Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kioskimyyjä pyytää paria pientä asiaa asiakkailta

Vierailija
18.11.2015 |

Nämä pyynnöt eivät edusta ammattitovereideni tai työnantajani mielipiteitä vaan omiani. Jokainen saa tuomita minut itsekkääksi ja veemäiseksi, jos haluaa.

- Kun tulet ostamaan tupakkaa, sano sen merkki, väri, kappalemäärä ja askikoko tai sätkä vai aski selkeästi. Ei ole myyjän syy, jos hän ei tiedä, mitä "möömömömöä tohudbdbkdiknxx" tarkoittaa.

- Kun ostat kahvia, laita lusikka ja sokeripussi siihen kahvipisteen roskikseen, äläkä jätä pöydälle. Yhtä suuri vaiva, kun se roskis on ihan vieressä.

- Sama koskee Veikkauksen pelikuponkeja täytettäessä. Ota hyllystä vain niin monta kuponkia, kun aiot täyttää ja laita virheellisesti täytetyt roskikseen.

- Älä tule kassalle ennen kuin olet ottanut kaikki ostokset. Ei ruokakaupassakaan viedä ensin maitoa kassalle ja sitten ryntäillä ympäriinsä hakemassa leipää ja omenoita samalla kun muut asiakkaat odottavat.

- Pistä nimi työmatkaseteleihin jo etukäteen ja kerro myyjälle, että sulla on työmatkaseteleitä samalla, kun ojennat matkakortin. Tästä en ketään syyllistä, koska seteleissä lukee jostain käsittämättömästä syystä, että ne pitäisi kuitata vasta kassalla. Lisäksi asiakas ei voi tietää, miten hsl:n sovellus toimii.

- Jos olet alle 30-vuotiaan näköinen ostamassa tupakkaa tai alkoholia, kaiva henkkarit on jonottaessa äläkä pengo sitä teltan kokoista käsilaukkua vasta kassalla.

- Sama koskee kaikkia asiakkaita lompakon suhteen.

- Jos tulet hakemaan voittoja Veikkauksen pelistä, sano heti, jos haluat uusia jonkin pelin. Jos myyjä ottaa voitot kahdestakymmenestä lappusesta ja pistää ne pussiin, niin on tosi mukava alkaa etsimään just sitä yhtä tiettyä sieltä pussukasta, missä on viikon lappuset :)

Tässä nyt ainakin muutama asia, mikä jurppii. Sillä myyjällä on tuhat ja yks muuta juttua tehtävänä kuin tiskin takana seisominen.

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa lisäillä :)

Vierailija
2/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiakkaat onkin todella inhottavia. Parasta olisi ettei niitä kävisi kioskissa ollenkaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ostat jonkin tuotteen, laita se tiskille, jotta myyjä voi ottaa siitä viivakoodin.

Vierailija
4/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisit ihan vaan tyytyväinen että riittää asiakkaita.

Vierailija
5/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottahan nuo ovat ja ihan normaalilla järjellä ja käytöstavoilla varustettu aasiakas tajuaa ne. WT-porukoista en tiedä.

Vierailija
6/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oisit ihan vaan tyytyväinen että riittää asiakkaita.

Asiakkaita olisi enemmän, jos itsekkäät asiakkaat eivät jäisi asumaan tiskille, eikä muiden asiakkaiden tarvitsisi lähteä pois jonosta muihin kauppoihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Vierailija
8/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäisin listaan myös että älä heitä rahoja myyjän naamalle, äläkä tule tuhannen kännissä lässyttämään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä ne, jotka eniten valittaa myyjien olevan laiskoja, tyhmiä tai itsekkäitä, eivät ole itse koskaan olleet asiakaspalvelutyössä. Monilla ei ole minkäänlaista käsitystä siitä, millaista on oikeasti palvella ihmisiä. Mukavat asiakkaat tuovat hymyn pitkäksi aikaa ja ikävät asiakkaat taas saattavat pilata päivän.

Vierailija
10/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja älkää köhikö siellä kun mä oon röökillä verhontakana, vittu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja se vityttaa kun mulla on juttu kesken kaverin kaa, nii joku vitun "asiakas" tunkee siihen väliin.

Vierailija
12/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoituksena ei ole ilkeillä. Nämä pienet asiat nopeuttavat ja helpottavat myös asiakkaan asiointia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäisin listaan myös että älä heitä rahoja myyjän naamalle, äläkä tule tuhannen kännissä lässyttämään.

 

Jos kuitenkin tulet niin älä järjestä kohtausta kun myyjä ei myy sinulle enempää alkoholia.

Vierailija
14/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat onkin todella inhottavia. Parasta olisi ettei niitä kävisi kioskissa ollenkaan.

 

 

En ole myyjä, enkä palveluammatissa. Minusta nuo myyjän esittämät toiveet olivat asioita, joita hyvinkäyttäytyvä asiakas, eli ylipäätään hyvät käytöstavat omaava ihminen tekee automaattisesti.

Sinä ja yläpeukuttajat taidatte kuulua siihen huonosti ja välinpitämättömästi käyttäytyvien asiakkaiden tyhmään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Kuuluu asiakaspalveluun kohdata niitä paskojakin tyyppejä. Kannattaa valita joku muu ala, jos ei onnistu.

Vierailija
16/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Kuuluu asiakaspalveluun kohdata niitä paskojakin tyyppejä. Kannattaa valita joku muu ala, jos ei onnistu.

No voi hyvänen aika. Totta tuo on sikäli, että ikäviäkin asiakkaita on pakko palvella. Se ei kuitenkaan tarkoita että olisi hyväksyttävää, että asiakas käyttäytyy huonosti. Jos asiakas ei koe osaavansa käyttäytyä niin jäisi vaan kotiin.

Vierailija
17/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän tähän kohta ilmesty klassiset "asiakas on aina oikeassa!!!"-vaahtoajat. Asiakkaat ovat mille tahansa yritykselle arvokkaita, mutta asiakkaat voisivat silti joskus miettiä omaa käytöstään. Myyjät ja asiakaspalvelijat eivät ole mitään sylkykuppeja joille saa puhua rumasti ja osoittaa mieltään.

Kuuluu asiakaspalveluun kohdata niitä paskojakin tyyppejä. Kannattaa valita joku muu ala, jos ei onnistu.

Haiskahtaa elämäm koululle.

Vierailija
18/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asiakkaat onkin todella inhottavia. Parasta olisi ettei niitä kävisi kioskissa ollenkaan.

 

 

En ole myyjä, enkä palveluammatissa. Minusta nuo myyjän esittämät toiveet olivat asioita, joita hyvinkäyttäytyvä asiakas, eli ylipäätään hyvät käytöstavat omaava ihminen tekee automaattisesti.

Sinä ja yläpeukuttajat taidatte kuulua siihen huonosti ja välinpitämättömästi käyttäytyvien asiakkaiden tyhmään.

Jep näin on ja nämä vielä karkottavat muita asiakkaita. Itsekin olen ollut joskus kauan sitten sukulaisen kioskissa tuuraamassa ihan ilmaiseksi ilman palkkaa ja ei siellä kaverin kanssa voi jutella, kun yksin siellä aina olin. En jaksa selittää, miksi olin palkattomassa työssä. 

Ihme asenne tuo että saan olla paskamainen, koska se nyt kuuluu asiakaspalveluun kohdata. Miten kohtelet muita, saman kohtelun sallit myös itsellesi, muista se. 

Vierailija
19/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

 

- Kun tulet ostamaan tupakkaa, sano sen merkki, väri, kappalemäärä ja askikoko tai sätkä vai aski selkeästi. Ei ole myyjän syy, jos hän ei tiedä, mitä "möömömömöä tohudbdbkdiknxx" tarkoittaa. - Niin totta! Varsinkin jotkut olettavat, että sitä nopeammin asiointi sujuu, kun ei tervehditä vaan huudetaan vaan mahdollisimman nopeasti malboro! :)

Mutta varsinkin uudet tupakkamerkit välillä aiheuttavat arpomista, koska kaikille ei ole vielä vakiintunut yhtä nimeä, jolla kaikki sitä ostavat. Esim. Camel double activate, asiakas sanoo "Camel Double active", "Camelin sininen" (jolloin luulen, että tarkoittaa Camelin sinistä), "Camelin mustikka", ja mitähän vielä :D First world problem joo, mutta välillä tää "mitähän nyt mahdat tarkoittaa on aikamoista tenttausta":)

- Kun ostat kahvia, laita lusikka ja sokeripussi siihen kahvipisteen roskikseen, äläkä jätä pöydälle. Yhtä suuri vaiva, kun se roskis on ihan vieressä. - Aivan, koskee muitakin paikkoja, jossa roskan voi laittaa roskikseen, joka on siinä vieressä. Kuinka vaikeaa se on!:)

- Älä tule kassalle ennen kuin olet ottanut kaikki ostokset. Ei ruokakaupassakaan viedä ensin maitoa kassalle ja sitten ryntäillä ympäriinsä hakemassa leipää ja omenoita samalla kun muut asiakkaat odottavat. -Tell me about it. :) Kyllä kaikenlaisia säätäjiä kaupan kassoillakin asioi..Mikäs siinä, kun minullahan ei ole kiire, mutta ehkä ne jonottajat saattaisivat haluta päästä asioimaan..:) Välillä nämä tyypit ovat joko sosiaalisesti kömpelöitä tai sitten yksinkertaisesti niitä itsekkäitä paskoja, jotka luulevat, että kaikki pyörii heidän napansa ympärillä.

- Jos olet alle 30-vuotiaan näköinen ostamassa tupakkaa tai alkoholia, kaiva henkkarit on jonottaessa äläkä pengo sitä teltan kokoista käsilaukkua vasta kassalla. - Joo, tai aloita yleensä mussutusta asiasta:)

 

- Jos tulet hakemaan voittoja Veikkauksen pelistä, sano heti, jos haluat uusia jonkin pelin. Jos myyjä ottaa voitot kahdestakymmenestä lappusesta ja pistää ne pussiin, niin on tosi mukava alkaa etsimään just sitä yhtä tiettyä sieltä pussukasta, missä on viikon lappuset :)

-Olen pahoillani, mutta tässä voit kyllä parantaa. Kun asiakas tulee lunastamaan pelikuponkeja, lajittelen omiin pinoihinsa voittaneet ja ilman voittoa olevat kupongit. Kun tarkistus on ohi, asiakkaalta kysytään, haluaako hän säästää tai uusia kuponkeja. En ainakaan suosittele heittämään pois ilman voittoa olevia kuponkeja tai vastaavasti laittamaan voittaneita kuponkeja sinne omaan koppaansa ennen tuota, tuon lisäksi jotkut asiakkaat haluavat säästää jonkun pelatun kupongin, vaikka se ei olisi voittanut. Suosittelen sinulle nyt tosiaankin toisenlaista toimintatapaa tuon huokailun sijaan.:)

Tässä nyt ainakin muutama asia, mikä jurppii. Sillä myyjällä on tuhat ja yks muuta juttua tehtävänä kuin tiskin takana seisominen. - Ymmärrän sen itse, mutta kyllä työ on paljon kivempaa, jos jaksaa olla asiakkaille ystävällinen.

 

Työssä jaksamista sinulle ja hyvää marraskuuta!:)

t: kaupan myyjä

Vierailija
20/27 |
18.11.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan asiallisia toiveita AP luetteli, silti pystyin rivien välistä lukemaan turhautumisen, enkä ihmettele. R-kioskissa on aina vain yksi henkilö palvelemassa. Asiakkailla on sen tuhannen lappua ja lippua, noudettavia paketteja, matkakortteja ja mitähän vielä? Odotan, milloin kirkko siirtää palvelunsa kioskille, jolloin sieltä voi tilata saarnoja, papin hautajaisiin ja lisäekstrana voi valita arkun ja siunaustilaisuuden tarjottavat. Kaiken kukkuraksi saa myyjä pelätä, että tuleekohan taas tänä iltana joku ryöstämään puukon kanssa kassan tai ottaa juoksukaljat.

Joskus tai aika usein nyppii raskaasti, kun on joku pikkujuttu ostettavana ja edessä 15 ihmisen jono, kaikilla nippu lottokuponkeja kädessä, kun pitää tarkistaa voitot, tilata matka jonnekin Uhtualle jne. Blaah.