Onko kukaan koskaan vainonnut sinua tai tuttavaasi?

Vierailija

Ja miten se on tapahtunut? Soiteltu, lähetelty viestiä? Seurattu kaupungilla? Vainottu jossain kotikadun läheisyydessä, tultu jopa pihalle?

Mua ei oo onneksi mitenkään pahemmin. Kerran eräs itseäni lähes 40 vuotta vanhempi mies soitteli mulle kännissä rakkaudentunnustuksia, seuraaviin puheluihin en vastannut. Yritti kerran soittaa (todennäköisesti) kännissä lähemmäs 10 kertaa saman viikonlopun aikana, se oli jo todella ahdistavaa. Lopulta tajusi itse lopettaa, enkä ole kuullut miehestä enää mitään sen jälkeen.

Kommentit (12)

Vierailija

Juu kolmekin miestä. Exäni joka ajoi työpaikan viereen parkkikselle kytikselle,seurasi auton kanssa perässä,jos näki minut esim. huoltsikalla niin kurvasi autonsa eteen etten päässyt lähtemään kun halusi puhua,minä en.

Toinen mies.Hän oli kouluaikoina kouluni vieressä olevalla bussipysäkillä autonsa kanssa odottamassa koska pääsen että saisi puhua kanssani ja mä en halunnut puhua hänen kanssaan mitään. Hän seurasi minua muuallakin ja muutin kotoa hetkeksi pois tuon takia kun soitteli ovikelloa.

Kolmas oli sairain. Uhkasi raiskata mut,lähetti viestejä "tiedän että tulit just suihkusta ja olet yksin kotona,tulen ja tapan sut ynmt". Olin oikeasti yksin kotona ja tulin suihkusta.  Asuin kerrostalo kolmiossa ja yhden huoneen jonka vastapäätä on kerrostalo niin verhosta näkyi hieman läpi ja olin vilahtanut varmaan kun kävellyt pyyhe päällä. Stalkkasi mua ja uhkasi tappaa. En tehnyt poliisille ilmoitusta koska sitten olisi käynyt pahemmin,läheisille.

Tuon kolmannen miehen nykytilanne ei ole hyvä. Saanut kyllä osansa muille aiheuttamasta paskasta.

Vierailija

Muutama poikaystävä jäi aikoinaan joksikin aikaa vainoamaan, siis kyttäilemään naapurustossa, ajelemaan autolla asuntoni ohi edestakaisin, heittelemään ikkunoihin kiviä. En tiedä, miksi eivät uskoneet sitä, että suhdetta ei enää ollut, vaikka ihan selvästi sen sanoin.

Kerran kesätöissä sain itseäni 20-30 vuotta vanhemman miehen kannoilleni. Kävin eräässä jättifirmassa muutaman kerran viikossa  pienen siivousfirman työntekijänä, ja pari kolme viikkoa tuo mies käveli perässäni joko muutaman metrin päässä tai lähimmän kulman takana ja jätti omat työnsä tekemättä. Olin liian nuori ja tietämätön ottaakseni asian esille, mutta kyttääjä teki sen virheen, että meni kieli pitkällä pyytämään pomoltani minua luokseen siivoamaan. Pomoni teki koko touhusta lopun siinä paikassa. Vieläkin harmittaa, kun en päässyt näkemään puolitoistametristä pomoani läksyttämässä kolme kertaa itseään isompaa haalarimiestä. Olen kyllä kuullut siitä.

Vierailija

Itse olen vainoaja. En ole uhkaava, en ota yhteyttä tai paljasta itseäni. Joskus olen ajanut talon ohi tai käynyt lenkkeilemässä pimeään aikaan lähiseudulla. En halua mitään pahaa, en vaan osaa päästää irti.

Vierailija

Niin... Näitä on. Kaikki eivät omasta mielestään stalkkaa, ovat vain kiinnostuneita muiden elämästä. Jokaisen aikuisen pitäisi tajuta tämä asia ja osata varoa. Julkkiksethan tuosta eniten kärsivät. Kun elää julkisuudesta,niin saa myös sen kiroukset kärsiä.

Vierailija

M

Vierailija kirjoitti:
Itse olen vainoaja. En ole uhkaava, en ota yhteyttä tai paljasta itseäni. Joskus olen ajanut talon ohi tai käynyt lenkkeilemässä pimeään aikaan lähiseudulla. En halua mitään pahaa, en vaan osaa päästää irti.

Mielenkiintoista. Saanko kysyä millainen suhde sinulla on siihen tyyppiin? Tunnetko häntä vai onko joku kaukoihastus? Kurkitko ikkunoiden takana? Etkö pelkää, että hän huomaa sinut vai oletko jotenkin naamioitunut? Ei tuo mitenkään kiellettyä ole, jos et toisten pihoille mene.
Nyt kiitän itseäni siitä, että olen aina sulkenut verhot, kun on alkanut hämärtää, vaikka olen maailman tylsin ihminen.

Vierailija

Yhtä sukulaistani ja puolisoaan vainoaa yksi toinen sukulaiseni. Ajelee heidän kotikadulla, ennen myös istui siellä autossaan kyttäämässä yömyöhällä, välillä ajelee sukulaisen puolison perässä ja "sattumalta" ilmaantuu paikkoihin missä puoliso on. On käynyt myös molempien työpaikoilla pyörimässä, sekä työpaikan pihalla että rakennuksissa sisällä. Soittelee yöllisiä häiriköintisoittoja salaisesta numerosta. Soittelee päivisin ja koittaa eri tavoin udella heidän elämästä ja tekemisistä. On valjastanut/koittanut valjastaa myös ystäviään ja sukulaisia kyttäystalkoisiin, valitettavasti jotkut pahaa-aavistamattomat törpöt on lähteneet tuohon mukaan. Vainoaja on siis erittäin taitava manipuloimaan, vääristelemään puhumaan suoranaista paskaa jolla on saanut nuo kelkkaansa. Eikä hän ole siis sanonut suoraan, että "alatko vainoamaan kanssani?" vaan muuten vaan saanut nuo ihmiset kyselemään ja utelemaan asioista ja käymään vierailuilla tuon vainouksen kohteeksi joutuneen pariskunnan luona ja raportoimaan sitten hänelle.

Kyseessä siis psyykkisesti sairas ihminen.

Vierailija

Opettajilla on hulluja kannoillaan. Kun oppilaita vuosien varrella kertyy, niin aina siihen joukkoon jonkun sekot vanhemmat eksyy (ja niitä sekoja oppilaita). Ihan perushommaa: pengotaan asioita, jotta jotain lokaa saisi löydettyä, parjataan muille ihmisille, lähetetään toisten nimissä heippa-lappuja, lähetetään keksittyjä syytteitä toimittajille yms. yms..

Vierailija

Irc-galleria aikoina sain aluksi muutamia ihan ystävällisiä kommentteja joltain random mieheltä silloin tällöin ja kohteliaisuudesta vastailin niitä näitä. Jossain vaiheessa tuli kuvioihin fb, josta hän oli yhteisen tuttavan kautta löytänyt minut, selvittänyt kotiosoitteeni ja puhelinnumeron, ilman mitään yhteydenottoa facebookissa. Yllättäen alkoi tulla yöllisiä soittoja, joihin erehdyin muutaman kerran vastaamaan. Minä ja poikaystävä kerroimme kyllä hyvin selvästi että nyt saa riittää, en ole hänestä mitenkään kiinnostunut.
/
Eipä aikaakaan, kun tyyppi istui autossaan kotini edustalla monena päivänä viikossa. Jos lähdin, hän seurasi. Tätä jatkui muutamia viikkoja, eikä poliisilla uhkailut auttanut mitään. Viestejä tuli kymmeniä päivässä, mies olisi halunnut tavata ja vannoi loputonta rakkauttaan.Uhkaili jopa poikaystävääni ja itsensä tappamista. Ikinä en vastannut.
Lopulta en enää kestänyt ja ilmoitin poliisille. Stalkkausta ja jatkuvia viestejä jatkui vielä jonkun aikaa, kunnes tajusi lopettaa.

Muutama vuosi sitten kuulin huhuja, että sama mies kyttää jotain toista naista...

Vierailija

Ei minua, mutta tuttuja.

-Yhtä naista vainoaa mies joka tuli torjutuksi. Lähettä viestejä, soittelee, uhkailee, yrittää mustamaalata työpaikalla, seuraa jne.

-Yhtä mistä vainoaa naisstalkkeri toiselta mantereelta. Tekee feikkiprofiileja somessa vainotun nimissä, yrittää myös sabotoida työkuvioita jne.

Vierailija

Toisen stalkkerin sain töistä. Olin asiakaspalvelu tehtävissä ja eräs minua ehkä 10 vuotta vanhempi mies kävi viikoittain ihan mitättömien asioiden takia. Hän antoi vuoronumerollaan toisen asiakkaan mennä, niin kauan, että pääsi kassalleni. Jonossa ollesaan tuijotti minua herkeämättä, irstas virne kasvoillaan. Kävi kuulemma usein myös vain ovella kääntymässä, jos en ollut töissä.
/
En tiedä miten, mutta hänkin oli selvittänyt facebookista nimeni, osoitteeni ja numeroni pidän sentään nykyään salaisina. Muutaman kerran hän lähetti minulle kukkia töihin ja ällöttävän siirappisen kortin kertomaan rakkaudestaan.
/
Hänen asioidessa kassallani jaksoin kyllä aina olla ystävällinen, mutta lopulta meni hermot, kun mies odottaa sulkemisajan jälkeen takaovella ja vaati saada viedä minut kotiin silmää iskien. Sanoin sen verran äkäisesti takaisin, että eipä kehdannut enää tuon jälkeen meillä asioida kun ihan pakon edessä. Eikä varmasti eksynyt kassalleni :D

-9

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
M
Vierailija kirjoitti:

Mielenkiintoista. Saanko kysyä millainen suhde sinulla on siihen tyyppiin? Tunnetko häntä vai onko joku kaukoihastus? Kurkitko ikkunoiden takana? Etkö pelkää, että hän huomaa sinut vai oletko jotenkin naamioitunut? Ei tuo mitenkään kiellettyä ole, jos et toisten pihoille mene.
Nyt kiitän itseäni siitä, että olen aina sulkenut verhot, kun on alkanut hämärtää, vaikka olen maailman tylsin ihminen.

Meillä on ollut lyhyt suhde, mutta olemme edelleen hyviä ystäviä. Olen nainen, hän on mies. En kurki ikkunoiden takana. Pukeudun mustaan ja liikun pimeään aikaan. Ei siitä varmaan maailmanloppua tulisi vaikka hän mut huomaisi, koska voisin aina selittää että olen tässä just menossa tuttavan luokse tai muutenvaan lenkillä.

Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.

Uusimmat

Suosituimmat

Uusimmat

Suosituimmat