Myooman poisto

Vierailija

Onko keltään leikattu myoomaa ja kohtua pois. Millainen toimenpide? Kestikö toipuminen kauan? Tuliko pitkä leikkausarpi? olitko kauan saikulla?

Kommentit (9)

Vierailija

Riippuu siitä, tehdäänkö avoleikkaus vai tähystyksellinen toimenpide. Mulla avokeikkaus. Toivuin normaalisti työkuntoiseksi neljässä saikkuviikossa.

Vierailija

Noin 5 vuotta sitten leikattiin. Ei arpea, kohtu otettiin alakautta pois. Saikulla taisin olla kuukauden. Elämäni paras leikkaus, ei enää kipuja eikä kuukautisia.

Vierailija

Noin 5 vuotta sitten leikattiin. Ei arpea, kohtu otettiin alakautta pois. Saikulla taisin olla kuukauden. Elämäni paras leikkaus, ei enää kipuja eikä kuukautisia.

Vierailija

Mun äidillä on kohtu leikattu ja oli sillä myoomakin. Hänellä oli ruma keisarileikkaushaava, mutta samassa yhteydessä se kaunistettiin. Eli hän oli kuin kauneusleikkauksessa.

Tosin hän sai veritulpan sitten jalkaan heti leikkauksen jälkeen, mutta selvisi siitä.

Nykyään kai usein kohtu poistetaan jotenkin sisäkautta?

Vierailija

Mulla tähystysleikkaus, navassa yksi arpi ja hiukan sivummalla molemmin puolin yhdet, yhteensä 3 arpea.

Pienet arvet.

Saikkua oli muistaakseni 3 viikkoa, mutta toivuin tosi nopeasti ja hyvin, vertakaan ei vuotanut oikeastaan yhtään. Aluksi toki lähinnä makasin ja välillä tein pieniä kävelylenkkejä ulkona.

Eli multa otettiin kohtu pois ja oli iso myooma.

Vierailija

Multa on poistettu myoomia polikliinisesti paikallispuudutuksella kohtuontelon tähystyksessä. Toipuminen nopeaa ja toimenpide oli puudutuksen ansiosta kivuton.

Nyt olen itsekin kohdunpoiston takia leikkausjonossa ja mulla leikkaustapa tulee olemaan laparoskopia endometrioosin takia. Neljä noin 1 cm pituista leikkaushaavaa tulee vatsaan.

Vierailija

Naapurilta on poistettu 5kymppisenä kohtu myoomien takia ja hän oli tyytyväinen ja helpottunut. En tiedä tarkemmin.

Minulla itselläni on 3 myoomaa kohdussa ja ne löytyivät kun olin 33v. ja nyt olen 47v.

Oireena oli/on tiputteluvuotoa ennen menkkoja. Usein tiputtelu alkaa n.5 päivää ennen menkkoja.

Pari vuotta sitten menkat muuttuivat runsaammiksi mutta se voi toki olla myös ensi oire vaihdevuosista. Muita vaihdevuosioireita ei ole vielä.

En halua kohdunpoistoa koska se on iso leikkaus. Ultrassa käyn parin vuoden välein ja toivottavasti myoomat ei pahene. Ehkä ne surkastuu kun tulee vaihdevuodet?

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat