Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko murtumissa aina kovaa turvotusta oireena?

Vierailija

Lapsella jäi käsi auton oven väliin maanantaina, ja edelleen on kovin kipeä tuo käsi. Ei pysty kunnolla liikuttamaan kaikkia sormiaan ja käsi on selkeästi lämpimämpi kuin terve käsi. Turvotusta on, muttei mitenkään älyttömästi, sekä mustelma kohdassa joka kolahti. Kättä hoidin asettamalla kohoasentoon kantositeellä ja sidoin kevyesti kylmäkääreen käden ympärille heti kolahduksen jälkeen, eikä silloin maanantaina ollut turvotusta havaittavissa oikeastaan yhtään. Ikää lapsella 12v.

Nyt vaivaa, että voiko kyseessä sittenkin olla murtuma. Lääkäriin aion varata aamusta ajan.

Kommentit (4)

Vierailija

Ei minulla rannemurtuma (Hiusmurtuma) ollut kovinkaan turvonnut jos muistan oikein. Silloin olin lapsi. Eikä tämä äskettäin ollut murtuma hartiassa ollut ollenkaan turvonnut, mutta miten pahasti se kohta edes voi turvota. Hyvä kun varaat lääkärin, siellähän se selviää.

Vierailija

Jos siinä kohtaa ei ole paljon kudosta, niin ei sitten paljon turpoa. (Sanoi mulle lääkäri, kun ihmettelin, miksei murtunut varpaani ole turvonnut.)

Vierailija

No tuo kyllä selittäisi, kun kämmenselkä kyseessä, eikä siinä paljoa kudosta ole päällä.
Ei tosin itsellänikään varvas eikä kylki turvonneet murtuessaan.

Ap

Vierailija

Mulla on ollut käsi todella pahasti poikki ja toinen murtunut, enkä kyllä nyt muista että olisi turvonnut kumpikaan. Eihän siihen voisi edes kipsiä laittaa, jos olisi kovin turvonnut, luulisin. Ehkä pojan käsi on vain tärähtänyt. Minulla oli joskus sormi toista vuotta kipeä ja turvonnut, kun sen liukastuessa rantakalliolla täräytin maahan.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat