Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä ihmisen pitäisi aikuistua?

Vierailija

Milloin ei voi enää käyttäytyä teinimäisesti vaan mieltää itsensä aikuiseksi ja samaistua pikemminkin aikuisiin kuin nuoriin?

Sivut

Kommentit (19)

Vierailija

Sitten kun on hankkinut vastuun toisista, esim. lapsista tai lemmikeistä. Aikuisuus on käsittääkseni vastuunottoa.

Vierailija

Olen 35v ja aika teinimäinen vieläkin olen. Huomaan olevani usein ihan eri aaltopituudella toisten saman ikäisten kanssa. Kai he ovat sitten jo aikuistuneet...

Vierailija

Ei ikinä, jos aikuistuminen tarkoittaa sitä, että pitäisi suostua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen. Sitähän tällä ainakin perinteisessä mielessä tarkoitetaan.

Vierailija

Jos aikuistumisella tarkoitetaan sitä, että ottaa vastuun itsestään ja omasta elämästään, niin sanoisin että siinä parikymppisenä.

Vierailija

Mitä muuta "aikuisuus" on kuin, että osaa ottaa vastuuta asioista ja teoistaan? Mitä muuta pitäisi olla ollakseen "aikuinen"?

Vierailija

Olen 28 ja en ole yhtään kiinnostunut asuntolainoista, omaisuuden kerryttämisestä, perhe-elämästä. Kiinnostaa kaverit, musiikki, pojat (tosiaan mua nuoremmat), oma ulkonäkö. Myös kyllä joihinkin älyllisiin asioihin koen kiinnostusta. En usko että välttämättä koskaan muutun erilaiseksi. En voisi antaa itseni lihoa muodottomaksi tai muuttaa tyyliäni ei-seksikkääksi, kuten leikkauttaa lyhyttä tukkaa, joka on mulla ruma (mutta olishan se käytännöllinen). Sillä tavalla olen "kehittynyt", että en harrasta niin paljon irtosuhteita ja ryyppää. En ymmärrä että pitäisi järkevöityä väkisin tylsään elämään, sillä kurjuutta elämään mahtuu tarpeeksi ja kohta se kaikilla loppuu, joten on paras ottaa ilo irti nyt ja koko ajan. Tai jos ei kiinnostuksen kohteet itsellään iän myötä muutu, niin miksi niitä väkisin muuttumaan.

Sivut

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat