Kioskimyyjä pyytää paria pientä asiaa asiakkailta

Vierailija

Nämä pyynnöt eivät edusta ammattitovereideni tai työnantajani mielipiteitä vaan omiani. Jokainen saa tuomita minut itsekkääksi ja veemäiseksi, jos haluaa.

- Kun tulet ostamaan tupakkaa, sano sen merkki, väri, kappalemäärä ja askikoko tai sätkä vai aski selkeästi. Ei ole myyjän syy, jos hän ei tiedä, mitä "möömömömöä tohudbdbkdiknxx" tarkoittaa.

- Kun ostat kahvia, laita lusikka ja sokeripussi siihen kahvipisteen roskikseen, äläkä jätä pöydälle. Yhtä suuri vaiva, kun se roskis on ihan vieressä.

- Sama koskee Veikkauksen pelikuponkeja täytettäessä. Ota hyllystä vain niin monta kuponkia, kun aiot täyttää ja laita virheellisesti täytetyt roskikseen.

- Älä tule kassalle ennen kuin olet ottanut kaikki ostokset. Ei ruokakaupassakaan viedä ensin maitoa kassalle ja sitten ryntäillä ympäriinsä hakemassa leipää ja omenoita samalla kun muut asiakkaat odottavat.

- Pistä nimi työmatkaseteleihin jo etukäteen ja kerro myyjälle, että sulla on työmatkaseteleitä samalla, kun ojennat matkakortin. Tästä en ketään syyllistä, koska seteleissä lukee jostain käsittämättömästä syystä, että ne pitäisi kuitata vasta kassalla. Lisäksi asiakas ei voi tietää, miten hsl:n sovellus toimii.

- Jos olet alle 30-vuotiaan näköinen ostamassa tupakkaa tai alkoholia, kaiva henkkarit on jonottaessa äläkä pengo sitä teltan kokoista käsilaukkua vasta kassalla.

- Sama koskee kaikkia asiakkaita lompakon suhteen.

- Jos tulet hakemaan voittoja Veikkauksen pelistä, sano heti, jos haluat uusia jonkin pelin. Jos myyjä ottaa voitot kahdestakymmenestä lappusesta ja pistää ne pussiin, niin on tosi mukava alkaa etsimään just sitä yhtä tiettyä sieltä pussukasta, missä on viikon lappuset :)

Tässä nyt ainakin muutama asia, mikä jurppii. Sillä myyjällä on tuhat ja yks muuta juttua tehtävänä kuin tiskin takana seisominen.

Sivut

Kommentit (27)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oisit ihan vaan tyytyväinen että riittää asiakkaita.

Asiakkaita olisi enemmän, jos itsekkäät asiakkaat eivät jäisi asumaan tiskille, eikä muiden asiakkaiden tarvitsisi lähteä pois jonosta muihin kauppoihin.

Vierailija

Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Vierailija

Yleensä ne, jotka eniten valittaa myyjien olevan laiskoja, tyhmiä tai itsekkäitä, eivät ole itse koskaan olleet asiakaspalvelutyössä. Monilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaista on oikeasti palvella ihmisiä. Mukavat asiakkaat tuovat hymyn pitkäksi aikaa ja ikävät asiakkaat taas saattavat pilata päivän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Lisäisin listaan myös että älä heitä rahoja myyjän naamalle, äläkä tule tuhannen kännissä lässyttämään.

Jos kuitenkin tulet niin älä järjestä kohtausta kun myyjä ei myy sinulle enempää alkoholia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Asiakkaat onkin todella inhottavia. Parasta olisi ettei niitä kävisi kioskissa ollenkaan.

En ole myyjä, enkä palveluammatissa. Minusta nuo myyjän esittämät toiveet olivat asioita, joita hyvinkäyttäytyvä asiakas, eli ylipäätään hyvät käytöstavat omaava ihminen tekee automaattisesti.

Sinä ja yläpeukuttajat taidatte kuulua siihen huonosti ja välinpitämättömästi käyttäytyvien asiakkaiden tyhmään.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Kuuluu asiakaspalveluun kohdata niitä paskojakin tyyppejä. Kannattaa valita joku muu ala, jos ei onnistu.

Sivut

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat