonut isälleni "nyt teet kuten käsketään!"

Nyt eilen eksä (eli lapseni isä) keksi että koska lapsemme vaatteet haisevat vanhalta puutalolta, meillä on varmaan hometta. 60 v. vanha talo, perusteellinen kuntotarkastus tehty vuosi sitten, ei kosteutta, emmekä haista hometta, emmekä ole kukaan sairastelleet. Nyt sitten eksä vaatii että meidän pitää teettää perusteellinen hometutkimus, siis sellainen missä porataan seiniä ja kaivetaan sokkeli esiin tms., maksaa jopa 2000 e. Ei meillä ole varaa sellaiseen, emmekä haista täällä mitään. Emmekä myöskään tosiaan ole sairastelleet. Jos emme teetä sitä ex uhkasi ls-ilmolla, ja että vie lapsen huoltajuuden.

Milloin mistäkin syystä hän syyttelee että olen huono äiti, jopa siitä että olen joskus kertonut uskovani Jumalaan. (vain uskovani, en ole muuten mitenkään erityisen uskonnollinen) Perusteli sillä, että jos uskoo johonkin mitä ei ole, ei ole vastuullinen vanhempi. Itse on ateisti ja ajattelee olevansa oikeassa.

Ex on jopa käynyt päiväkodin lähistöllä kyttäämässä kun avomieheni (tuleva aviomieheni) hakee lastamme, että olisiko mitään mitä hän tekisi väärin. Väitti sitten tekstarilla että mieheni pisti lapsen kantamaan painavan repun, vaikka olisi voinut itse kantaa. Lapsi oli silloin 125 cm ja 25 kg, isokokoinen poika, melkein kuusivuotias, nyt eskarissa. Nyt on 128 cm ja paino sama. Reppu on lasten reppu, vähän pienempi siis kuin ns. normikokoinen, ja siellä oli varavaatteet, ei muuta. Eli kunhan piti keksiä jotain valittamista, turhaakin.

Eksä ei suostu näkemään minua, ja puhuu lapsellekin ettei halua nähdä minua. Lapsi kärsii siitä kovasti.Meillä on yhteishuoltajuus, viikko/viikko -periaatteella, eksä sitä ehdotti ja suostuin, en kyllä enää suostuisi, kun tämä on tällaista h*lvettiä. :-(

Olen soitellut vaikka minne, mutta kukaan ei voi mitään, koska mitään rikosta ei ole tapahtunut. Henkinen kiusaaminen siis on täysin luvallista. Olen hyvin ahdistunut eksäni vuoksi ja pelkään kun tulee tekstiviesti, taasko eksä syyttää minua jostain, en saa öisin nukuttua. Eksä nauttii siitä kun saa minut syytöksillään murtumaan, on kirjoittanut niin. Yhdessä ollessammekin hän nautti kun sai minut itkemään.

Tein hänen kanssaan lapsen siksi, että hän esitti kaksi vuotta ihan normaalia ihmistä, mutta kun lapsi syntyi, hänestä tuli koko ajan syyttelevä, negatiivinen valittaja joka käveli perässäni vikoja etsien, ja aina sai pelätä millaisella tuulella hän on. Hän kohteli minua huonosti mutta jos sanoin sen hänelle, hän suuttui pahemman kerran. Itse hän puhui mitä sylki suuhun toi, mutta minussa oli aina vika, hänen mielestään. Hän nautti kun sai lytätä minua. Hän pitää itseään viisaimpana ja on mielestään aina ja kaikessa oikeassa-

Itse olen kiltti, vähän liiankin, ylikiltteydestä koitan koko ajan päästä eroon,ja olin tyytyväinen kun vihdoin neljännellä yrityksellä onnistuin hänet jättämään. Joka kerta eroa yrittäessäni hän itki, katui ja vannoi muuttuvansa, ja sanoi rakastavansa yms., pari kk oli normaali, sitten muuttui entisekseen.

Minulla on nyt maailman ihanin ja rakastavin mies, ja kaikki hyvin elämässä, kihloja juuri suunnittelelemme ja häistäkin olemme jo puhuneet. Vain eksä varjostaa elämääni.

Neuvoja, vertaistukea?

Kommentit (48)

Vierailija
41/48 |
23.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin itse yhteydessä lastensuojeluun, kertoisin heille tämän, mitä tässä meille kirjoitit ja kysyisin, miten sinun tulisi toimia, jotta tällainen jatkuva painostaminen ja henkinen väkivalta saataisiin katkaistua. Että olisiko heillä neuvoja.

Olen soittanut pari kertaa lastensuojelun neuvontanumeroon, kun on ollut joku tilanne, esim. kun ex koitti määrätä että lapseni ei saa olla isälläni eli papallaan paria tuntia 1-2 kertaa kuussa, ainoana syynä että pappa ei ollut kerran suostunut hänen määräilyihinsä ja oli sanonut vähän napakammin että minua et poika komentele. Helpotti tosi paljon, kun sanoivat että MINÄ päätän kehen luotan kun lapseni on luonani. Ja isäni on ihan terve ihminen. On myös kieltänyt etten saa viedä lastani äitini luo. Ainoastaan hänen omaistensa ja ystäviensä luona lapsi saa olla kyläilemässä muttei minun, ei onnaa. 

Mutta ei kai se ota jos ei annakaan, kun kerron koko tilanteen heille ja kuuntelen mielipiteen.

ap

Vierailija
42/48 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin suosittelen että kertoisit tilanteen lastensuojeluun ja kysyisit neuvoa. Tuohan on henkisesti todella raskasta sinulle. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/48 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäänpä että lastensuojelu ei puutu mitenkään, itselläni kokemusta, ei ole vielä mitään tarpeeksi raskauttavaa siihen että esim saisit yksinhuoltajuuden. Pitää olla muutakin kuin että mies syyttelee tms., valitettavasti.

Vierailija
44/48 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

mistä näitä idioottieksiä oikein riittää? 

Vierailija
45/48 |
24.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäänpä että lastensuojelu ei puutu mitenkään, itselläni kokemusta, ei ole vielä mitään tarpeeksi raskauttavaa siihen että esim saisit yksinhuoltajuuden. Pitää olla muutakin kuin että mies syyttelee tms., valitettavasti.

Vähän samaa minäkin luulen. Luulisi että kannattaisi puuttua ennenkuin tapahtuu mitään, mutta ei se niin suomessa mene, onhan se nähty. Joko minä sekoan tai eksä sekoaa lopullisesti ja päästää meidät päiviltä, sitten sitä voivotellaan taas kun ei huomattu ajoissa. :-(

ap

Vierailija
46/48 |
25.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
47/48 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä, ei tuossa miehessä vikaa ole, kelpaisi mulle. 

Vierailija
48/48 |
26.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea ja pelottava mies. Minua huolettaa vähän lapsen puolesta. Toivottavasti mies käyttäytyy häntä kohtaan normaalisti ja lapsi menee ihan mielellään isälleen.

Paljon voimia sinulle ja lapsellesi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän kuusi