Onko sinulla jokin harrastas, jota muut pitävät outona?
Kommentit (77)
Naturismi alkuperäisessä muodossaan. Siis terveellinen ruoka, myrkkyjen kuten tupakan välttäminen, paljon ulkoliikuntaa ja paljon alastomuutta.
Ei mulla mutta tyttärelläni: roller derby
Vierailija kirjoitti:
Murhapaikoilla kiertäminen puolisoni kanssa.
Esim: Bodom, Kyllikki Saaren suohauta yms
Me tehdään samaa! Mietin että oltaisiinkohan me tavattu bodomilla kerran? Eräs pariskunta tuli kyselemään meiltä että missäköhän se murhapaikka tarkalleen on. Oltiin lapsen kanssa telttailemassa toisessa niemessä ja lähdin innokkaasti näyttämään paikkaa tälle pariskunnalle. He vaikuttivat myös innokkailta ja kyselivät että onko tuo rakennus tuolla sen epäillyn miehen koti jne.
Seuraan nettikameroita joissa on kohta varsovia tammoja. Keväällä on tämän harrastuksen kulta-aika kun pikkuheppoja tulee :)
Laskettavat ristipistotyöt. Ihanan helppoa ja palkitsevaa <3. Yhteen työhön kuluu kymmeniä ja kymmeniä tunteja, mutta lopussa kiitos seisoo.
Teen myös kosmetiikkani (ihovoiteet) itse kotona.
Vierailija kirjoitti:
Aikuisten värityskirjojen värittäminen
Minä väritän myös lasten värityskirjoja.
Vierailija kirjoitti:
Eli kummalliset harrastukset jakoon! :)
Disney-elokuvien katseleminen ja fanittaminen,olen 28v.
Niinkin perinteinen ja normaali harrastus kuin käsitöiden tekeminen (neulominen, virkkaaminen, kirjonta, ompelu) aiheuttaa joissakin piireissä kulmien kohottelua. Kai se koetaan niin junttimaiseksi ja maalaiseksi! Mutta minähän olenkin maalaisjuntti, joka on sattunut vielä syntymään sukuun, jossa kädentaidot ovat periytyneet sukupolvelta toiselle. Ja tämä juntti kun sattuu vielä asumaan kaupungissa, niin onhan se nyt omituista.
Vierailija kirjoitti:
Niinkin perinteinen ja normaali harrastus kuin käsitöiden tekeminen (neulominen, virkkaaminen, kirjonta, ompelu) aiheuttaa joissakin piireissä kulmien kohottelua. Kai se koetaan niin junttimaiseksi ja maalaiseksi! Mutta minähän olenkin maalaisjuntti, joka on sattunut vielä syntymään sukuun, jossa kädentaidot ovat periytyneet sukupolvelta toiselle. Ja tämä juntti kun sattuu vielä asumaan kaupungissa, niin onhan se nyt omituista.
Sanopa muuta! Pidetään ihan outona lintuna tai mummona jos ilmoittaa neulovansa tai kirjovansa ja sattuu olemaan vielä alle 30 v. T. ristipistelijä.
Baletti. Ehkä siksi pidetään kummallisena koska olen lihava.
Vierailija kirjoitti:
Legojen kokoaminen. Ei siis lasten kanssa vaan nimenomaan sillon kun lapset on nukkumassa tai muuten poissa tieltä :)
En tiedä onko outoa, mutta voisin kuvitella että 33-vuotiaalla äiti-ihmisellä ei joidenkin täydellisten ihmisten mielestä saisi olla näin lapsellista harrastusta. Tai ainakaan siihen ei olisi soveliasta käyttää näin montaa tuntia vuorokaudesta...
Mä harrastan nukkekoteja. Periaatteessahan se vastaa mitä tahansa pienoismalliharrastusta, mutta aikuisten ilmeet on yleensä aika näkemisen arvoisia, kun heille selviää, että nukkekoti olohuoneen nurkassa ei olekaan tyttären, vaan äidin...
Vierailija kirjoitti:
Baletti. Ehkä siksi pidetään kummallisena koska olen lihava.
Vau! Sä oot rohkee, Arvostan.
Tää on enemmän tapa kuin harrastus, mutta puiden halaaminen on miun juttu :) Puissa on ihan mielettömät energiat ja koska miussa taitaa olla vähän näkijän vikaa niin joskus "näen" välähdyksiä ajasta, jonka puut ovat "nähneet".
Käsitöitä teen myös, neulon ja virkkaan. Joskus teen kanavatöitä. Olen 35v. :)
Muumimukijen keräily ( on melkein kaikki). Kerään myös muuta muumi kamaa.
Harrastetaan miehen kanssa lenkkeilyä, se nyt ei tietenkään ole outoa. Mutta useimmat ylämäet hän kantaa minua reppuselässä, saa kuulemma hyvän jalkatreenin niin. :) On tullut huvittuneita ja hämmentyneitä katseita muilta lenkkipolulla kulkevilta... :D
Voimanosto. Ei kuulemma naisellinen laji. Kyse siis oikeasta voimaharjoittelusta, ei mistään bikini fitness"nostan tangon penkistä" tyylisestä harjoittelusta
Harrastan videopelejä ja nörttikaman keräilyä. Kaikki, mikä liittyy Star Warsiin, LOTRiin, Marvelin ja DC-Comicsin supersankareihin (tai antisankareihin), Jurassic Parkiin, jne. päätyy jossain vaiheessa meidän kotiin :D Onneksi mieskin tykkää samoista asioista! :)
Keräilen rikkinäisiä sytkäreitä, viheltelen ja rakennan robotteja.
Lisäksi suoritan ruumiinavauksia kuolleille eläimille (esim. hyönteisille, kaloille, sammakoille, hiirille) ja piirrän paperille, mitä niiden sisältä löytyy. Sitten kerään samaan paperiin vielä pienen tietoiskun eläinlajista ja ripustan seinälle koristeeksi. Tämä on melko hidas harrastus, sillä en eläinrakkaana kykene tappamaan eläintä oman harrastustoimintani vuoksi. Teen tätä siis ainoastaan silloin, kun löydän jostain kuolleen eläimen, tai ostan ruoaksi mutta se jääkin jostain syystä käyttämättä.
40: Ehkä et ilmaise itseäsi kovin hyvin. Korostat ilmeisesti sarjakuvien lukemista muun kirjallisuuden kustannuksella. Vai väitätkö tosissasi, että jos kerrot lukevasi romaania X, sille jatkuvasti vastataan, että "etpäs lue vaan sarjakuvia".